Gå til innhold

Hvorfor skal andre bestemme hvor lenge jeg vil leve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en drittsekk og ett stygt dyr. Jeg er enebarn og livet har gått mest i motbakke. Mine foreldre døde rundt juletider i 2004/5.Jeg er også en synder som fortjener helvete, siden jeg nekter å omvende meg slik min kristne onkel vil.

Hvorfor skal folk mene at en dopa galning vet bedre enn en nykter en? For å overleve må jeg ta 100 mg zoloft hver dag. Det er uvisst om jeg er bipolar eller har eupf.Har gått ubehandlet siden 2005,siden jeg ikke vil ta livet av andre, og ha bodd i Sverige, Son, Mortensrud og nå i Høland (Aurskog-H).

Jeg ble skilt i 1992 og har 2 gutter i 30 årene.

Jeg har også bodd på Askøy (1958 og 64-67), Bjølsen og Haugenstua.

Har tidvis mye angst til tross for at jeg er 185 cm og 150 kg.

HHP

Skrevet

Hva har dette med å gjøre hvor lenge folk skal bestemme at du skal leve?

Skrevet (endret)

Skal man ikke kunne ha angst da?

Og hvorfor vil du ikke ha behandling?

Endret av slabbedask
Skrevet

Synes innleggene dine ikke gir mening. Dessuten svarer du jo aldri på det du blir spurt om.

Ett øyeblikk er du redd for å dø. Det neste vil du ikke leve.

Og hvorfor skriver du tross for overvekt? Kan overvektige normalt ikke ha angst?

Og hvorfor Zoloft alene hvis du er bipolar eller har EUPF? Og hva med vektnedgang hvis du er så overvektig og har hjerteproblemer?

Skrevet

Jeg er en drittsekk og ett stygt dyr. Jeg er enebarn og livet har gått mest i motbakke. Mine foreldre døde rundt juletider i 2004/5.Jeg er også en synder som fortjener helvete, siden jeg nekter å omvende meg slik min kristne onkel vil.

Hvorfor skal folk mene at en dopa galning vet bedre enn en nykter en? For å overleve må jeg ta 100 mg zoloft hver dag. Det er uvisst om jeg er bipolar eller har eupf.Har gått ubehandlet siden 2005,siden jeg ikke vil ta livet av andre, og ha bodd i Sverige, Son, Mortensrud og nå i Høland (Aurskog-H).

Jeg ble skilt i 1992 og har 2 gutter i 30 årene.

Jeg har også bodd på Askøy (1958 og 64-67), Bjølsen og Haugenstua.

HHP

Leit å høre at du fortsatt synes livet er vanskelig. Hvis du kunne endre på noe, hva ville du da helst at ble annerledes?

Skrevet

Skal man ikke kunne ha angst da?

Og hvorfor vil du ikke ha behandling?

Trodde det etter hvert var kjent at ikke alle tilbys behandling. Trådstarter har skrevet tidligere om at han har fått flere avslag på behandling i spesialisthelsetjenesten.

Skrevet

Trodde det etter hvert var kjent at ikke alle tilbys behandling. Trådstarter har skrevet tidligere om at han har fått flere avslag på behandling i spesialisthelsetjenesten.

Hvorfor får noen avslag?

Skrevet

Trodde det etter hvert var kjent at ikke alle tilbys behandling. 

Det er kjent, ja.

Trådstarter har skrevet tidligere om at han har fått flere avslag på behandling i spesialisthelsetjenesten.

OK, det har ikke jeg fått med meg.

Skrevet

Hvorfor får noen avslag?

Ikke nok kapasitet. Ikke alvorlig nok syk. "Håpløst tilfelle".

Skrevet

Hvorfor får noen avslag?

Den vanligste grunnen er vel at spesialisthelsetjenesten ikke anser at det er sannsynlig at behandlingen vil ha effekt eller at de mener kommunale tjenester bør være tilstrekkelig hjelp.

Skrevet

Ikke nok kapasitet. Ikke alvorlig nok syk. "Håpløst tilfelle".

Det er som er rart med psykiatrien er at man ikke får hjelp hvis man ikke er syk nok. Har man for eksempel en spiseforstyrelse men veier litt for lite, men ikke alt for undervektig bryr de seg ikke. Men er man så tynn at man kan dø, ja da får man hjelp. Det er jo totalt motsatt logikk som i somatisk. I somatisk behandler man folk så tidlig som mulig for at sykdommen ikke skal utvikle seg for alvorlig.

Bare jeg som ikke skjønner logikken i psykiatrien?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Andre oppfordrer deg til å gjøre ting som fører til at du ønsker å leve.

Men det er du selv som til syvende og sist bestemmer om du skal leve eller ikke.

Skrevet

Synd du ikke får hjelp da, det er en skam at noen ikke får hjelp.

Skrevet

Andre oppfordrer deg til å gjøre ting som fører til at du ønsker å leve.

Men det er du selv som til syvende og sist bestemmer om du skal leve eller ikke.

Ingen får dø på min vakt

Skrevet

HHP

Har forøvrig lik høyde som deg og har veid omtrent 110 kg. Ifølge høyden min skulle jeg og du være berettiget til å ha like mye/like lite angst, mens vekten skulle tilsi "40 kg mer angst" på meg på 110 kg. Jeg veier nå 83 kg, og har mer angst nå enn da jeg veide omtrent 110. Så det har helt sikkert noe med vekten å gjøre ja. :P

Anonymous poster hash: 18934...b4c

Skrevet

Uansett hvor syk man er og hvor jævelig livet er,så synes de fleste at det er for tidlig å dø som 56 åring.På den ene siden har jeg 2 gutter i 30 årene og 2 barnebarn,men jeg ser de ikke fordi de ikke forstår hva psykisk sykdom er,og at de mener at jeg bare kan "ta meg sammen".Så lett er det nok ikke,så jeg får knaske mine 100 mg zoloft om jeg er bipolar eller EUPF.3 kvelder/netter i uke blir jeg suicudal,så da hjelper det å ta 50+50 istedenfor.

Skrevet

1.Store sterke menn forventes ikke å vise svakhet. Eller er det helt 60 talls?

2.Jeg har mast på helsevesenet i 10 år uten å få behandling, og har nå gitt opp. Regner med at de bare venter på at jeg skal ta tauet i egen hånd. Har ikke hatt psykolog eller psykiater siden jeg flyttet fra Arvika i 2005.

NHD er sikkert flink, men han behandler meg jo ikke.

Skrevet

Vanskelig å ha sammenhengende fornuftige tanker, når depresjonen styrer livet mitt.

Skrevet

Skal undersøke hva Bertrands metode er for noe. Eller om noen coach kan få meg på andre tenker. Ikke så fruktbart å hate seg selv.

Skrevet

Lettere og vakrere. Stygge menn for aldri pene damer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...