Gå til innhold

Hvorfor skal andre bestemme hvor lenge jeg vil leve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke farlig for andre, bare meg selv. Bor ikke i Asker eller Bærum. Bare de får hjelp på f.eks. Modum Bad.

Skrevet

Har søkt meg inn på Lillestrøm DPS 3 ganger og fått 3 avslag. Siste sted i Norge jeg fikk hjelp var på Grorud DPS i 2001.Skulle gjerne ha lest min epikrise for å se hva de skriver om meg. Det er en kombinasjon av ensomhet og mislykkethet som knekker meg.At jeg er feit og psyk gjør det ikke bedre akkurat. Om 4 år er jeg 60! Orker ikke å stresse med jobb lenger, får heller skaffe meg ett billigere hus, eller ta inn en leieboer. Starte kollektiv for single over 50?

Skrevet

Vekt og angst har ikke noe med hverandre å gjøre. Store menn forventes vel fremdeles å klare livet alene like bra som kvinner.Mens kvinner jo klarer det best. De er ofte mer utadvendte og skravler mer. Føler vel at livet for det meste er over når man er nærmere døden enn fødsel.56 år siden fødsel og ca 24 år til døden? (80)

Skrevet

<_<Har alle nå fått gode svar?

Skrevet

Kan jo gitt raskt resymé av mitt liv. Ble født i 1958 og har ingen søsken. Ensomhet og usikkerhet har preget mye av mitt liv, Var nøkkelbarn allerede i 1 klasse, dog var  bestemor hjemme, så jeg kunne jo bare  ned en trapp. FOM 4.klasse var jeg helt alene og hadde som jobb å koke poteter. Jeg lekte ute med nabobarna, men synes det var dumt at mamma jobbet. Jeg har i løpet av mine 56 år oppdaget at jeg  har en ganske god hukommelse. Dette gjør at jeg husker for mye av det vonde, og for lite av det  gode. Jeg har vært kristen i noen år, men regner meg i dag som ateist, agnostiker eller fritenker.

Jeg vil vel egentlig ikke dø, men føler at situasjonen er ganske håpløs uten hjelp fra helsevesenet i 10 år nå.

Skrevet

Kan jo gitt raskt resymé av mitt liv. Ble født i 1958 og har ingen søsken. Ensomhet og usikkerhet har preget mye av mitt liv, Var nøkkelbarn allerede i 1 klasse, dog var  bestemor hjemme, så jeg kunne jo bare  ned en trapp. FOM 4.klasse var jeg helt alene og hadde som jobb å koke poteter. Jeg lekte ute med nabobarna, men synes det var dumt at mamma jobbet. Jeg har i løpet av mine 56 år oppdaget at jeg  har en ganske god hukommelse. Dette gjør at jeg husker for mye av det vonde, og for lite av det  gode. Jeg har vært kristen i noen år, men regner meg i dag som ateist, agnostiker eller fritenker.

Jeg vil vel egentlig ikke dø, men føler at situasjonen er ganske håpløs uten hjelp fra helsevesenet i 10 år nå.

Hva er grunnen til at du ikke får hjelp?

Anonymous poster hash: f5a27...fed

Skrevet (endret)

Modum bad er sikkert bra det, men har du sett de ventelistene? Du må jo snakke med legen din, si at de ikke vil hjelpe deg på Lillestrøm og at legen må sende henvisning et annet sted. Det finnes andre alternativer enn DPS også, psykologer med driftsavtale bl.a. Om du er i jobb kan det hende bedriftshelsetjenesten har et tilbud. Prat med fastlegen din og om det ikke går prate med hn så må du få en ny fastlege.

Modum bad er forresten ikke mer for de i Asker og Bærum, enn de i Aurskog, det er primært for Modum, Krødsherad og Sigdal ;)

Endret av Trine
Skrevet

Det er slitsom å leve 35 år alene.  Det er tøft å være enebarn. Det er vanskelig å leve med en psykisk lidelse uten å få hjelp. Er det da rart man gir opp og bare vil sove i all evighet? Det er en veldig deilig følelse å gå å legge seg når man er stuptrøtt og boka eller bladet faller i gulvet etter 2 minutter. Håper det ikke er noen religion, eller evig liv. Føler at jeg har levd i helvete, kaldt, mørkt alene. Ikke det spor rart at den største mengden single bor i Oslo, da kan man være sosial hver dag på jobben, og være seg selv hver bidige kveld og helg. På bussen eller biblioteket kan man være sosial om man orker. Det burde ikke hete lykkepiller, men levepiller. Man eksisterer med jobb, mat og en varm seng. Er man heldig, liker man musikk og kjæledyr.. Er man uheldig, hater man musikk og er allergisk mot pelsdyr. Skjønner ikke hvorfor single som aldri har hatt noe forhold ønsker å drive idrett for å bli gammel? Bare for å sitte senil på gamlehjemmet alene fra man er 85-100? Bedre å sovne stille inn når man er 60-70 eller 80.

Skrevet

Har ingen aggressiv adferd, eller sykdom som er farlig for andre, bare meg selv.

Skrevet

Modum bad er sikkert bra det, men har du sett de ventelistene? Du må jo snakke med legen din, si at de ikke vil hjelpe deg på Lillestrøm og at legen må sende henvisning et annet sted. Det finnes andre alternativer enn DPS også, psykologer med driftsavtale bl.a. Om du er i jobb kan det hende bedriftshelsetjenesten har et tilbud. Prat med fastlegen din og om det ikke går prate med hn så må du få en ny fastlege.

Modum bad er forresten ikke mer for de i Asker og Bærum, enn de i Aurskog, det er primært for Modum, Krødsherad og Sigdal ;)

Modum bad tar inn pasienter fra hele landet. Det er kun en ørliten del av deres virksomhet som er rettet mot lokalbefolkningen.

Skrevet

Jeg trodde du hadde tilbud om samtaler med psykiatrisk sykepleier i kommunen? Hvis ikke, så kan det være en løsning for deg.

Skrevet

Modum bad tar inn pasienter fra hele landet. Det er kun en ørliten del av deres virksomhet som er rettet mot lokalbefolkningen.

DPS er rettet mot lokalbefolkningen, samme med "rask psykisk helsehjelp" og det er DPS som ville vært aktuelt for ts. Derfor skrev jeg at det er primært for lokalbefolkningen. Det er ingen av de andre tilbudene som de har på Modum bad som jeg mener ville være aktuelt for ts nå. Men i Norge har vi fritt sykehusvalg, så ts kan selv få velge hvor han vil sende henvisningen.

Så kan du heller begynne å svare på reelle spørsmål som blir stilt deg på bakgrunn av dine kommentarer enn å kverrulere på småting ;)

Skrevet

Det er slitsom å leve 35 år alene.  Det er tøft å være enebarn. Det er vanskelig å leve med en psykisk lidelse uten å få hjelp. Er det da rart man gir opp og bare vil sove i all evighet? Det er en veldig deilig følelse å gå å legge seg når man er stuptrøtt og boka eller bladet faller i gulvet etter 2 minutter. Håper det ikke er noen religion, eller evig liv. Føler at jeg har levd i helvete, kaldt, mørkt alene. Ikke det spor rart at den største mengden single bor i Oslo, da kan man være sosial hver dag på jobben, og være seg selv hver bidige kveld og helg. På bussen eller biblioteket kan man være sosial om man orker. Det burde ikke hete lykkepiller, men levepiller. Man eksisterer med jobb, mat og en varm seng. Er man heldig, liker man musikk og kjæledyr.. Er man uheldig, hater man musikk og er allergisk mot pelsdyr. Skjønner ikke hvorfor single som aldri har hatt noe forhold ønsker å drive idrett for å bli gammel? Bare for å sitte senil på gamlehjemmet alene fra man er 85-100? Bedre å sovne stille inn når man er 60-70 eller 80.

Det er ikke nødvendigvis noe mindre tøfft å ha søsken, tro meg det kan være et helvete ;) Men om du har et slikt ønske om å være sosial, hvorfor flytter du ikke til lillestrøm? Hvorfor bor du i ødemarka alene og drømmer om det sosiale liv? Skaff deg heller en blokkleilighet, der kan man prate med naboene om man vil og la være om man vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...