Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 Det var en utmerket kommentar fra frosken. Du bør tenke over den og bruke den konstruktivt. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 Det var en utmerket kommentar fra frosken. Du bør tenke over den og bruke den konstruktivt. Herregud.. Jævla mobbere. Om du syns den kommentaren var fin burde du ikke jobbe i helsevesenet 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 (endret) Det var en utmerket kommentar fra frosken. Du bør tenke over den og bruke den konstruktivt. Den kommentaren var spydig. Jeg vedder på om jeg hadde skrevet den kommentaren til frosken, ja da hadde jeg fått kjeft og fått hørt hvor frekt den var. Men siden det var frosken som skrev den, ja da var den sååå fin. Idioti. Du aner ikke hvor ille det ble. Endret 1. februar 2015 av Caylee 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 Det var en utmerket kommentar fra frosken. Du bør tenke over den og bruke den konstruktivt. Om du syns det er greit å si slikt til sørgende............ Så fyfaen. Da er du dårlig ass!!!!!!!!!!!! 0 Siter
XbellaX Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 Den kommentaren var spydig. Jeg vedder på om jeg hadde skrevet den kommentaren til frosken, ja da hadde jeg fått kjeft og fått hørt hvor frekt den var. Men siden det var frosken som skrev den, ja da var den sååå fin. Idioti. Du aner ikke hvor ille det ble. Forsøk å skaffe deg litt avstand, ta en pause. Kom tilbake senere og se om du klarer å finne noe nyttig i kommentaren frosken skrev til deg. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 Forsøk å skaffe deg litt avstand, ta en pause. Kom tilbake senere og se om du klarer å finne noe nyttig i kommentaren frosken skrev til deg. Den kommentaren snudde livet mitt opp ned. TAKK. 0 Siter
XbellaX Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 Den kommentaren snudde livet mitt opp ned. TAKK. Jeg henger ikke med på hva du mener akkurat nå 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 Jeg henger ikke med på hva du mener akkurat nå Det jeg skrev igår sier jeg sjelden til andre. Jeg går rundt tenker på det alene. Så jeg skrev et innlegg for å få støtte. Så får jeg den styggeste kommenteraen jeg har fått siden ungdomsskolen. En person som mener jeg bare syter, når sannnheten er at jeg sliter med å holde det inne hos meg selv. Du skulle bare vist hvordan natten ble for meg pågrunnav dette. Kroppen min skalv. Jeg bare gråt og gråt. Smerten var ubeskrivelig. Så vondt at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg, Vurdete en stundå hente en kniv, men klarte stå imot. Tabletter sto på god nummer to Så takk psykiatriforumet er flinke til å vise hvor mye psykisk syke blir sett ned på. Det skal det ha 0 Siter
XbellaX Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 Det jeg skrev igår sier jeg sjelden til andre. Jeg går rundt tenker på det alene. Så jeg skrev et innlegg for å få støtte. Så får jeg den styggeste kommenteraen jeg har fått siden ungdomsskolen. En person som mener jeg bare syter, når sannnheten er at jeg sliter med å holde det inne hos meg selv. Du skulle bare vist hvordan natten ble for meg pågrunnav dette. Kroppen min skalv. Jeg bare gråt og gråt. Smerten var ubeskrivelig. Så vondt at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg, Vurdete en stundå hente en kniv, men klarte stå imot. Tabletter sto på god nummer to Så takk psykiatriforumet er flinke til å vise hvor mye psykisk syke blir sett ned på. Det skal det ha Når tiden er inne og sinnet har rast fra seg så tror jeg kanskje du vil se litt annerledes på den kommentaren. Iblant kan det være nyttig å ta en time out, øve seg på å holde ut at følelser herjer fordi det går over, og det blir enklere jo mer du øver. Jeg opplever kommentaren som god men jeg forstår at den garantert var ganske sår for deg å få til svar, det hadde den vært for mange, - men ikke desto mindre nyttig. I ettertid kan du kanskje se igjennom hvorfor behovet for kniv meldte seg fordi noen skrev noe til deg som du ikke likte. Prøv om du klarer å mane frem fornuften vi vet du har og tenk igjennom om det finnes andre måter å reagere på fremfor å la seg rive med av følelser. 0 Siter
frosken Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 @Caylee: Kommentaren fra meg var konstruktivt ment. Du har beskrevet denne hendelsen flere ganger på dol, og jeg synes ikke det er hensiktsmessig om vi her inne gir deg ytterligere støtte på å "dyrke" dine følelser knyttet til episoden. Når jeg leste innlegget ditt, fikk jeg assosiasjoner til noe en mor fortalte for en tid tilbake. Familien hadde mistet sin gamle bestemor for ca et år siden. Selvfølgelig var barnebarna lei seg for dette og foreldrene trøstet etter beste evne. Etter en stund utviklet det seg imidlertid et mønster hos den 7 år gamle datteren. Hver gang hun var lei seg for noe som skjedde, så uttrykte hun at hun savnet sin døde bestemor. I begynnelsen ble foreldrene opptatt av å trøste henne, men når de etter hvert la merke til at savnet etter bestemor meldte seg primært hvis jenta opplevde noe hun ikke likte i hverdagen (som å måtte gå til sengs om kvelden eller måtte rydde rommet sitt), så innså de at de hjalp henne lite ved å trøste når hun brukte bestemorargumentet hver gang hun mislikte noe som skjedde. Jeg mener at du har fått massiv støtte og forklaringer på at du ikke har noen form for ansvar i forhold til at en person signaliserte sitt selvmord på internett. Jeg tror du ofte av helt andre grunner kjenner deg fortvilet, men jeg tror du ødelegger for deg selv ved da å trekke frem den episoden og fordype deg i den. Jeg mener at det vil være svært destruktivt for deg om folk her inne velger å gi deg enda mer støtte og oppmerksomhet i forhold til den konkrete episoden. Derfor skrev jeg kommentaren til deg. Jeg kunne helt sikkert ha forklart mer utfyllende hvordan jeg tenkte, men klokken var halv to om natten og jeg var på vei i seng. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 Når tiden er inne og sinnet har rast fra seg så tror jeg kanskje du vil se litt annerledes på den kommentaren. Iblant kan det være nyttig å ta en time out, øve seg på å holde ut at følelser herjer fordi det går over, og det blir enklere jo mer du øver. Jeg opplever kommentaren som god men jeg forstår at den garantert var ganske sår for deg å få til svar, det hadde den vært for mange, - men ikke desto mindre nyttig. I ettertid kan du kanskje se igjennom hvorfor behovet for kniv meldte seg fordi noen skrev noe til deg som du ikke likte. Prøv om du klarer å mane frem fornuften vi vet du har og tenk igjennom om det finnes andre måter å reagere på fremfor å la seg rive med av følelser. Nei sinnet og trisrheten har ikke lagt seg. Hele denne dagen er ødelagt også. Og jeg se ikke annerledes på kommentaren. Den er stygg, ekkel. Klarer ikke se noe fint i den. Når jeg blir knust er det ikke bare å tenke fornuftig, da skjelver jeg og smerten brenner så ille at vil gjøre alt for å få det bort. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 @Caylee: Kommentaren fra meg var konstruktivt ment. Du har beskrevet denne hendelsen flere ganger på dol, og jeg synes ikke det er hensiktsmessig om vi her inne gir deg ytterligere støtte på å "dyrke" dine følelser knyttet til episoden. Når jeg leste innlegget ditt, fikk jeg assosiasjoner til noe en mor fortalte for en tid tilbake. Familien hadde mistet sin gamle bestemor for ca et år siden. Selvfølgelig var barnebarna lei seg for dette og foreldrene trøstet etter beste evne. Etter en stund utviklet det seg imidlertid et mønster hos den 7 år gamle datteren. Hver gang hun var lei seg for noe som skjedde, så uttrykte hun at hun savnet sin døde bestemor. I begynnelsen ble foreldrene opptatt av å trøste henne, men når de etter hvert la merke til at savnet etter bestemor meldte seg primært hvis jenta opplevde noe hun ikke likte i hverdagen (som å måtte gå til sengs om kvelden eller måtte rydde rommet sitt), så innså de at de hjalp henne lite ved å trøste når hun brukte bestemorargumentet hver gang hun mislikte noe som skjedde. Jeg mener at du har fått massiv støtte og forklaringer på at du ikke har noen form for ansvar i forhold til at en person signaliserte sitt selvmord på internett. Jeg tror du ofte av helt andre grunner kjenner deg fortvilet, men jeg tror du ødelegger for deg selv ved da å trekke frem den episoden og fordype deg i den. Jeg mener at det vil være svært destruktivt for deg om folk her inne velger å gi deg enda mer støtte og oppmerksomhet i forhold til den konkrete episoden. Derfor skrev jeg kommentaren til deg. Jeg kunne helt sikkert ha forklart mer utfyllende hvordan jeg tenkte, men klokken var halv to om natten og jeg var på vei i seng. Ja du fikk en god søvn iallfall. Jeg derimot måtte lide meg igjennom noen timer 0 Siter
XbellaX Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 Nei sinnet og trisrheten har ikke lagt seg. Hele denne dagen er ødelagt også. Og jeg se ikke annerledes på kommentaren. Den er stygg, ekkel. Klarer ikke se noe fint i den. Når jeg blir knust er det ikke bare å tenke fornuftig, da skjelver jeg og smerten brenner så ille at vil gjøre alt for å få det bort. Se på hvordan du ordlegger deg, det er kjempebra. Du setter ord på hvordan du føler fremfor å lire av deg det første og beste i rene sinneutbrudd. Det er helt ok at du ble sint, men prøv om du i stedet kan sette ord på det du kjenner slik du gjorde nå. Ingen forventer at du skal være fornuftig når du blir knust, men det finnes andre måter å håndtere at du blir knust på enn å la sinne og følelseskaoset herje. Ta en time out. Kom deg ut, tren styrke, vask gulv et, bruk den energien du sitter med på en vettug måte. Dersom du bare sitter å kjenner på smerten koker det over på etter eller annet vis. Når innsiden roer seg kan du komme tilbake og lese kommentaren på nytt, gjør det fortsatt like vondt tar du en ny time out. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 Se på hvordan du ordlegger deg, det er kjempebra. Du setter ord på hvordan du føler fremfor å lire av deg det første og beste i rene sinneutbrudd. Det er helt ok at du ble sint, men prøv om du i stedet kan sette ord på det du kjenner slik du gjorde nå. Ingen forventer at du skal være fornuftig når du blir knust, men det finnes andre måter å håndtere at du blir knust på enn å la sinne og følelseskaoset herje. Ta en time out. Kom deg ut, tren styrke, vask gulv et, bruk den energien du sitter med på en vettug måte. Dersom du bare sitter å kjenner på smerten koker det over på etter eller annet vis. Når innsiden roer seg kan du komme tilbake og lese kommentaren på nytt, gjør det fortsatt like vondt tar du en ny time out. Hvordan jeg kjenne det? Det var som å være i helvete eh.. den kommentaren var stygg uansett hvordan man ser på den. 0 Siter
XbellaX Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 Hvordan jeg kjenne det? Det var som å være i helvete eh.. den kommentaren var stygg uansett hvordan man ser på den. Ofte er de kommentarene vi reagerer mest på gjerne de med et snev av sannhet i seg. Du har sagt hva du mener, frosken har forklart hvorfor hun valgte å skrive setningen til deg. Tygg på det litt. Du er en såpass vettug ung dame at jeg er sikker på du med tid og stunder, når roen har senket seg, vil få noe nyttig ut av kommentaren hennes. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 (endret) Ofte er de kommentarene vi reagerer mest på gjerne de med et snev av sannhet i seg. Du har sagt hva du mener, frosken har forklart hvorfor hun valgte å skrive setningen til deg. Tygg på det litt. Du er en såpass vettug ung dame at jeg er sikker på du med tid og stunder, når roen har senket seg, vil få noe nyttig ut av kommentaren hennes. Så du mener at hvis noen sier stygge ord til meg så er det alltid et snev sannhet i det? Hmmmm Ifølge din logikk så har mobbere på ungdomsskolen rett da? At de elevene som blir mobbet er stygge, tapere osv hvis de som mobbeoffer blir trist av kommentarene? Fordi alt stygt man sier ifølge har"et snev av sannhet" Endret 1. februar 2015 av Caylee 0 Siter
larimar Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 Frosken kunne godt ha brukt litt tid på å forklare hva hun mente når hun først var igang, mener jeg. Men du er jo ikke noe særlig bedre selv? Du lirer jo fra deg sårende kommentarer i hytt og pine? Det er helt greit at du er uenig og reagerer sterk på noe, men kanskje du heller burde ta deg en pause og komme tilbake og kommentere noe konstruktivt? PS. Du var flink som holdt deg unna selvskadingen 0 Siter
XbellaX Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 Så du mener at hvis noen sier stygge ord til meg så er det alltid et snev sannhet i det? Hmmmm Ifølge din logikk så har mobbere på ungdomsskolen rett da? At de elevene som blir mobbet er stygge, tapere osv hvis de som mobbeoffer blir trist av kommentarene? Fordi alt stygt man sier ifølge har"et snev av sannhet" Nei, jeg snakker om kommentarer på DOL, det kunne jeg sikkert presisert. Jeg tar for gitt at du klarer å se forskjellen på en konstruktiv kommentar og det som er mobbing. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. februar 2015 Skrevet 1. februar 2015 Så du mener at hvis noen sier stygge ord til meg så er det alltid et snev sannhet i det? Hmmmm Ifølge din logikk så har mobbere på ungdomsskolen rett da? At de elevene som blir mobbet er stygge, tapere osv hvis de som mobbeoffer blir trist av kommentarene? Fordi alt stygt man sier ifølge har"et snev av sannhet" Men frosken mente det ikke som en stygg kommentar, hun har forklart. Prøv å ta til deg det 0 Siter
Caylee Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Skrevet 1. februar 2015 (endret) Frosken kunne godt ha brukt litt tid på å forklare hva hun mente når hun først var igang, mener jeg. Men du er jo ikke noe særlig bedre selv? Du lirer jo fra deg sårende kommentarer i hytt og pine? Det er helt greit at du er uenig og reagerer sterk på noe, men kanskje du heller burde ta deg en pause og komme tilbake og kommentere noe konstruktivt? PS. Du var flink som holdt deg unna selvskadingen Ja, nå er jeg frekk fordi jeg er såret og sint. De prøver å rettferdigjøre kommentaren når de vet hvo sårende den faktisk er. Da føler jeg meg enda mer dratt ned i sølen. Er selvfølgelig ting jeg har skrevet som har gått over streken, men kommentaren til frosken og NHD var ikke noe bedre. Det var spydig. Takk,men det var bare så vidt Endret 1. februar 2015 av Caylee 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.