Gå til innhold

Å reagere "motsatt" på medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på at jeg er satt sammen litt feil når det gjelder medisiner for psyken min. SSRI blir jeg mye verre av. AP blir jeg "influensasyk" av, liggende, alt jeg har prøvd har vært nærmest en "katastrofe" for meg. Håper å bli bedre, men får andre effekter som gjør at jeg bare må kutte ut medisinene.

Nå har jeg hatt trøbbel med søvn en stund. Tok en imovane 5 mg en kveld, og tenkte at nå skulle jeg endelig få sove. Joda, ble lys våken og følte meg helt pigg og i storform. Gjentok dette igår kveld og satt lys våken til fem i morrest.Hva er dette? Blir litt bekymret. Skal opereres neste uke, håper ikke de medisinene jeg får da ikke virker, eller virker motsatt av det de skal?

Skrevet

Lurer på at jeg er satt sammen litt feil når det gjelder medisiner for psyken min. SSRI blir jeg mye verre av. AP blir jeg "influensasyk" av, liggende, alt jeg har prøvd har vært nærmest en "katastrofe" for meg. Håper å bli bedre, men får andre effekter som gjør at jeg bare må kutte ut medisinene.

Nå har jeg hatt trøbbel med søvn en stund. Tok en imovane 5 mg en kveld, og tenkte at nå skulle jeg endelig få sove. Joda, ble lys våken og følte meg helt pigg og i storform. Gjentok dette igår kveld og satt lys våken til fem i morrest.Hva er dette? Blir litt bekymret. Skal opereres neste uke, håper ikke de medisinene jeg får da ikke virker, eller virker motsatt av det de skal?

Hei!

Jeg leste at forfatteren Gro Dahle opplevde det samme som deg.

Hun gikk visst på mange ulike medisiner for forskjellige sykdommer, før hun fikk asperger.

Hun sa på et foredrag og jeg har lest det, at alle medisinene virket motsatt på henne.

Jeg vet at dette ikke gjelder anestesi gitt under operasjon, men ssri og AP, m.fl.

Jeg har ingen egen erfaring, men narkose virker supert på meg og smertestillende likeså ;) (jeg har asperger, som forfatteren)

Jeg tror nok derfor du kan ta det med ro når du skal opereres.

Skrevet

Hei!

Jeg leste at forfatteren Gro Dahle opplevde det samme som deg.

Hun gikk visst på mange ulike medisiner for forskjellige sykdommer, før hun fikk asperger.

Hun sa på et foredrag og jeg har lest det, at alle medisinene virket motsatt på henne.

Jeg vet at dette ikke gjelder anestesi gitt under operasjon, men ssri og AP, m.fl.

Jeg har ingen egen erfaring, men narkose virker supert på meg og smertestillende likeså ;) (jeg har asperger, som forfatteren)

Jeg tror nok derfor du kan ta det med ro når du skal opereres.

Takk, får håpe det. Skrekken er jo at man ligger der bedøvd og ikke greier å si ifra at man har store smerter :-). Skjer vel ikke så ofte kanskje.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...