Gå til innhold

Studielån - må man melde seg til eksamen i alle fagene?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette. Jeg har fått innvilget fullt lån og stipend for denne våren, og har akkurat signert avtalen. Jeg skal ta et år fra nå på vgs nivå med full studiebelastning (nettstudier og eksamen som privatist).

Jeg har nå meldt meg opp til eksamen til våren i 2 av fagene. Det skulle egentlig vært 3 fag, men tenker at jeg tar heller et ekstra til jul. Så kom jeg til å tenket på om det vil ha noe å si for utbetalingen av lånet? Må man være meldt opp til alle fag sånn at det blir en eksamen som tilsvarer 100% sturdiebelasting for å få utbetalt lånet? Jeg søker jo igjen lån til høsten, men vil det at jeg ikke er oppmeldt i et fag og velger å forskyve dette et halvt år (men innenfor et år) ha noe å si.

Isåfall får jeg melde meg opp likevel til våren slik at det blir tre fag. Det stod noe på lånekassen sin side om at man måtte være oppmeldt til eksamen, betalt semesteravgift og ha studierett for å få utbetalt lånet.

Hjelp? Noen som har peiling på dette. Det er som sagt nettstudier med privatisteksamen. 

Anonymous poster hash: cffdb...f63

Fortsetter under...

http://lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/utdanninger-du-kan-fa-stotte-til/Deltid/

"

Endringer som skjer i løpet av undervisingsåret

Dersom du skal ta flere eller færre fag enn du opplyste i søknaden din, må du melde fra til Lånekassen. Du kan lese mer om hvordan du melder fra her."

Anonymous poster hash: 15ff3...8a1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...