Gå til innhold

Mindre hardt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker noenganger at jeg vil stå utenfor avdelingen. Og så ta gjøre noe skikkelig dumt. Som å svelge en hau med tabletter . For det er der jeg vil gjøre det. Tenker jeg vil få mindre dødsangst hvis jeg hadde gjort det der utenfor, for det var der jeg hadde null dødsangst i en periode.

Nummer to. Jeg vil noen fra det stedet skal se meg , så de ser den smerten de har påført meg.

Dette er bare noe jeg tenker på. Føler meg egoistisk som tenker slik. Kanskje virkelig jeg er ond.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

22

• Trine

18

• slabbedask

9

• stjernestøv

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Er vel ikke riktig å si verken egoistisk eller ondt, det er jo bare tanker og følelser du har... hadde du gjort det hadde det vært utslag av en sykdom - kanskje det ikke er nødvendig å skamme seg over det, selv om det er smart for din egen del å "motstå"... :)

Skrevet (endret)

Hvis du først skal være oppe i natt så bør du se på superbowl istedenfor å tenke på sånne ting ! (men det beste er å legge seg da selvsagt)

Ond er du neppe,  jeg støtter ekspertens svar ovenfor

Endret av Trollings
Skrevet

Hvis du først skal være oppe i natt så bør du se på superbowl istedenfor å tenke på sånne ting ! (men det beste er å legge seg da selvsagt)

Og du kaller deg selv norsk.

Skrevet

Ond er du neppe,  jeg støtter ekspertens svar ovenfor

Jeg burde egentlig lagt meg for lenge siden, men er litt tristere enn vanlig.

Skrevet

Er vel ikke riktig å si verken egoistisk eller ondt, det er jo bare tanker og følelser du har... hadde du gjort det hadde det vært utslag av en sykdom - kanskje det ikke er nødvendig å skamme seg over det, selv om det er smart for din egen del å "motstå"... :)

Tenk om det er mer enn bare tanker?

Når jeg tenker "Kan kanskje gjøre det der" blir jeg mye mer rolig enn hvis jeg tenker et annet sted

Er nesten en trøst å vite jeg kan dra ditt hvis jeg vil

Skrevet

Og du kaller deg selv norsk.

Mye amerikansk på norsk tv for tiden, i språket også

Skrevet

Tenk om det er mer enn bare tanker?

Når jeg tenker "Kan kanskje gjøre det der" blir jeg mye mer rolig enn hvis jeg tenker et annet sted

Er nesten en trøst å vite jeg kan dra ditt hvis jeg vil

Syns du hva du tenker / har lyst til har noe å si for dette da? Ondskap. Det er vel merkelig, i såfall. Man havner f.eks. ikke i fengsel for å ønske å drepe noen, eller stjele vesker.

Skrevet

Syns du hva du tenker / har lyst til har noe å si for dette da? Ondskap. Det er vel merkelig, i såfall. Man havner f.eks. ikke i fengsel for å ønske å drepe noen, eller stjele vesker.

Nei, men de fleste før de stjeler/dreper tenker det..

Man gjør sjelden ting man ikke tenker på først

Skrevet

Nei, men de fleste før de stjeler/dreper tenker det..

Man gjør sjelden ting man ikke tenker på først

De fleste som stjeler/dreper bekymrer seg ikke for det...

Skrevet

De fleste som stjeler/dreper bekymrer seg ikke for det...

Sant.

Men det er ikke tvangstanker for jeg tenker de fordi jeg har lyst selv

Skrevet

Sant.

Men det er ikke tvangstanker for jeg tenker de fordi jeg har lyst selv

Forstår at det er vanlig for de med ustabil personlighet å føle at de mangler kontroll over livet og handlinger...

Men du har det hvis du vil. Hvis du ikke vil gjøre disse tingene, så trenger du ikke det. Ingen kommer til å tvinge deg.

Siden dette bekymrer deg, tror jeg ikke du egentlig vil. Uansett om det er deler av deg som har dragning mot det.

Hilsen supereksperten.

Skrevet

Jeg tenker at det er bra du har dødsangst ellerså hadde du kanskje ikke levd nå. Jeg er litt redd for å si dette gjelder deg også siden du har forsøkt å ta livet ditt noen ganger, men jeg ble på en måte beroliget da det plutselig slo meg at om jeg skulle ta livet mitt så måtte jeg jo ikke gjøre det på en brutal måte, kunne jo bare svelge masse piller. Da hadde jeg en løsning om ting skulle bli for ille. Samme kan det jo være for deg, at du blir roligere av å tenke at om det blir for ille så kan du tenke at du kan ta livet ditt utenfor avdelingen. Det er fortsatt bare tanker. Det er først når tankene blir til handling at de er skumle. Men om du tenker at du kan ta livet ditt utenfor avdelingen så må du jo først reise dit og så ta livet ditt og innen du kommer så langt så har du kanskje kommet på bedre tanker. Jeg hadde vært mer bekymra om du hadde tenkt "under senga mi har jeg ikke dødsangst, jeg legger meg under senga og svelger masse piller" Da hadde du ikke trengt å dra noe sted for å gjøre det og sjansen for at tanken hadde blitt handling hadde vært mye større.

Ga dette noe som helst mening eller er det bare oppi hodet mitt?

Skrevet

Jeg tenker at det er bra du har dødsangst ellerså hadde du kanskje ikke levd nå. Jeg er litt redd for å si dette gjelder deg også siden du har forsøkt å ta livet ditt noen ganger, men jeg ble på en måte beroliget da det plutselig slo meg at om jeg skulle ta livet mitt så måtte jeg jo ikke gjøre det på en brutal måte, kunne jo bare svelge masse piller. Da hadde jeg en løsning om ting skulle bli for ille. Samme kan det jo være for deg, at du blir roligere av å tenke at om det blir for ille så kan du tenke at du kan ta livet ditt utenfor avdelingen. Det er fortsatt bare tanker. Det er først når tankene blir til handling at de er skumle. Men om du tenker at du kan ta livet ditt utenfor avdelingen så må du jo først reise dit og så ta livet ditt og innen du kommer så langt så har du kanskje kommet på bedre tanker. Jeg hadde vært mer bekymra om du hadde tenkt "under senga mi har jeg ikke dødsangst, jeg legger meg under senga og svelger masse piller" Da hadde du ikke trengt å dra noe sted for å gjøre det og sjansen for at tanken hadde blitt handling hadde vært mye større.

Ga dette noe som helst mening eller er det bare oppi hodet mitt?

Du er god på theory-of-mind.Sikker at du har asperger?

Skrevet

Hva mener du med theory of mind? Er ikke sikker på noen ting jeg. Jeg vet at jeg er anderledes og at det lager problemer for meg, men hva som er årsaken vet jeg ikke.

Skrevet

Ble litt bekymra jeg nå, hva er det som er galt med meg da? Er jeg bare sær og sta og en tulling som ikke klarer omgås andre mennesker? Det er jo litt dumt. Finnes det noen diagnose for sånne mennesker? 

Skrevet

Ble litt bekymra jeg nå, hva er det som er galt med meg da? Er jeg bare sær og sta og en tulling som ikke klarer omgås andre mennesker? Det er jo litt dumt. Finnes det noen diagnose for sånne mennesker? 

Ikke hør på meg, jeg vet ikke hva jeg snakker om;) Men det finnes jo andre diagnoser som kan ha en del til felles med AS, da særlig Schizoid pf.

Skrevet

Ikke hør på meg, jeg vet ikke hva jeg snakker om;) Men det finnes jo andre diagnoser som kan ha en del til felles med AS, da særlig Schizoid pf.

Jeg tror du vet hva du snakker om jeg :) Kjenner meg ikke igjen i Schizoid pf. Men det får vel være opp til andre å bestemme hva jeg har. Men det tar jo så lang tid. Først må jeg vente på å få time et sted og om de finner ut at jeg ikke har AS så må jeg vente lenge på å få time et annet sted for å se om jeg har noe annet. Hvorfor kan jeg ikke bare få en bunke med skjemaer og fylle ut også kan de sendes rundt til spesialistene til noen finner ut hva det er. Det er så kjedelig å bare gå og vente. Føles som veldig bortkastet tid.

Skrevet

Jeg tror du vet hva du snakker om jeg :) Kjenner meg ikke igjen i Schizoid pf. Men det får vel være opp til andre å bestemme hva jeg har. Men det tar jo så lang tid. Først må jeg vente på å få time et sted og om de finner ut at jeg ikke har AS så må jeg vente lenge på å få time et annet sted for å se om jeg har noe annet. Hvorfor kan jeg ikke bare få en bunke med skjemaer og fylle ut også kan de sendes rundt til spesialistene til noen finner ut hva det er. Det er så kjedelig å bare gå og vente. Føles som veldig bortkastet tid.

Det kan du si. I det offentlige helesystemet går alt     v  -  e  -  l  -  d  -  i  -  g     sakte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...