Gå til innhold

Frokost tv som terapeutisk intervensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ah----! Anbefales!

Finn Schøll, for en inkarnasjon på det livsbejaende- varme - vitale - kommer nesten igjennom tv en i sin entusiasme over blomster og vekster. Han er seg selv så komplett og oser av humor og varme. Tankene løper løpsk ...

Minner meg og om drømmen om frodig og bugnende hage - fylt med vakre viltre vekster.. som slår mot blikket og setter deg ut- gjør deg yr - spring vann, lysthus hvor museerende kan nytes med noen du har kjær , eller iskald drikke , jordbær is kake med de skjønneste i verden- barna dine..samtale - lek - humor--- fantasien får vinger! Rosehage...og du kan navnet på dem alle ... Klematis i vilter vekst.. Rosebuen og benken under epletreet..i knopp... Yes yes yes

Mer tv..Så dukker det personer opp som gjør noeef tankene .

Hedda kise som forteller om livet sitt, gjør enormt inntrykk og hun forteller hun blir glad og takknemlig når hun overvinner sin smertefulle migrene og kan male... Ah! Et visdomsord kommer opp som setter meg ut;

" å våge er å miste fotfestet en stund . Å ikke våge er å miste seg selv ". Ah- det jeg driver med om dagen- kjempet for å unngå å visnr - kjemper for å leve og ånde og virke- trangen er sterk , så detter jeg..vil ikke!!!

Videre følger film.. Vi møter to som vil si oss noe- skuespiller og regissør ... Ah- sykt lykkelig - er det en film jeg bør se.? Blir rørt av menneskene som genuint vil noe og klarer det

Dans... Burde kanskje danset mer. Kribler.

Skal til nav i morgen - med stål i bein & armer - tror jeg er i ferd med å bli en friskLivsfaktor... I alle fall på veg!

Ønsker alle på dol en vakker dag- pass på fotfestet;)

Endret av En namnlaus
Skrevet

Lykke til på nav i morgen og ha en fin dag :-)

Skrevet (endret)

Lykke til på nav i morgen og ha en fin dag :-)

takk:) det aner meg at det kan trenges. Lykke til med besøk av sykepleier onsdag. Kanskje kan han bidra med noe nytt inn i livet ditt? Hjelpe deg med fotfeste ( orke og komme deg ift iniativ.. Gi mannen en sjans! Kanskje blir han et friskt pust ! Kanskje er han hyggelig ;) Endret av En namnlaus
Skrevet

takk:) det aner meg at det kan trenges. Lykke til med besøk av sykepleier onsdag. Kanskje kan han bidra med noe nytt inn i livet ditt? Hjelpe deg med fotfeste ( orke og komme deg ift iniativ.. Gi mannen en sjans! Kanskje blir han et friskt pust ! Kanskje er han hyggelig ;)

Takk for det :-) Kan trenges det også, gruer meg til det. Skal gi han en sjans å se hvordan det går, ja kanskje er han hyggelig til og med. Får ha et åpent sinn :-)

Skrevet

Takk for det :-) Kan trenges det også, gruer meg til det. Skal gi han en sjans å se hvordan det går, ja kanskje er han hyggelig til og med. Får ha et åpent sinn :-)

kanskje sette på kaffen før han kommer ;))?
Skrevet

kanskje sette på kaffen før han kommer ;))?

Ja kan jo ha kaffi klar :-)

Skrevet

Ja kan jo ha kaffi klar :-)

kaffi er gått å ha i årene når du skal samtale med folk og helsevesen ( prater for meg selv altså);) videre punkt på programmet... Forslag ; tur ut i Guds frie natur:)) bitteliten en bare :) ? Eller kanskje ikke.. ;) sikkert bra om du våger åvære åpen om det som river i deg ...:)
Skrevet

kaffi er gått å ha i årene når du skal samtale med folk og helsevesen ( prater for meg selv altså) ;) videre punkt på programmet... Forslag ; tur ut i Guds frie natur:)) bitteliten en bare :) ? Eller kanskje ikke.. ;) sikkert bra om du våger åvære åpen om det som river i deg ... :)

Kaffi er godt å ha :-) Kan jo sikkert gå tur med han neste gang, vil snakke med psykiater også. Psykiateren sa jo jeg skulle ta medisinen et halvt år, det har jeg vel gjort nå.

Skrevet

Kaffi er godt å ha :-) Kan jo sikkert gå tur med han neste gang, vil snakke med psykiater også. Psykiateren sa jo jeg skulle ta medisinen et halvt år, det har jeg vel gjort nå.

da har du og sykepleierne noe å snakke om:) dette er noe viktig for deg, det vil sikkert bli lyttet til på en måte.

Han kommer vel for å være til hjelp og de vil sikkert prøve å hjelpe deg til å ha det best mulig . Blir nok bra!

Skrevet

da har du og sykepleierne noe å snakke om:) dette er noe viktig for deg, det vil sikkert bli lyttet til på en måte.

Han kommer vel for å være til hjelp og de vil sikkert prøve å hjelpe deg til å ha det best mulig . Blir nok bra!

Får håpe det blir bra, blir nå litt rart å få han hjem til seg da. Han sa jeg måtte bare ta kontakt hvis det var noe.

Skrevet

Enig med deg ang. God morgen Norge. Synes det er så koselig, ikke minst kjenner jeg meg igjen i det Hedda Kise og Bjørg...snakket om.

Har til og med strikket en kjempesøt puselue med ører ( i går kveld) og nesten ferdig med votter til en liten søtnos. Produktiv morgen:) Det gir en sååå god følelse å strikke og lage noe! Så godt å bare strikke og ikke tenke.

Strikker du for tiden?

Skrevet (endret)

Enig med deg ang. God morgen Norge. Synes det er så koselig, ikke minst kjenner jeg meg igjen i det Hedda Kise og Bjørg...snakket om.

Har til og med strikket en kjempesøt puselue med ører ( i går kveld) og nesten ferdig med votter til en liten søtnos. Produktiv morgen:) Det gir en sååå god følelse å strikke og lage noe! Så godt å bare strikke og ikke tenke.

Strikker du for tiden?

å være produktiv på noe vis gjør livet verdt kjenner jeg. Så koselige , lekne prosjekt du bedriver . Pusekattører.. Tipper det kan falle i god jord til en liten venn :) sikkert kjærlighet i hver maske - heldige lille søtnos:)

ja - jeg hekler i vilden sky- mellom skriverier jeg håper skal berøre --- lager svøp til mine gjenbrukskjoler... Lyst til å danse mot vår :)

Endret av En namnlaus
Skrevet

å være produktiv på noe vis gjør livet verdt kjenner jeg. Så koselige , lekne prosjekt du bedriver . Pusekattører.. Tipper det kan falle i god jord til en liten venn :) sikkert kjærlighet i hver maske - heldige lille søtnos:)

ja - jeg hekler i vilden sky- mellom skriverier jeg håper skal berøre --- lager svøp til mine gjenbrukskjoler... Lyst til å danse mot vår :)

Så koselig. Kreativ du, høres det ut som..... Liker å lage miniprosjekter. Da går det litt fortere:) Men tommel er noe hærk! Må øver mer. Det samme å feste tråder, men den kjedelig jobben må jo også gjøres for å få et pent resultat;)

Hekling er så fint! Det vil jeg lære meg.

Skrevet (endret)

Så koselig. Kreativ du, høres det ut som..... Liker å lage miniprosjekter. Da går det litt fortere:) Men tommel er noe hærk! Må øver mer. Det samme å feste tråder, men den kjedelig jobben må jo også gjøres for å få et pent resultat;)

Hekling er så fint! Det vil jeg lære meg.

å strikke votter er blant mine " traumer". Gikk til hel på skolen med de obligatoriske votter og jeg trodde jeg var fortapt ift å skape med strikkepinner.

Hekling er sinnsykt moro og går unna i et utrolig tempo . Hvis du har hastverk , men liket små vakre detaljer i håndarbeid lær deg å helle. Ikke la deg skremme av ord som fm, stav og tredoble staver m picot- veldig lett å lære seg om du bare vil nok:))

Endret av En namnlaus
Skrevet

å strikke votter er blant mine " traumer". Gikk til hel på skolen med de obligatoriske votter og jeg trodde jeg var fortapt ift å skape med strikkepinner.

Hekling er sinnsykt moro og går unna i et utrolig tempo . Hvis du har hastverk , men liket små vakre detaljer i håndarbeid lær deg å helle. Ikke la deg skremme av ord som fm, stav og tredoble staver m picot- veldig lett å lære seg om du bare vil nok:))

Da er hekling noe for meg ja:) Gir litt opp når jeg hører alle de vanskelig uttrykkene. Hvor skal jeg begynne? Men har da lært mye strikking på egenhånd, og det er såå gøy. Man må bare lese oppskriften nøye kapittel for kapittel, og noen ganger skjønner man det underveis. Moro.

Huff, votter ja. Og sokker. Får alltid pailabber... men nå er jeg blitt så "dreven" at jeg klarer å svitsche litt på størrelser underveis. Stolt! ;)

Skrevet

Smart å finne ting i hverdagen som gjør at dagen blir litt enklere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...