Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på om jeg skal våge noe jeg egentlig ikke tørr. Søke en jobb jeg har inderlig lyst på. Jeg kjenner et kall ift den.

Min mor er av den nøkterne sorten. Husker da jeg sluttet på et studie. Jeg var ulykkelig og måtte finns på noe. Ville lære å heklet. Min mor sa" begynn med en gryteklut". Niks! Det ville jeg ikke. Jeg ville heller lage en vakker kjole til niesen med " blonder og kniplinger". Gjett hvem som ignorerte gryteklut oppfordringen og satt igjen m mestringsfølelse og en fornemmelse av å h oppdaget en ny verden - ( hekle og skape ) verden. Det var lille , håpløse meg!:)

Lurer på om jeg skal gi f i fotfeste og søke drømmestilling . Tross at min psykolog sier jeg ikke er i form og bør vente litt med det.

Kanskje jeg kan multitaske- både våge og gå i terapi ;)

Har en hang til å klare det jeg setter meg i hodet- tro det eller ei. Får lyst til å vise psykologen!!!

Er jeg på idealistisk bærtur ?

Vil gjerne ha råd om dette. Kommer ikke videre ved å ligge i grøfta og snakke om det.

Jeg vil være dristig- blir det mageplask ( som de snakka om på frokost tv) så blir det mageplask . Jeg vil våge . Livet et et vågestykke . Jeg orker ikke gå på akkord med meg selv. Vil gjøre det jeg brenner for . Er det feil ? Å starte i feil ende vil kanskje de rasjonelle si..

Ikke lett å leve og ville og være redd seg selv!

Endret av En namnlaus
Skrevet

Søk på jobben.

Det du trenger er noe som gir livet ditt mening og mestringsfølelse. Ikke grav deg ned i elendigheten som kun skapes i ditt eget hode.

Skal det gå til helvete, så kan det heller gå til helvete med stil :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg mener helt klart at du bør høre på din behandler. Du svinger alt for mye til å kunne være i en jobb over tid per dags dato.

Din tur kommer, det vet vi. Akkurat nå synes jeg du skal ha is i magen, ha fokuset fremover og følge opp behandlingen som vanlig.

Skrevet

Jeg mener helt klart at du bør høre på din behandler. Du svinger alt for mye til å kunne være i en jobb over tid per dags dato.

Din tur kommer, det vet vi. Akkurat nå synes jeg du skal ha is i magen, ha fokuset fremover og følge opp behandlingen som vanlig.

Enig med deg.

Det er ikke lenge siden forrige jobbforsøk, namnlaus. Du må tenke langsiktig nå.

Skrevet

Mulig ikke jeg har fulgt så mye med på historikken her, men jeg mener at det er veldig dumt å sitte hjemme og få altfor god tid til å synke ned i negativitet.

Jeg fikk inntrykk av at forrige jobben ikke var ønsket, men noe hun følte hun måtte? Da tror jeg det går bedre med en jobb man faktisk er motivert for.

Skrevet

Søk på jobben.

Det du trenger er noe som gir livet ditt mening og mestringsfølelse. Ikke grav deg ned i elendigheten som kun skapes i ditt eget hode.

Skal det gå til helvete, så kan det heller gå til helvete med stil :)

Lykke til!

takk!

sans for den mentaliteten ;)

Driver og bygger opp motet mitt.

Skrevet

Mulig ikke jeg har fulgt så mye med på historikken her, men jeg mener at det er veldig dumt å sitte hjemme og få altfor god tid til å synke ned i negativitet.

Jeg fikk inntrykk av at forrige jobben ikke var ønsket, men noe hun følte hun måtte? Da tror jeg det går bedre med en jobb man faktisk er motivert for.

forrige jobb var innen min bransje og jeg en jobb jeg er glad i. Fikk panikk.
Skrevet

det gir meg trygghet å ikke bli presset , få lov å være ute av form. Men kjenner og en motstand mot det .Men redd for å stagnere og får tidvis utrolig lyst til å jobbe . Får også lyst til å bevise for meg selv og andre at jeg kommer meg opp av hengemyra .

Men etter tur i dag har jeg sett litt mørkere på det og kjenner meg kvalm over møte med nav i morgen. Fryser .Er jo sikkert mitt eget problem men jeg synes det er så ydmykende og er forberedt på ydmykelse . Redd for egen ubalanse opp i dette , men får prøve å lytte til det de Evt har å komme med av råd .

Skrevet

takk!

sans for den mentaliteten ;)

Driver og bygger opp motet mitt.

Ser at jeg er på kant med de andre her. Mitt grunnsyn er at dersom du ikke er så syk at du nærmest er sengeliggende, så er arbeid positivt. Det er forskjell på slitenhet fra arbeid og slitenhet fra negative tanker og andre uhensiktsmessigheter. Men men, kanskje de andre her kjenner deg bedre enn jeg gjør?

Skrevet

Ser at jeg er på kant med de andre her. Mitt grunnsyn er at dersom du ikke er så syk at du nærmest er sengeliggende, så er arbeid positivt. Det er forskjell på slitenhet fra arbeid og slitenhet fra negative tanker og andre uhensiktsmessigheter. Men men, kanskje de andre her kjenner deg bedre enn jeg gjør?

tankespinnerier og energi på høygir og lavgir samt til vanlig veldig redd i oppstartfaser , sosial angst ( uforutsigbar ).. Huff . Kanskje tøffer jeg meg og bør høre på to helsearbeidere som sier dette. Lurer på hva nav sier i morgen. Kanskje at jeg skal skifte yrke ...
Skrevet

det gir meg trygghet å ikke bli presset , få lov å være ute av form. Men kjenner og en motstand mot det .Men redd for å stagnere og får tidvis utrolig lyst til å jobbe . Får også lyst til å bevise for meg selv og andre at jeg kommer meg opp av hengemyra .

Men etter tur i dag har jeg sett litt mørkere på det og kjenner meg kvalm over møte med nav i morgen. Fryser .Er jo sikkert mitt eget problem men jeg synes det er så ydmykende og er forberedt på ydmykelse . Redd for egen ubalanse opp i dette , men får prøve å lytte til det de Evt har å komme med av råd .

Mostand er et sunnhetstegn, trøst deg med det :-) Jeg har forståelse for at du ønsker å "gjøre noe vettugt", jeg tror bare ikke du er moden. Du svinger for mye akkurat nå. I blant er noe av det viktigste man kan gjøre som pasient å ha tillit til sin behandler, ha tillit til at sin tid vil komme.

Jeg har ingen tro på at du håndterer en jobb slik situasjonen er per i dag, jeg tror i tillegg et slik halsbrekkende forsøk vil sette deg måneder tilbake i tid. Om du har behov for å gjøre mer "vettuge ting" så finn på noe med venner, vær mer sosial, vær mer "ute" blant mennesker, gjør hyggelige ting med barna slik du ofte gjør, bruk tiden din på fortnuftige handlinger er vel egentlig det jeg prøver å si. Din tid kommer namnlaus, is i magen, fokus fremover. 

Skrevet

Mostand er et sunnhetstegn, trøst deg med det :-) Jeg har forståelse for at du ønsker å "gjøre noe vettugt", jeg tror bare ikke du er moden. Du svinger for mye akkurat nå. I blant er noe av det viktigste man kan gjøre som pasient å ha tillit til sin behandler, ha tillit til at sin tid vil komme.

Jeg har ingen tro på at du håndterer en jobb slik situasjonen er per i dag, jeg tror i tillegg et slik halsbrekkende forsøk vil sette deg måneder tilbake i tid. Om du har behov for å gjøre mer "vettuge ting" så finn på noe med venner, vær mer sosial, vær mer "ute" blant mennesker, gjør hyggelige ting med barna slik du ofte gjør, bruk tiden din på fortnuftige handlinger er vel egentlig det jeg prøver å si. Din tid kommer namnlaus, is i magen, fokus fremover.

Hmm.. Det ga mening. Jeg kan være enig med deg slik du skriver det nå.

Samtidig mener jeg også at arbeid er en nokså prioritert sak i livet. Det er tross alt det som gir mat på bordet og følelsen av selvstendighet og uavhengighet. Men så lenge det er en plan i å komme tilbake i arbeid så er det kanskje fornuftig å vente litt.

Skrevet (endret)

jeg har klart å stige opp av avgrunnen tidligere , selv om den sosiale angst er blitt verre og verre. Nå har det også vært slik i det siste at jeg på et vis har nektet meg selv mye. Selvforakten nådeløs .Har våknet opp litt nå og lengsler melder seg. Tror mine nåværende terapi samtaler rommer en viss helbredende kraft , føler meg sett og lyttet til på en måte jeg ikke har opplevd tidligere . Kanskje øker min energi med dette og som det står i journal ; veldig skyhøye krav til med selv- vil gjerne være flink og kjenner nå det begynner å haste .,, er redd for å synke dypere og dypere og at terskelen skal bli enorm. Men: godt råd å forsøke å leve litt mer og være mer til stede :) Endret av En namnlaus
Skrevet

jeg har klart å stige opp av avgrunnen tidligere , selv om den sosiale angst er blitt verre og verre. Nå har det også vært slik i det siste at jeg på et vis har nektet meg selv mye. Har våknet opp litt nå og lengsler melder seg. Tror mine nåværende terapi samtaler rommer en viss helbredende kraft , føler meg sett og lyttet til på en måte jeg ikke har opplevd tidligere . Kanskje øker min energi med dette og som det står i journal ; veldig skyhøye krav til med selv- vil gjerne være flink og kjenner nå det begynner å haste .,, er redd for å synke dypere og dypere og at terskelen skal bli enorm.

Dette synes jeg er kjempe positivt namnlaus. Det er en sårbar fase du er inne i og jeg skjønner godt det er vanskelig å stagge lystene og energien som i blant kan boble over. Du står fritt til å gjøre slik du vil, men jeg tror oppriktig du tjener mye på å vente. Kanskje du sammen med din behandler kan sette et tidspunkt/ en dato, dermed blir det litt mer konkret å ha et mål å jobbe mot. 

Skrevet

Dette synes jeg er kjempe positivt namnlaus. Det er en sårbar fase du er inne i og jeg skjønner godt det er vanskelig å stagge lystene og energien som i blant kan boble over. Du står fritt til å gjøre slik du vil, men jeg tror oppriktig du tjener mye på å vente. Kanskje du sammen med din behandler kan sette et tidspunkt/ en dato, dermed blir det litt mer konkret å ha et mål å jobbe mot.

takk så mye for oppmuntring ,Xbellx:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...