Gå til innhold

ADHD skjema DIVA 2.0 resultatene mine

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Del 1 resultatspoeng: i voksen alder - 7 av 9 og tilstede i barndommen - 9 av 9.

Del 2 resultatspoeng: i voksen alder - 6 av 9, og tilstede i barndommen - 8 av 9.

Er dette ADHD?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er mer enn god nok grunn til å få en spesialistvurdering. Sannsynligvis vil spesialisten bekrefte diagnosen.

Skrevet

Del 1 resultatspoeng: i voksen alder - 7 av 9 og tilstede i barndommen - 9 av 9.

Del 2 resultatspoeng: i voksen alder - 6 av 9, og tilstede i barndommen - 8 av 9.

Er dette ADHD?

Kan du sende meg link til de greiene/testene der, jeg lurer på om jeg har adhd selv, så jeg vil ta en skikkelig test.

Skrevet

Jeg har lurt på om jeg har ADD pågrunnav mye problemer med skolen som barn. Når jeg var på akuttavdeling for et år siden sa de jeg burde be behandleren skjekke ut om jeg har adhd. Tok det opp sist gang. Behandleren min skrev det ned, og sa vi skal finne ut av alt, også det.

Så blomsterfluen, du burde egentlig be om å finne det ut der du går til behandling, det hjelper ikke så mye bare gå rundt å undre.

Annonse

Skrevet (endret)

Er dette ADHD?

Takk,

jeg er på en måte lettet, mer tyder på at jeg har adhd enn at jeg ikke har, det syns jeg akkurat nå er bra!

Jeg er fryktelig sliten og klarer ikke hvile, og trenger absolutt adhd.

I følge del 1 har jeg 8/9. For meg holder det.

I følge en svensk psykistar har flertallet av oss med autisme også adhd.

Det er jo ikke bra, men adhd fins det jo effektive medisiner mot, og de er bra!

Endret av Madelenemie
Blomsterfluen
Skrevet

Jeg kjenner meg mer igjen i adhd enn aspergers men jeg blir ofte veldig trøtt av en stressende dag og klarer å sove i mange timer. Jeg stresser ofte med at ting må gjøres med en gang.

Skrevet (endret)

Jeg kjenner meg mer igjen i adhd enn aspergers men jeg blir ofte veldig trøtt av en stressende dag og klarer å sove i mange timer. Jeg stresser ofte med at ting må gjøres med en gang.

ok,

Jeg kjenner meg mer igjen i asperger og HFA,

men fant altså en ting nesten under hvert punkt i del 1 som stemte, feks at jeg er ekstremt opptatt av detaljer og jeg bruker mye tid på detaljer, og jeg hører ikke alltid at andre snakker til meg for jeg er sååå opptatt av mine ting.

Del 2 gikk ikke så bra..dvs fikk ikke så mye å krysse på der, men del 1 viste nettopp at her er det noe...

Da får man medisiner mot adhd og de blir man våken av :)

Når man er sliten, orker man mer, når man er trøtt, sovner man ikke, når andre maser på en blir man mer sint og ikke lei seg, istedet for å holde seg for ørene, sier man i fra osv...

Endret av Madelenemie
Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Jeg klarer ikke krav

Derfor svikter jeg jobben uten å egentlig ville det. Jeg syns monotont kjedelige arbeidsoppgaver er vanskelig å fullføre. Derfor fullfører jeg skjelden kjedelige ting jeg har begynt på som foreksempel håndtverk. Jeg har også hatt 3 forskjellige jobber og er nå på den fjerde.

Skrevet

ok,

Jeg kjenner meg mer igjen i asperger og HFA,

men fant altså en ting nesten under hvert punkt i del 1 som stemte, feks at jeg er ekstremt opptatt av detaljer og jeg bruker mye tid på detaljer, og jeg hører ikke alltid at andre snakker til meg for jeg er sååå opptatt av mine ting.

Virker som det er en del overlapp her?

Skrevet

Virker som det er en del overlapp her?

Overlapp, hva mener du?

At både asperger og adhd gir samme symptomer?

Det tror jeg, ja, og derfor ender jeg opp med adhd :-) noe som nå er ok, jeg trenger jo medisiner for jeg må orke mye.

Annonse

Skrevet

Overlapp, hva mener du?

At både asperger og adhd gir samme symptomer?

e.

Ja.
Skrevet

Ja.

;)

ja sikkert riktig,

men da har jeg adhd, og jeg kan bruke amfetamin, for å orke mer:-) det er det jeg syns er fint.

Skrevet

;)

ja sikkert riktig,

men da har jeg adhd, og jeg kan bruke amfetamin, for å orke mer:-) det er det jeg syns er fint.

Er det sunt da?
Skrevet (endret)

Er det sunt da?

Sikkert ikke,

men jeg har ikke andre muligheter.

Endret av Madelenemie
MissAftereight
Skrevet

Jeg fikk diagnosen ADD for noen måneder siden. Begynte på Ritalin og fikk ett nytt liv. Mye falt på plass for meg og jeg kjenner meg mer stabil enn noensinne, selv om jeg enda har litt emosjonelle svingninger. Det rare er at jeg plutselig begynte å male portretter og fant ut at jeg faktisk KAN male. Har aldri før hatt tålmodighet eller ro til det, men nå kan jeg sitte i timevis og JOBBE med bildene. Litt rart i grunn at en medisin kan gjøre så stor forskjell i livet. Jeg kan f.eks. ha lengre samtaler uten å falle ut som før og jeg får med meg mer av det andre forteller. Jeg kan sitte lengre i ro og stresser ikke hit og dit. Var jeg ute med venner før måtte jeg dra fra den ene uteplassen til den andre, mens nå er det helt greit å sitte i ro. Skulle ønske jeg hadde fått diagnosen som barn og ikke som voksen. Da hadde nok livet mitt sett annerledes ut, men men. Aldri for sent som de sier :-) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...