Gå til innhold

Bipolar spekter-lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en sekkebetegnelse for alle varianter av bp, eller er det en egen selvstendig diagnose? Man skulle tro det første, men mener å ha lest at det er det siste. Litt rart egentlig. Kunne de heller ikke ha kalt den bp- (nummer)

Anonymous poster hash: 81f8d...d25
Skrevet

Jeg tror spektrum-lidelser er beslektede lidelser. F.eks kan hypokondri være en spektrum-lidelse til tvangslidelse, med mange beslektede symptomer (påtrengende tanker om sykdom, og tvangshandlinger i form av å dra til legen, sjekke puls og blodtrykk, osv).

Det finnes vel 4 varianter av BP (som ikke er spektrum). Hvis du refererer hjemmesiden til Psykia så mener jo legen der at bipolar spektrum-lidelse er regelmessige depresjoner uten oppturer.

Skrevet

Jeg tror spektrum-lidelser er beslektede lidelser. F.eks kan hypokondri være en spektrum-lidelse til tvangslidelse, med mange beslektede symptomer (påtrengende tanker om sykdom, og tvangshandlinger i form av å dra til legen, sjekke puls og blodtrykk, osv).

Det finnes vel 4 varianter av BP (som ikke er spektrum). Hvis du refererer hjemmesiden til Psykia så mener jo legen der at bipolar spektrum-lidelse er regelmessige depresjoner uten oppturer.

Ja, det var nettopp Psykia jeg leste dette på, og hvor jeg fikk inntrykk av at bipolar spekter-lidelse var en egen sykdom.Men men, lett skal det ikke være... Uansett så driter jeg i det nå. Er sååå lei av å leite etter diagnose! Jeg er jo meg uansett hva det heter det jeg sliter med. Har egentlig nå bare lyst til å slutte med medisiner og begynne livet på nytt. Legge av meg alt sammen. Ikke ta medisiner som om jeg skulle være frisk. For det kan jo hende det er nettopp det jeg er! Frisk! Det er nok ikke noe verre eller annerledes med meg en såkalt friske. Så, so long.. I`m out of here.... :P  

Anonymous poster hash: 81f8d...d25

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...