Gå til innhold

Sko/støvler i minusgrader, ned til ca -18?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• *skal*

20

• XbellaX

11

• frosken

7

• Madelenemie

6

Mest aktive i denne tråden

Det nærmer seg avreise til Modum, og har det meste jeg trenger. Men sko?? For en vestlending som bor i uforete goretexer året rundt og bare sporadisk snuser på blå grader er det vanskelig å vite hva som er varmt nok. Noen tips? Hva med sokker? 

XXL sportsbutikken. Avsted med deg. og ULLSOKKER. Og ULLgenser.

Jojo, men hvilke sko? Kan jo teste hva som er godt å ha på i butikken, men ikke om de er varme nok. *teskjeer* 

Slike med ull i, som er foret. Gjerne at de tåler litt slaps også, eller har du støvler kanskje? Har du husket tøfler?

Spørs hvor mye du har tenkt å bruke på skoene da? Sorrel sko med uttagbar "tøffel" er som regel varme, jeg har et par som er godt foret istedet for at man kan ta ut innmaten og synes de er bedre faktisk. Sorrel selges både på sportsbutikker og i vanlige skobutikker. Når det gjelder sokker er det bare ull som teller for min del i alle fall.

Slike med ull i, som er foret. Gjerne at de tåler litt slaps også, eller har du støvler kanskje? Har du husket tøfler?

Hm, da må jeg lete videre. Fant ingen med ull i dag. Fant noen tynne i skinn/goretex med kunstfor  på salg. De er lette og gode og bra som det er her nå, et par minus. Men er redd de blir for kalde i -18. Ingen støvler nei. Og holder på å lage (!!!!!!!) tovete tøfler! 

Annonse

Spørs hvor mye du har tenkt å bruke på skoene da? Sorrel sko med uttagbar "tøffel" er som regel varme, jeg har et par som er godt foret istedet for at man kan ta ut innmaten og synes de er bedre faktisk. Sorrel selges både på sportsbutikker og i vanlige skobutikker. Når det gjelder sokker er det bare ull som teller for min del i alle fall.

Målet er å komme meg ut i skogen hver dag, både kortere og lenger turer. Er de ok å gå en stund i sorrel? Har hørt bra om de før, og de ser varme ut. 

Målet er å komme meg ut i skogen hver dag, både kortere og lenger turer. Er de ok å gå en stund i sorrel? Har hørt bra om de før, og de ser varme ut. 

Ja, jeg går mye i mine i alle fall, de er ikke av de aller letteste og netteste, men ikke spesielt tunge og klumpete heller.

Hm, da må jeg lete videre. Fant ingen med ull i dag. Fant noen tynne i skinn/goretex med kunstfor  på salg. De er lette og gode og bra som det er her nå, et par minus. Men er redd de blir for kalde i -18. Ingen støvler nei. Og holder på å lage (!!!!!!!) tovete tøfler! 

Sorel som Lillemus foreslår er kjempeflotte. Jeg har Merell, ala disse: https://www.zalando.no/merrell-snowbound-mid-wtpf-turstovler-sort-me141a04k-802.htmlhalvhøye og varme + at de tåler slaps.

Uansett hva du går for så ta med tykk sokk og prøv dem på.

Sorel som Lillemus foreslår er kjempeflotte. Jeg har Merell, ala disse: https://www.zalando.no/merrell-snowbound-mid-wtpf-turstovler-sort-me141a04k-802.htmlhalvhøye og varme + at de tåler slaps.

Uansett hva du går for så ta med tykk sokk og prøv dem på.

Type ragger? Eller mer sånn ullvang? 

Det nærmer seg avreise til Modum, og har det meste jeg trenger. Men sko?? For en vestlending som bor i uforete goretexer året rundt og bare sporadisk snuser på blå grader er det vanskelig å vite hva som er varmt nok. Noen tips? Hva med sokker? 

Hvis du vil ha sko til å gå tur med, så hadde jeg kjøpt goretex joggesko med pigger :-) Pass på å kjøpe de såpass store at du har plass til ullsokker, dvs. ullsokker som er laget for aktiv bruk, f.eks. fra smartwool eller bridgedale. Bjørndalen-sokken fra brigdedale er suveren, synes jeg.

Også bør du ta med deg ski:-)

Annonse

XXL sportsbutikken. Avsted med deg. og ULLSOKKER. Og ULLgenser.

Nei, ikke ullGENSER, men tynn ulltrøye;-)  Ull innerst mot kroppen, mellomlag av f.eks. fleece (eller relativt tynn ull) og skalljakke.

Fritt gjenfortalt etter Turistforeningens kurs for folk i vinterfjellet...

Nei, ikke ullGENSER, men tynn ulltrøye;-)  Ull innerst mot kroppen, mellomlag av f.eks. fleece (eller relativt tynn ull) og skalljakke.

Fleece holder jeg meg laaaaangt unna. Jeg blir klam, kald og våt med fleece, uansett, selv med ulltrøye under fleecejakka. To ulltrøyer under skijakka derimot - funker som bare det for meg. :)

Jeg har slike Sorel-støvler og de er ypperlige om jeg må stå ganske i ro over lengre tid i kulda, f.eks. når jeg følger barna på skirenn. Med to par ullsokker i har det gått bra i -15 i flere timer.

Men de er ganske tunge og klumpete, og for å gå tur i ville jeg nok valgt noe annet.

Hør på hun der som har vært på KURS å greier......

Men fleece er veldig bra. Ser Lillemus ikke er så fan av det men jeg tror jeg og Lillemus legger litt ulikt i "turgåing" hun går liksom skikkelig på tur hun.

Fleece holder jeg meg laaaaangt unna. Jeg blir klam, kald og våt med fleece, uansett, selv med ulltrøye under fleecejakka. To ulltrøyer under skijakka derimot - funker som bare det for meg. :)

Da tror jeg du mangler fleece av god kvalitet og riktig tykkelse. Jeg bruker også ofte tynn ull som mellomlag, men det fungerer også med tynn fleece, særlig såfremt skalljakka puster godt.

Hvis du vil ha sko til å gå tur med, så hadde jeg kjøpt goretex joggesko med pigger :-) Pass på å kjøpe de såpass store at du har plass til ullsokker, dvs. ullsokker som er laget for aktiv bruk, f.eks. fra smartwool eller bridgedale. Bjørndalen-sokken fra brigdedale er suveren, synes jeg.

Også bør du ta med deg ski:-)

*noterer*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...