Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stund sett at flere her inne lurer på hva det vil si.

Finnes det noe ordentlig svar på det?

Hva legger DU i dette?

Skrevet (endret)

Bare en skinnende fantasiskapning besteborgere og deres logrere smykker seg med på sine pidestaller.

(Hihi, takk for at jeg fikk sjansen til å svare på dette, for nå kom jeg i litt bedre humør! :D)

((Rettet litt opp over her, for det skal ikke være mellomrom mellom smileyen og ende-parantesen, om smileyen kommer på slutten av setningen og jeg ønsker å ha en smiley der, og dette er inne i en parantes.))

Endret av Toga
Skrevet

For min del er det i alle fall å forholde seg rasjonelt til tanker og følelser.

Skrevet

Ikke ta overdose eller selvskade

Prøver ikke tenke alt for negativt

Gjest Ladytron
Skrevet

For meg handler det blant annet om...

• Å tolke ting i beste mening
  • Ikke handle i affekt (for eksempel ved sinne eller tristhet)
  • Akseptere at ikke alt jeg mener og gjør vil falle i smak hos andre, og at noen mennesker sannsynligvis ikke liker meg
  • Ikke gi opp for tidlig
  • Tørre å gå utenfor komfortsonen i blant
  • Være raus med andre
  • Akseptere at folk er forskjellige. At ting kan gjøres på ulike måter uten at den ene måten er mer riktig enn den andre
  • Gi tydelige beskjeder og sette klare grenser når det er nødvendig

Det er varierende hvor godt jeg klarer å følge disse punktene, men jeg prøver.

Skrevet

Hva legger DU i dette?

Å bruke vilje til å bryte med et handlingsmønster som en selv har erkjent at er uhendig for seg selv (og evt andre rundt seg).

Skrevet

Å bruke vilje til å bryte med et handlingsmønster som en selv har erkjent at er uhendig for seg selv (og evt andre rundt seg).

A: ikke alt er mulig å få til, f.eks. hoppe opp til Månen

B: dermed finnes ikke perfekte tilstander for hva som er "hendig" for seg selv og andre rundt en

C: da må en gripe an de strategiene som er realistiske å gjennomføre

D: det er ikke alle som har muligheten til noe særlig

E: nett-trolling gjør livet mer humoristisk

F: nett-trolling kan dermed være det beste alternativet

Skrevet

Oppsummert i en læresetning:

"Det er ikke alltid konstruktivt å være konstruktiv."

Skrevet

Å jobbe med seg selv er slitsomt. Det er ikke jeg som er problemet, men resten av verden. Men det er ikke resten av verden enig i :P Så jeg jobber med å tilpasse meg der jeg kan samtidig som jeg er mest mulig meg selv.

Skrevet

Enig med kayia. Å jobbe med adferd og tankerekker som ikke er så heldig.

Skrevet

For min del er det i alle fall å forholde seg rasjonelt til tanker og følelser.

Jeg liker at du presiserer at du sier hva det er for din del. Slik jeg ser det handler det om å jobbe aktivt med det som er ens egne problemområder. For noen kan det være å la rasjonalitet i større grad styre ens liv, for andre kan det handle om i større grad å ta egne følelser på alvor og også bruke disse i navigeringen.

Skrevet

Jeg liker at du presiserer at du sier hva det er for din del. Slik jeg ser det handler det om å jobbe aktivt med det som er ens egne problemområder. For noen kan det være å la rasjonalitet i større grad styre ens liv, for andre kan det handle om i større grad å ta egne følelser på alvor og også bruke disse i navigeringen.

Ja, jeg skjønner at for mange er veien til et bedre liv å lytte til sine følelser. Det har jeg full respekt for. Jeg gjør jo også det, forutsatt at følelsene er rasjonelle. Det er ikke slik at jeg ikke kan akseptere å føle meg trist, sliten eller tom.

Men med en angstlidelse så opplever jeg ganske ofte at tanker og følelser ikke alltid er like rasjonelle. Eksempelvis: Jeg vet meget godt at ekstraslag/hjertebank (og særlig mine ekstraslag) er helt ufarlig. Likevel blir jeg av en irrasjonell grunn redd når jeg opplever det ofte. Slike følelser må jeg øve på å ikke ta på alvor.

Skrevet

Har en stund sett at flere her inne lurer på hva det vil si.

Finnes det noe ordentlig svar på det?

Hva legger DU i dette?

Å jobbe med seg selv er å prøve å holde sykdommen på avstand.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...