skrotten Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Hei! Jeg har forsøkt å ta kromtabletter i en 3 ukers tid, pga stort søtbehov - og opplevde god virkning. Så oppdaget jeg at jeg er gravid, og på esken står det at gravide ikke kan ta tablettene. Jeg har holdt opp i to uker, og merker allerede at søthungeren har økt. Nå har jeg sett at det finnes andre merker med kromtabletter hvor det ikke står noe om graviditet - betyr det at det er greit å ta de? I hvilke matvarer finnes det mye krom naturlig, og hvor mye må man spise daglig av de for å dekke behovet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hei skrotten, Det er selvfølgelig ikke gjort vitenskapelige menneskeforsøk på krom-bruk i svangerskap. Men det er anbefalt at gravide ikke bruker krom – dette fordi dyreforsøk har vist at det kan være skadelig for fosteret. I enkelte tilfeller kan bruken av krom være rettferdiggjort ved at mangelen på krom har større skade-effekter enn hva bruken av krom evt. vil ha. Du bør derfor ta det en prat med legen din dersom du likevel ønsker å bruke krom. Krom får man bl.a gjennom helkorn, nøtter, ost, kjøtt, og poteter. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Strand Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Kan jeg ta krom når jeg ammer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.