Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen som vet hvor somatiske sykehusjournaler fra "gamle dager" blir oppbevart og hvordan man kan få tilgang til å lese dem ev få kopi. Det er snakk om journaler fra Oslo, men uten sikkert årstall og sykehus og det er vedkommende selv som ønsker sin journal.

Jeg ville ha startet med å ringe arkivet ved det aktuelle sykehuset. Tror det er noe ulik praksis mht hvor lenge papirjournaler blir oppbevart på det enkelte sykehus.

Jeg ville ha startet med å ringe arkivet ved det aktuelle sykehuset. Tror det er noe ulik praksis mht hvor lenge papirjournaler blir oppbevart på det enkelte sykehus.

Han aner ikke hvilke sykehus.  Aner du hvor folk havnet etter påkjørsler på den tida?

Det skjedde på omtrent samme sted hvor jeg er oppvokst.

Endret av Dorthe

Han aner ikke hvilke sykehus.  Aner du hvor folk havnet etter påkjørsler på den tida?

Det skjedde på omtrent samme sted hvor jeg er oppvokst.

Aker eller Ullevål, vil jeg tro. Men kan dere ikke starte med å ringe arkivet på Ullevål og be om råd?

Annonse

AnonymBruker

Er det noen som vet hvor somatiske sykehusjournaler fra "gamle dager" blir oppbevart og hvordan man kan få tilgang til å lese dem ev få kopi. Det er snakk om journaler fra Oslo, men uten sikkert årstall og sykehus og det er vedkommende selv som ønsker sin journal.

De gamle journalene som ikke er scannet inn i elektronisk journal, blir oppbevart i det støvete hovedarkivet på det sykehuset pasienten har vært innlagt eller hatt polikliniske konsultasjoner.

For å få tilgang til enhver journal, elektronisk eller gammel journal, må man henvende seg skriftlig til administrasjonen på sykehuset for å få utlevert kopi. Om det gjelder en man er pårørende til, må man ha deres godkjennelse.

Så må man skrive om man ønsker hele journalen, om det er en viss periode, osv

og signere og datere søknaden. Kontakter du sykehuset, kan du be om et skjema som du fyller ut.

Det pleier forøvrig å koste et visst beløp å få utlevert disse kopiene, trolig rundt 70 kroner?

Anonymous poster hash: ae153...429

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...