Gå til innhold

vekt

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

hvor mye skal man egentlig veie når man er 16 år, er 154cm og trener 3 ganger ukentlig med aerobick, spinning..

Jeg veier 48kilo, og er fremdeles feit..

har tatt eple og pære testen og der viste det seg at jeg var overvektig. Hva er egentlig et ideelt midjemål. Mitt er 65cm, er det mye?

skjønner ikke helt dette med forbrenningen min heller..jeg spiser ca 900-1000 kcal om dagen, men hvis jeg spiser f eks 1600kcal på en dag, så går jeg opp i vekt.

har jeg dårlig forbrenning eller no?

vil gjerne slanke meg 5 kilo nå etter nyttår, men hvordan skal jeg klare det når jeg må spise så sinnsykt lite og trene så mye. Jeg har endel å ta av, så denne bmi skalaen kan man ikke bedømme mikn kroppsbygning ut i fra.

Hvordan kan jeg få målt fettprosenten min?

finnes det et billig apparat jeg kan kjøpe slik at jeg kan følge med på utviklingen selv. Vil ikke nødvendigvis gå ned i vekt, men vil ha mindre fett på kroppen

håper noen gidder å svare meg, for dette er spørsmål jeg virkelig lurer på.

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes absolutt ikke at du bør slanke deg! Du kan umulig være tykk i forhold til din høyde. I tillegg må du huske på at du fremdeles er under utvikling.

I følge vekt/høyde -tabeller ligger du i "normal"-sjiktet i forholdet mellom vekt/høyde. Faktisk grenser du ned mot det som er lav vekt i forhold til høyden din.

Når en tar din høyde og vekt og regner ut din BMI (Body Mass Index) får du verdien 20,2. De som har BMI på 20 eller lavere er undervektige.

Dessuten bør du være forsiktig med å slanke deg når du er så ung. Du klusser bare med kroppens forbrenning. Når du over tid spiser for få kalorier om dagen, setter kroppen din forbrenningen på sparebluss, og dvs. at kroppen sparer på kaloriene. Kroppen tror det er en form for nød-situasjon. Derfor går du litt opp når du øker matinntaket litt, men det er kun forbigående frem til kroppen skrur opp forbrenningen igjen. Det viktigste du kan gjøre er å spise flere måltider om dagen. Det holder faktisk forbrenningen din igang.

Dette er en liten bønn til deg om å ikke slanke deg, men leve normalt.

Hilsen en som har ødelagt forbrenningen sin på utallige slankekurer siden ungdomsskolen, og som i dag sliter med overvekt på grunn av jo-jo-slanking. For hver gang jeg har slanket meg, har jeg lagt på meg mer etterpå. Spesielt etter at jeg fikk barn. Hadde jeg kunnet skru tiden tilbake til tenårene, hadde jeg kastet badevekten og aldri slanket meg! Jeg hadde en BMI på 21 da jeg startet slankingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Jeg synes absolutt ikke at du bør slanke deg! Du kan umulig være tykk i forhold til din høyde. I tillegg må du huske på at du fremdeles er under utvikling.

I følge vekt/høyde -tabeller ligger du i "normal"-sjiktet i forholdet mellom vekt/høyde. Faktisk grenser du ned mot det som er lav vekt i forhold til høyden din.

Når en tar din høyde og vekt og regner ut din BMI (Body Mass Index) får du verdien 20,2. De som har BMI på 20 eller lavere er undervektige.

Dessuten bør du være forsiktig med å slanke deg når du er så ung. Du klusser bare med kroppens forbrenning. Når du over tid spiser for få kalorier om dagen, setter kroppen din forbrenningen på sparebluss, og dvs. at kroppen sparer på kaloriene. Kroppen tror det er en form for nød-situasjon. Derfor går du litt opp når du øker matinntaket litt, men det er kun forbigående frem til kroppen skrur opp forbrenningen igjen. Det viktigste du kan gjøre er å spise flere måltider om dagen. Det holder faktisk forbrenningen din igang.

Dette er en liten bønn til deg om å ikke slanke deg, men leve normalt.

Hilsen en som har ødelagt forbrenningen sin på utallige slankekurer siden ungdomsskolen, og som i dag sliter med overvekt på grunn av jo-jo-slanking. For hver gang jeg har slanket meg, har jeg lagt på meg mer etterpå. Spesielt etter at jeg fikk barn. Hadde jeg kunnet skru tiden tilbake til tenårene, hadde jeg kastet badevekten og aldri slanket meg! Jeg hadde en BMI på 21 da jeg startet slankingen.

hei Nøste og takk for innlegg..

Vet at det lureste er å spise mange små måltider hver dag, men jeg sliter med bulimi, så det er litt problematisk. Har allerede ødelagt endel av ungdommen min på slanking, og angrer i det hele tatt at jeg begynte. Veide nemlig 56 kilo før, men vi så gjerne litt mere ned i vekt. Har fremdeles altfor mye på¨magen, og det er ikke noe jeg innbiller meg. Alle sier at jeg har litt stor mage, men ellers fin kropp, og jeg vil så gjerne få bort denne magen.

Jeg føler med deg når jeg hører at du har blitt overvektig pga jojo slanking. Vet at jeg selv kommer til å bli det når jeg blir stor, for man gidder jo ikke stikke fingra i halsen for alltid.

takk for at du svarte iallefall. Skal prøve å følge rådene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Nøste og takk for innlegg..

Vet at det lureste er å spise mange små måltider hver dag, men jeg sliter med bulimi, så det er litt problematisk. Har allerede ødelagt endel av ungdommen min på slanking, og angrer i det hele tatt at jeg begynte. Veide nemlig 56 kilo før, men vi så gjerne litt mere ned i vekt. Har fremdeles altfor mye på¨magen, og det er ikke noe jeg innbiller meg. Alle sier at jeg har litt stor mage, men ellers fin kropp, og jeg vil så gjerne få bort denne magen.

Jeg føler med deg når jeg hører at du har blitt overvektig pga jojo slanking. Vet at jeg selv kommer til å bli det når jeg blir stor, for man gidder jo ikke stikke fingra i halsen for alltid.

takk for at du svarte iallefall. Skal prøve å følge rådene dine.

hei!!

jeg tror at magen din ser stor ut, fordi du er så tynn ellers..du kan umulig ha fet mage når du veier så lite og er så tynn...ta å bøy deg bakover alt du kan..kjenn etter om det er mye igjen da..og til sidene..er det mye igjenda? du må ha noe framme og på sidene for å bevege deg!:)

og så bulimi...siden du spyr det du spiser så kan du ikke vite hva du får i deg...og når du spyr uansett hvor mye som kommer opp så gir du signaer til kroppen om nedsetting av forbrenningen..derfor legger du på deg når du øker...øk sakte opp til minst 1700..spis sundt og tren..så vil du holde deg slank..men det vitigste her er selvtilliten din..hvorfor vil du vere så tynn? er det for andre? tenk over dette..er det verdt det!

har hatt bulimi og andre ting..:)...men jeg er på vei ut! lykke til og bare spør meg om noe, eller bare få det ut, det er også godt iblandt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville bare oppfordre deg til å jobbe med deg selv i stedet for å slanke deg. Du skrev at du sikkert vikke bli jojoslankerr senere i livet?? Det kan du hindre.

Jeg selv har sf, men nå har jeg jobbet endel med det. Og jeg begynner å forstå at jeg kommer til å bli mye "friskere" enn alle andre rundt meg, som aldri har hatt et problem. Det gleder jeg meg til!!

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...