Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men du VET at du trenger næring, det gjør alle mennesker og du er ikke unntatt denne naturloven. Hvorvidt din spiseforstyrrelse fra yngre dager skal klassifiseres som anoreksi eller ikke, er ikke viktig i denne sammenhengen. Du beskriver helt tydelig hvordan du er i ferd med å rote deg inn i en spiseforstyrrelse nå i alle fall. Hvis jeg trodde det var enkelt å bryte mønsteret, så ville jeg jo ikke kalt det en spiseforstyrrelse. Selvfølgelig er det vanskelig, men jo lenger du fortsetter med å ikke spise tilstrekkelig, jo vanskeligere vil det bli å bryte mønsteret.

10 peanøtter er alt for lite.

Ja jeg vet det.

jeg blandet derfor litt frø i sennep nå.

men jeg mistet matlysten.

og alt det andre er jeg enig i, derfor har jeg hele uken tenkt skiftende tanker om at nå må jeg spise, men så ble denne dietten ekstra komplisert, fordi jeg finner ikke på nett hvor mange gram frø jeg kan spise blandet med sennep:-( 

Takk for svar i vertfall, jeg finner nok ut av dette.

Anonymous poster hash: aa958...de5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615540
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

19

• frosken

13

• laban

5

• mariaflyfly

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Bra du setter pris på ærlighet.

For meg bekrefter dette det min psykiater sa om at mange på net er psykisk syke hvis de blir fornærmet av ting du skriver/sier.

Så sa hun, "hold deg unna de psykisk ustabile menneske" også sa hun det er spesielt mange av dem på forum på nettet.

Nå skal ikke jeg fortsette diskusjonen, men man trenger ikke være ustabil eller psykisk syk selv om man skulle bli ørlite fornærmet av å få beskjed om at man er uten forstand, har "døve øyne" og bare forvrenger og kverulerer. Så jeg synes ikke det er noe spesielt godt eksempel. Men nå avslutter jeg, før du klassifiserer meg som psykisk ustabil :P
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615542
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå skal ikke jeg fortsette diskusjonen, men man trenger ikke være ustabil eller psykisk syk selv om man skulle bli ørlite fornærmet av å få beskjed om at man er uten forstand, har "døve øyne" og bare forvrenger og kverulerer. Så jeg synes ikke det er noe spesielt godt eksempel. Men nå avslutter jeg, før du klassifiserer meg som psykisk ustabil :P

Jeg har klassifisert deg sånn på grunnlag av hva min psykiater har sagt om mennesker som blir fornærmet av sånt.

og særlig da du skrev noe sånt som at "så svarer jeg ikke deg mer", det er barnslig oppførsel.

du har ingen som helst grunn til å bli fornærmet av sånne konkrete oppfatninger i en spesiell situasjon,

det sier/skriver mye om deg. Men selvsagt er du psykisk syk/forstyrret kan det forklares med andre ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615546
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg har klassifisert deg sånn på grunnlag av hva min psykiater har sagt om mennesker som blir fornærmet av sånt.

og særlig da du skrev noe sånt som at "så svarer jeg ikke deg mer", det er barnslig oppførsel.

du har ingen som helst grunn til å bli fornærmet av sånne konkrete oppfatninger i en spesiell situasjon,

det sier/skriver mye om deg. Men selvsagt er du psykisk syk/forstyrret kan det forklares med andre ord.

Nå synes jeg du skal holde klokelig kjeft framfor å surre deg inn i en argumentasjon om noe du virkelig ikke forstår. Jeg forstår ikke hva du opprinnelig ville med å starte denne tråden, men nå har mange her prøvd å forklare deg at du har et forkvakla forhold til mat og lever tilsynelatende fullstendig i fornektelse rundt at dette er en spiseforstyrrelse som du står i fare for å overføre til ungene dine. Mange har svart deg ærlig og prøvd å hjelpe. Du bør holde deg for god til å anklage andre for å være forstyrra mellom ørene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615552
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå synes jeg du skal holde klokelig kjeft framfor å surre deg inn i en argumentasjon om noe du virkelig ikke forstår. Jeg forstår ikke hva du opprinnelig ville med å starte denne tråden, men nå har mange her prøvd å forklare deg at du har et forkvakla forhold til mat og lever tilsynelatende fullstendig i fornektelse rundt at dette er en spiseforstyrrelse som du står i fare for å overføre til ungene dine. Mange har svart deg ærlig og prøvd å hjelpe. Du bør holde deg for god til å anklage andre for å være forstyrra mellom ørene.

Nei!

Jeg jeg har fått kunnskap og informasjon om dette, og tenker ikke la meg manipulere til stillhet.

Hvis du ikke forstår hva jeg vil med tråden, bør du lese innlegg nr 1 først kanskje du da forstår.

Jeg baserer meg forøvrig på detaljerte instrukser fra min psykiater om hva svært mange på net lider av, da spesielt de som lett blir fornærmet.

Dette er både fornuftig og logisk, selvsagt kan man bli fornærmet av og til, men fra det til å skrive "nå svarer jeg deg aldri mer",

ja akkurat det er bare veldig barnslig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615555
Del på andre sider

Ja jeg vet det.

jeg blandet derfor litt frø i sennep nå.

men jeg mistet matlysten.

og alt det andre er jeg enig i, derfor har jeg hele uken tenkt skiftende tanker om at nå må jeg spise, men så ble denne dietten ekstra komplisert, fordi jeg finner ikke på nett hvor mange gram frø jeg kan spise blandet med sennep:-( 

Takk for svar i vertfall, jeg finner nok ut av dette.

Hvis du skal spise strengt ketogent kan du spise rent kjøtt, ren fisk og egg vil jeg tro. Og meierismør. Med de kostvanene du forteller at familien har så er jeg helt sikker på at du har noe du kan spise i fryseren og dette trenger du ikke veie heller, det inneholder så lite karbohydrater at det er helt ubetydelig.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615568
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke faste det du beskriver. Ved faste drikker man f.eks. grønnsaksjuice og får i seg vitaminer og livsnødvendig næring på den måten. Det er også med på å dempe sultfølelsen, slik at man kan faste kontrollert i f.eks. en ukes tid.

Du beskriver en ren sultekur, og du vil forhåpentligvis føle deg sulten inntil du blir svekket pga. mangel på næring. Det er ikke noe sunnhetstegn at

kragebeina eller ribbeina stikker ut.

Jeg skjønner ikke sammenhengen med epilepsi. Det finnes nokså sikre metoder for å stille eller avkrefte den diagnosen, og du kan ikke påvirke dem ved å la være å spise.

Bare for å avklare sammenhengen med epilepsi: Enkelte former for epilepsi behandles med ekstremt ketogent kosthold. Dette kan ha god effekt på mennesker som ikke har nytte av medisiner. Det betyr ikke at jeg synes trådstarter har gjort et godt valg med å prøve å gå over til ketogent kosthold selv, men det er ikke ulogisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615571
Del på andre sider

Ja:-(

Jeg vet du har rett i det!

Jeg roter meg inn i noe dumt:-(

og jeg tenker stadig og oftere på min psykiater, der hun sint, ikke på meg, men på de som lager dietter, skaper unødvendige vansker for mennesker som har medfødte vansker.

Jeg skal prøve spise mer...men jeg har sånn uro for at de innkaller meg:-(

Kanskje kan jeg vente med alt dette til jeg får brev? Det er sikkert god margin på å møte.

Jeg forstår bare ikke hvorfor ? jeg kjører skadefritt osv... heldigvis er den overlegen en veldig hyggelig mann, jeg kjenner han ikke, men det var han som sa etter 30 min at jeg skulle utredes for asperger, sånn at han kan jo mye om nevrologi, han er psykiater og nevrolog.

Du utsetter deg nå for fare helsemessig. Selv om du har tålt helfaste tidligere, så er det ikke gitt at du gjør det nå. Jeg synes du tar en unødvendig sjanse, hva om du utvikler full anoreksi på toppen av dine andre vansker. Og hva om dine barn kopierer deg? Det kan ikke være lett å få overbevist dine barn om at de må spise, om du selv lar det være.

Det er forståelig at du er redd for å miste sertifikatet. Allikevel bør du forholde deg rasjonelt til dette, gå gjennom utredningen og så finne løsninger om de skulle komme frem til at du har epilepsi. Evt. epilepsi kan behandles, og om du så blir anfallsfri vil du kunne få sertifikatet tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615577
Del på andre sider

Jeg baserer meg forøvrig på detaljerte instrukser fra min psykiater om hva svært mange på net lider av, da spesielt de som lett blir fornærmet.

Dette er både fornuftig og logisk, selvsagt kan man bli fornærmet av og til, men fra det til å skrive "nå svarer jeg deg aldri mer",

ja akkurat det er bare veldig barnslig.

Jeg skrev ikke "aldri mer".

Først svarte jeg deg på hovedinnlegget.

Så skrev du ganske skarpt at mitt svar var uten forstand og tydet på at jeg leste med "døve øyne" og bare kverulerte og lagde nye problemer. Det tolket jeg som at du ikke likte det jeg skrev (selv om jeg ikke forsto hvorfor mitt svar var så mye verre enn de andre du fikk).

Da skrev jeg "takk for tilbakemelding, jeg skal ikke svare deg mer". Jeg mente først og fremst i denne tråden, evt. om dette emnet. Jeg har sett anoreksi på nært hold og diller ikke med spiseforstyrrelser. Jeg beklager hvis det så ut som om jeg mente "aldri mer noengang".

Men så tolket du det som et bevis på at jeg enten ikke var ustabil eller psykisk syk fordi jeg ikke ble fornærmet, eller på at jeg var nettopp det fordi jeg ikke ville svare mer etter å ha blitt kalt kverulant. Jeg fikk ikke helt tak i nyansene der.

Men altså: Jeg er ikke fornærmet, men jeg deler ikke ditt syn på hvor smart det er å leve av kun vann, og det har jeg rett til å skrive på et diskusjonsforum.

Til info regnes jeg i (min NT-del av) RL for å være svært stabil. En klippe, faktisk ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615578
Del på andre sider

Madelenemie

Hvis du skal spise strengt ketogent kan du spise rent kjøtt, ren fisk og egg vil jeg tro. Og meierismør. Med de kostvanene du forteller at familien har så er jeg helt sikker på at du har noe du kan spise i fryseren og dette trenger du ikke veie heller, det inneholder så lite karbohydrater at det er helt ubetydelig.

Hei!

Ja men det som kompliserte det for meg var dette:-(

Mål og % andeler fett, det ble like komplisert som da min mann sa han var så ensom om å planlegge ting, betale ting, 

Jeg prøvde da sette meg inn i ting, men så satt jeg frustrert, ikke fordi jeg ville det, men i fortvilelse med hendene foran ørene, det ble for mye:-(

Jeg vet at ketokant kosthold, trenger oppfølging og veiing:-(

Også spiser jeg ikke kjøtt:-(

Jeg fant til slutt en oppskrift som var 90% laks, 60% smør og & gr bønnner, men da jeg fant det hadde det skrudd seg til inni meg:-(

Uff

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615579
Del på andre sider

Bra du setter pris på ærlighet.

For meg bekrefter dette det min psykiater sa om at mange på net er psykisk syke hvis de blir fornærmet av ting du skriver/sier.

(min psykiater sa sier, men man sier jo ikke, man skriver på nettet, så hun formulerte seg feil..

Så sa hun, "hold deg unna de psykisk ustabile menneske" også sa hun det er spesielt mange av dem på forum på nettet.

Akkurat på dette området er jeg usikker på om din psykiater har spesielt god innsikt, dersom hun har gitt deg inntrykk av at du kan trekke den slutningen at det er noe galt med folk fordi de kan la seg såre av kommentarer fra deg. Noen ganger kan det selvfølgelig være at andre overreagerer, men du er i stand til å komme med veldig krasse kommentarer og da synes jeg det er menneskelig - og ikke tegn på verken umodenhet eller psykdom - om folk kan bli såret.

Laban gir normalt ekstremt gode svar her på doktoronline. At hun da i denne konkrete tråden ikke visste om behandling av epilepsi med ketogent kosthold, er vel egentlig tilgivelig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615580
Del på andre sider

Bare for å avklare sammenhengen med epilepsi: Enkelte former for epilepsi behandles med ekstremt ketogent kosthold. Dette kan ha god effekt på mennesker som ikke har nytte av medisiner. Det betyr ikke at jeg synes trådstarter har gjort et godt valg med å prøve å gå over til ketogent kosthold selv, men det er ikke ulogisk.

Takk, jeg visste ikke at kosthold kunne påvirke epilepsi.

Jeg oppfattet ikke hovedinnlegget som en beskrivelse av ketogent kosthold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615581
Del på andre sider

Hei!

Ja men det som kompliserte det for meg var dette:-(

Mål og % andeler fett, det ble like komplisert som da min mann sa han var så ensom om å planlegge ting, betale ting, 

Jeg prøvde da sette meg inn i ting, men så satt jeg frustrert, ikke fordi jeg ville det, men i fortvilelse med hendene foran ørene, det ble for mye:-(

Jeg vet at ketokant kosthold, trenger oppfølging og veiing:-(

Også spiser jeg ikke kjøtt:-(

Jeg fant til slutt en oppskrift som var 90% laks, 60% smør og & gr bønnner, men da jeg fant det hadde det skrudd seg til inni meg:-(

Uff

Jeg synes du umiddelbart skal avbryte det ketogene kostholdet, og at du i kveld spiser det samme som familien spiser. Snu denne negative spiralen NÅ, før du mister kontrollen helt.

Hvis du ikke klarer å spise det familien spiser, så sørg for å få i deg nøtter, ost og litt grønnsaker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615582
Del på andre sider

Annonse

Nei, du måtte ha fulgt med på en del andre tråder _og_ sannsynligvis ha en del forkunnskap om epilepsi, for å fange opp dette. Hovedinnlegget i dette tråden gir utelukkende inntrykk av anorektisk tankegang, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615583
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skrev ikke "aldri mer".

Først svarte jeg deg på hovedinnlegget.

Så skrev du ganske skarpt at mitt svar var uten forstand og tydet på at jeg leste med "døve øyne" og bare kverulerte og lagde nye problemer. Det tolket jeg som at du ikke likte det jeg skrev (selv om jeg ikke forsto hvorfor mitt svar var så mye verre enn de andre du fikk).

Da skrev jeg "takk for tilbakemelding, jeg skal ikke svare deg mer". Jeg mente først og fremst i denne tråden, evt. om dette emnet. Jeg har sett anoreksi på nært hold og diller ikke med spiseforstyrrelser. Jeg beklager hvis det så ut som om jeg mente "aldri mer noengang".

Men så tolket du det som et bevis på at jeg enten ikke var ustabil eller psykisk syk fordi jeg ikke ble fornærmet, eller på at jeg var nettopp det fordi jeg ikke ville svare mer etter å ha blitt kalt kverulant. Jeg fikk ikke helt tak i nyansene der.

Men altså: Jeg er ikke fornærmet, men jeg deler ikke ditt syn på hvor smart det er å leve av kun vann, og det har jeg rett til å skrive på et diskusjonsforum.

Til info regnes jeg i (min NT-del av) RL for å være svært stabil. En klippe, faktisk ;)

Puh,

nå er jeg lettet, at det bare betydde ikke svare mer i denne tråden, det visste jeg jo ikke.

Ja ja, men da er alt ok,  ;)

Jeg er glad for alt man kan unngå av misforståelser.

Jeg forstår det med å ikke dille med spiseforstyrrelser, jeg har bare aldri trodd at jeg noen gang har hatt det,

jeg har jo bare vært slank og spist normalt, bare glemt å spise

det angrer er jeg på, fordi min venn sa til meg at "Herregud du må da gi barna frokost",

jeg glemte sånt fordi jeg var ikke sulten selv:-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615585
Del på andre sider

AnonymBruker

Du utsetter deg nå for fare helsemessig. Selv om du har tålt helfaste tidligere, så er det ikke gitt at du gjør det nå. Jeg synes du tar en unødvendig sjanse, hva om du utvikler full anoreksi på toppen av dine andre vansker. Og hva om dine barn kopierer deg? Det kan ikke være lett å få overbevist dine barn om at de må spise, om du selv lar det være.

Det er forståelig at du er redd for å miste sertifikatet. Allikevel bør du forholde deg rasjonelt til dette, gå gjennom utredningen og så finne løsninger om de skulle komme frem til at du har epilepsi. Evt. epilepsi kan behandles, og om du så blir anfallsfri vil du kunne få sertifikatet tilbake.

Ok

Men jeg har jo ikke epilepsi, det er altså sånn tull!!!

legge meg inn sette på meg apparater, det er bortkastet!

Heldigvis ble min mail, takket være min psykiater, sendt til overlegen, der skrev jeg alt:

fkes jeg har IKKE epilepsi,

Jeg trenger ikke utredning,

Jeg har kjørt skadefritt i 20 år, osv....

Så da håper jeg han er like fornuftig som min psykiater, men jeg har oppdaget noen mistenkelig med han?:-(

Kan du svare meg ærlig, på hvorfor han gjør sånne ting?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615588
Del på andre sider

Ok

Men jeg har jo ikke epilepsi, det er altså sånn tull!!!

legge meg inn sette på meg apparater, det er bortkastet!

Heldigvis ble min mail, takket være min psykiater, sendt til overlegen, der skrev jeg alt:

fkes jeg har IKKE epilepsi,

Jeg trenger ikke utredning,

Jeg har kjørt skadefritt i 20 år, osv....

Så da håper jeg han er like fornuftig som min psykiater, men jeg har oppdaget noen mistenkelig med han?:-(

Kan du svare meg ærlig, på hvorfor han gjør sånne ting?

Mener du hvorfor han har sørget for at du blir innkalt til utredning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615589
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettopp, du manglet essensiell kunnskap:-)

Men jeg er glad du forstår og ikke likevel har en psykisk ustabil diagnose,

regelen er at jeg ikke skal ha kontakt med mennesker som er psykisk ustabile, kun stødige mennesker.

Siden jeg for tiden er helt alene, må jeg stå for å finne frem til dette selv:-( det er ikke lett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615592
Del på andre sider

AnonymBruker

Frosken!

Nå mangøer muligheten for å svare deg, svarfunksjonen igjen...hva er dette?

Får skrive her da:

Nei jeg mener hvorfor han var snill mot meg, men rene satan mot to andre jeg kjenner.

Begge fikk vite at de ikke hadde asperger og det skapte store mentale forstyrrelser, den ene måtte kle av seg alle klærne også?

Mot meg var han veldig snill, stilte spørsmål og sa at jeg skulle videre til en annen psykiater, i skrivet stod det, mistenker asperger syndrom, bør utredes for dette.

Det er jo litt rart at han bestemte seg for at jeg har asperger, men så sa han til de to andre at, "Jeg tviler på at du har asperger", hun hadde diagnosen, og til den andre sa han "du har ikke asperger", da gråt hun mens hun kledde på seg.

Jeg syns sånt er rart, jeg syns det er så rart at jeg stadig tenker litt på det.

Det at jeg liker han og ga han blomst, mens andre jeg kjenner sier han er satan, og det er han som skal utrede meg.

Da tenker jeg han er en rigid overlege med skylapper.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404473-fastet-en-uke/page/2/#findComment-3615594
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...