Gå til innhold

Noen som har flere dyr her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bokormen123

Litt på siden, kanskje, men dette er ting en bør tenke over før en skaffer seg dyr.

Jeg ser ikke noe sted at trådstarter sier at h*n har dyr, så det er kanskje nettopp derfor h*n spør. 

Til spørsmålet: Vi har min svigermor i nabolaget, og hun passer våre to katter når vi er borte.

Annonse

Hvis man anskaffer seg dyr og pleier å reise bort mye må man legge inn i kostnadene at man må ha dyret på kennel / dyrepensjonat fra tid til annen og det koster. Man kan selvfølgelig spørre om noen kan passe dyret mens man er borte, men man må også ta i betraktning at disse like gjerne kan si nei. Kanskje skal de bort selv og det er heller ikke sikkert de gidder passe dyret ditt av ulike grunner. :)

Vi har i slekta to hundefamilier og den ene hunden passes gjerne av de aktuelle, en veloppdragen og grei hund. Den andre nekter de samme å passe, denne er like snill, men mangler oppdragelse, er ganske vill og får ligge i sofaen så mye den vil - den må på kennel når eierne skal bort.

AnonymBruker

Men har dyrene det bra på en kennel da? Vi lurer på både rasekatt (innekatt) og hund. I begge tilfelle vil de måtte på kennel. Vi betaler gjerne det. Men vil ikke dyrene bli redde og føle seg forlatt av eieren? De forstår jo ikke at vi kommer igjen.

Vi reiser ikke bort veldig mye, og på hytta og sånn kan vi jo ta dyrene med, men vi ønsker å ha mulighet til å kunne reise en uke til utlandet en og annen sommer.

Anonymous poster hash: 6229d...94a

Men har dyrene det bra på en kennel da? Vi lurer på både rasekatt (innekatt) og hund. I begge tilfelle vil de måtte på kennel. Vi betaler gjerne det. Men vil ikke dyrene bli redde og føle seg forlatt av eieren? De forstår jo ikke at vi kommer igjen.

Vi reiser ikke bort veldig mye, og på hytta og sånn kan vi jo ta dyrene med, men vi ønsker å ha mulighet til å kunne reise en uke til utlandet en og annen sommer.

Jeg har selv bare vært med og levert og hentet katter på kennel og de har hatt det helt fint i alle fall. De hundene jeg kjenner til har heller ikke lidd noen nød på kennel - de har det passe varmt, får trim og treffer andre hunder og får den maten de trenger. Jeg tror vi mennesker har en tendens til å menneskeliggjøre dyrene i meste laget noen ganger. :)

AnonymBruker

Jeg har selv bare vært med og levert og hentet katter på kennel og de har hatt det helt fint i alle fall. De hundene jeg kjenner til har heller ikke lidd noen nød på kennel - de har det passe varmt, får trim og treffer andre hunder og får den maten de trenger. Jeg tror vi mennesker har en tendens til å menneskeliggjøre dyrene i meste laget noen ganger. :)

Jeg håper det er slik. Jeg er veldig glad i dyr, og vet at jeg vil føle veldig dårlig samvittighet hvis jeg avleverer dyret på en kennel. Som om det var et barn som var for lite til å forstå våre forklaringer.... Hadde vært lettere om dyret kunne vært hjemme og noen andre bo hos oss og passe dem, men vi kjenner ingen vi kunne spurt om det.

Kortvarige kennel-opphold er ok, så fremt det er en bra kennel. Langvarige opphold kan være svært ødeleggende.

Hva definerer du som langvarig? 3 uker? 3 mnd?

Ja, tre måneder er så avgjort langvarig. Hadde det vært min hund, så ville jeg ikke ha hatt den mer enn to uker på en kennel den ikke var kjent og hvor jeg visste at den trivdes.

Jeg har hørt en av Norges mest anerkjente hundetrenere uttale seg om dette temaet, og han advarte sterkt mot langvarige opphold i kennel. Jeg husker dessverre ikke lenger hvilket tidsrom han anga som fullstendig ødeleggende på en hunds psyke, men jeg husker at jeg var svært overasket over hva han sa. Jeg trodde hundene stort sett greide seg  bedre på kennel enn han oppga.

Annonse

Katter er stedbundne og liker seg aller best hjemme. De er heller ikke så fornøyd med å være sammen med mange andre fremmede katter. Jeg tror katter har det best hvis de får tilsyn hjemme når eierne er på ferie, heller enn å være på kattepensjonat. Men de må ha daglig tilsyn, uansett om de er ute, inne eller har kattedør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...