Gjest gjesteleser Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 I desember fikk vi nye naboer i leiligheten over oss. Vi trodde det ikke var lytt her, men jaggu tok vi feil. Hun som bodde der før hørte vi lite til, nå hører vi alt. Det bor en mann med sønn der, men det er nesten alltid folk på besøk og da spesielt en guttunge til. Det går i ett hele dagen, de springer frem og tilbake på gulvet og står og hopper foran tv´en. Guttungen er 6 år gammel og hyper, 4-6 ganger daglig er det hyling og grining. Spesielt i timene frem mot leggetid, da er det grining mye av tida. Far går også meget tungt, det smeller og dundrer i taket vårt hele tiden. Såpass at det klirrer i tørkestativene som står lent mot veggen på boden, og døra inn til soverommet kan vi ikke lukke for den vibrerer i takt med stegene og bråker noe inderlig. Det høres ut som det er tordenvær hele dagen! De våkner i halv sju tida hver dag i helgene, da er det umulig for oss å sove videre. Vi har på tv og musikk hjemme og har normalt støyniva men det hjelper lite, snart smeller det til igjen. Når det er varmt på dagtid står vinduer og verandadør åpne og støyen blir enda høyere, vi orker ikke bruke verandaen vår selv. Gruer meg til sommeren... Jeg klarer til en viss grad å ignorere det men samboeren min er så irritert at han har mest lyst å flytte, noe vi ikke kan på mange år ennå. Det plager ham virkelig!! Så hvordan i all verden kan vi få sagt i fra om dette på en fin måte? Vi kan jo ikke legge oss for mye opp i hvordan de lever, men vi kan ikke fortsette sånn. Er det fair å be om at de prøver å dempe seg? At far prøver å få ungen til å leke stille i noen timer om morgenen i helga? At de prøver å leke noe annet innimellom og ikke bare hoppe rundt? At far tar med seg guttungen ut oftere så han får brukt energien sin? Hvordan bør vi ordlegge oss for å ikke skape konflikt? Nå er det sånn at hjertet mitt synker hver gang jeg kommer hjem og ser at naboens bil er på plass... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404742-hvordan-si-fra-til-naboen-at-de-br%C3%A5ker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Jeg kjenner meg litt igjen. Vi leide en sokkel før der det var veldig lytt. Gikk som regel bra for oppe bodde ei eldre dame som var rolig. Men så ble flyttet datter inn med barnebarna. Og herregud som de bråket. Jeg sa ikke noe med det første men en søndag fikk jeg nok. De barna hadde lekene sine på ett rom rett over våres soverom. Våknet kl 6 med at de bråket med noe som hørtes ut som lego og klinkekuler. Jeg tok tlf og ringte til moren til barna og sa ifra at det var umulig å sove med de bråkte rett over hodet våres. Lykke til :-)Anonymous poster hash: 639b2...b03 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404742-hvordan-si-fra-til-naboen-at-de-br%C3%A5ker/#findComment-3618833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesteleser Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Nå har guttungen lagt seg og vi puster ut, nyter roen så lenge det varer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404742-hvordan-si-fra-til-naboen-at-de-br%C3%A5ker/#findComment-3618836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.