Caylee Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Jeg er dum, jeg skjønne ingentin og mestrer ingenting Jeg kommer til å stryke i matte. Kanskje jeg bare burde inse slaget er tapt, jeg klarer ingenting her i verden uansett. Jeg er lei av at ting alltid går imot meg, skjønner ikke at jeg gidder prøve mer For meg er ikke å stryke en småting, det er nesten min undergang. jeg har hatt nok motgang allerde, og elendig selvtillit. slikt hjelper ikke 0 Siter
DenNorskeElg Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Jeg er dum, jeg skjønne ingentin og mestrer ingenting Jeg kommer til å stryke i matte. Kanskje jeg bare burde inse slaget er tapt, jeg klarer ingenting her i verden uansett. Jeg er lei av at ting alltid går imot meg, skjønner ikke at jeg gidder prøve mer For meg er ikke å stryke en småting, det er nesten min undergang. jeg har hatt nok motgang allerde, og elendig selvtillit. slikt hjelper ikke Sa du ikke akkurat det samme forige gang også da?`Også gikk det bra ? Bare spør jeg husker ikke helt 0 Siter
frosken Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Du kommer neppe til å stryke i matte om du bruker ukene frem til eksamen på en fornuftig måte. Du klarer å lære nok til å stå, så fremt du får øvd litt jevnlig fremover. For øvrig er det lite hensiktsmessig å rote seg inn i slike generaliseringer som du gjør i overskriften til innlegget ditt og deler av teksten. Det å synes at matte er vanskelig, innebærer ikke at du ikke mestrer noenting, Det innebærer kun at du synes matten er vanskelig og at du trenger å øve. 0 Siter
Caylee Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Skrevet 19. mars 2015 Sa du ikke akkurat det samme forige gang også da?`Også gikk det bra ? Bare spør jeg husker ikke helt Nå er det annerledes.. Vi har prøve snart i et kapitell og jeg kan absolutt ingenting. Har prøvd veldig å forstå men jeg forstår det ikke 0 Siter
Caylee Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Skrevet 19. mars 2015 Du kommer neppe til å stryke i matte om du bruker ukene frem til eksamen på en fornuftig måte. Du klarer å lære nok til å stå, så fremt du får øvd litt jevnlig fremover. For øvrig er det lite hensiktsmessig å rote seg inn i slike generaliseringer som du gjør i overskriften til innlegget ditt og deler av teksten. Det å synes at matte er vanskelig, innebærer ikke at du ikke mestrer noenting, Det innebærer kun at du synes matten er vanskelig og at du trenger å øve. Det er jo akuratt det jeg har gjort. Jeg har fokusert mer på skolen og virkelig prøvd den siste tiden Alikevel får jeg ikke til noe Hva er vitsen prøve når man ikke klarer noe uansett 0 Siter
frosken Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Det er jo akuratt det jeg har gjort. Jeg har fokusert mer på skolen og virkelig prøvd den siste tiden Alikevel får jeg ikke til noe Hva er vitsen prøve når man ikke klarer noe uansett Semesteret er ikke over, fortsett å øve og du kommer til å stå. 0 Siter
frosken Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Nå er det annerledes.. Vi har prøve snart i et kapitell og jeg kan absolutt ingenting. Har prøvd veldig å forstå men jeg forstår det ikke Hva slags mattekapittel er det du synes er vanskelig, hvilket tema? 0 Siter
Toga Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Du klarer det hvis du har IQ > 70, det gjør alle hvis de vil. Det er virkelig bare Ludo, den VGS-matten, fordypning har du sikkert ikke engang.Lykke til. Hvis du vil, da. 0 Siter
Caylee Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Skrevet 19. mars 2015 Semesteret er ikke over, fortsett å øve og du kommer til å stå. Det hjelper ikke øve hvis uansett hvor mye man øver så skjønner man det ikke. Unnskyld at jeg er så negativ, men begyner å bli lei å av hvor dum jeg er. Er om grafer, det verste så langt x og y og grafer masse som er som gresk 0 Siter
Caylee Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Skrevet 19. mars 2015 Du klarer det hvis du har IQ > 70, det gjør alle hvis de vil. Det er virkelig bare Ludo, den VGS-matten, fordypning har du sikkert ikke engang. Lykke til. Hvis du vil, da. Hvis vgs matte er såkalt enkelt, hva i huleste er høyskole matte da? Vgs matte er forferdelig vanskelig Såklart jeg vil. Men jeg begyner miste motet 0 Siter
DenNorskeElg Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Hva er det du må gjøre med disse grafene som du ikke skjønner da? Hvor stopper det hen ? 0 Siter
Toga Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Hvis vgs matte er såkalt enkelt, hva i huleste er høyskole matte da? Vgs matte er forferdelig vanskelig Såklart jeg vil. Men jeg begyner miste motet Det er LETT, men du må begynne på det korteste steget over det du mestrer. Hvis du ikke skjønner oppgaven umiddelbart så gå tilbake og lær deg forkunnskapene. 0 Siter
Caylee Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Skrevet 19. mars 2015 Hva er det du må gjøre med disse grafene som du ikke skjønner da? Hvor stopper det hen ? Jeg skjønner ikke noe som helst av det Klarer du regne ut f (x) = x2 -5x + 6 ? eller at høyden over bakken etter t sekunder er gitt ved h (t) = -5t2 + 20 t 0 Siter
Toga Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 (endret) Hva er vitsen med å forsøke å løse annengradsligninger hvis ikke skjønner elementære regneregler? (2x)² = 4x², hvis man ikke skjønner dette, så er det feil av læreren å sette en til å analysere grafer og løse annengradsligninger. OBS dette var bare en helt generell betrakning. Endret 19. mars 2015 av Toga 0 Siter
Caylee Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Skrevet 19. mars 2015 Hva er vitsen med å forsøke å løse annengradsligninger hvis ikke skjønner elementære regneregler? (2x)² = 4x², hvis man ikke skjønner dette, så er det feil av læreren å sette en til å analysere grafer og løse annengradsligninger. jeg skjønner ikke annengradlikninger engang dessverre, så om det er sant kan jeg bare gi opp 0 Siter
Toga Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 jeg skjønner ikke annengradlikninger engang dessverre, så om det er sant kan jeg bare gi opp Såklart, hvis du ikke vil ha gjennomført VGS så kan du jo gi opp? Men hvis du vil ha gjennomført, da må du gå bakover og lære deg forkunnskapene skikkelig. 0 Siter
DenNorskeElg Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 (endret) edit prøvde å skrive litt kode men trykket tab og space også plutselig ble innlegget posta mot min vilje.... Det jeg skulle si var at jeg støtter toga sine betraktninger, man må ta skritt for skitt, virker noe for uoverkommelig må man repetere eller friske opp de enklere tingene først før en går videre Endret 19. mars 2015 av DenNorskeElg 0 Siter
Caylee Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Skrevet 19. mars 2015 Såklart, hvis du ikke vil ha gjennomført VGS så kan du jo gi opp? Men hvis du vil ha gjennomført, da må du gå bakover og lære deg forkunnskapene skikkelig. Ja, det blir spennende.. 0 Siter
Toga Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Ja, det blir spennende.. Nei, det blir det nok ikke. Men min mening er i alle fall at du MÅ det for å fullføre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.