Gå til innhold

Haster! Leker i 11-års bursdag

Anbefalte innlegg

påskelilje

Gode forslag til leker i 11-års bursdag tas i mot med stor takk!

18 gutter og jenter (flest jenter), stor tumleplass inne, musikkanlegg disponibelt.

11-åringen har sagt at hun skal ha regien på bursdagen, men jeg tror egentlig ikke hun har planlagt noe bortsett fra "guttene skal ta jentene" - og jeg ser for meg at vi bør ha noe mer opplegg ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404754-haster-leker-i-11-%C3%A5rs-bursdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
  påskelilje skrev (På 20.3.2015 den 11.51):

18 gutter og jenter (flest jenter), stor tumleplass inne, musikkanlegg disponibelt.

11-åringen har sagt at hun skal ha regien på bursdagen, men jeg tror egentlig ikke hun har planlagt noe bortsett fra "guttene skal ta jentene" - og jeg ser for meg at vi bør ha noe mer opplegg ;-)

Så gøy med leker, husker alltid det var leker i bursdager når jeg vokste opp. Dessverre har jeg glemt dem, men når mine unger hadde og var i bursdag var det alltid skattejakt. De letet etter godteri selvsagt :)

påskelilje
  Xtra skrev (På 20.3.2015 den 12.16):

De er vel ikke for store for adjektivhistorier? Pleier å være populært. Og quiz? Men det krever jo litt forberedelse (om du ikke finner noen aktuelle på nett).

Vi hadde quiz for to år siden, og da ble det en del krangling (bare jenter den gangen). I fjor hadde vi også hele klassen, men jeg husker ikke hva vi gjorde, bortsett fra å spise og guttene-ta-jentene...

Skal se om jeg kan snekre sammen en adjektivhistorie :-)

Men kom gjerne med flere leker. Gjerne litt sånn herje-leker (uten at det blir for vilt). Aktive unger, dette her, med mye energi!

påskelilje
  stjernestøv skrev (På 20.3.2015 den 12.04):

Så gøy med leker, husker alltid det var leker i bursdager når jeg vokste opp. Dessverre har jeg glemt dem, men når mine unger hadde og var i bursdag var det alltid skattejakt. De letet etter godteri selvsagt :)

De hadde ofte skattejakt etter godteri da de var små, men nå skal godteriet oppi pene poser med navn på, har bursdagsbarnet bestemt, og de skal være en del av bordpynten :-)

stjernestøv
  påskelilje skrev (På 20.3.2015 den 12.21):

De hadde ofte skattejakt etter godteri da de var små, men nå skal godteriet oppi pene poser med navn på, har bursdagsbarnet bestemt, og de skal være en del av bordpynten :-)

Ok, jeg husker ikke når vi sluttet med det. Mine er jo store nå :) Men det høres fint ut det der. Hva med miming? Det er jo morsomt. 

Annonse

påskelilje
  stjernestøv skrev (På 20.3.2015 den 12.24):

Ok, jeg husker ikke når vi sluttet med det. Mine er jo store nå :) Men det høres fint ut det der. Hva med miming? Det er jo morsomt. 

JA!!!!

Det synes jenta mi er supergøy! Takk for tips :-)

Da skal jeg lage noen mimeoppgaver!

Jeg har ikke lest gjennom disse (jeg søkte bare på det jeg selv pleier å foreslå), så jeg vet ikke om det er de samme lekene som går igjen i begge, men du kan jo ta en titt:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/374205-11-års-bursdag-tips-til-leker/page-1#entry3278833

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/222667-bord-lek/page-1#entry1666358

påskelilje
  laban skrev (På 20.3.2015 den 12.30):

Jeg har ikke lest gjennom disse (jeg søkte bare på det jeg selv pleier å foreslå), så jeg vet ikke om det er de samme lekene som går igjen i begge, men du kan jo ta en titt:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/374205-11-års-bursdag-tips-til-leker/page-1#entry3278833

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/222667-bord-lek/page-1#entry1666358

Takk :-)

Ser for meg at pakkelek med kniv og gaffel disse guttene kan bli litt voldsomt (som du også skrev) - men vi kan jo ha det uten redskaper også. Hmmmm - men det krever jo noe inni pakkene.

Kims lek kan vi jo få til!

påskelilje
  Xtra skrev (På 20.3.2015 den 12.35):

Appelsinstafett? (appelsin under haken som skal overføres uten å bruke hender fra første person å laget til andre, og så videre. Annenhver jente og gutt. Blir gjerne fryktelig mye knising, men deilig spennende for de små ;).

Ja :-)

Den er jo gammel og god! De er veldig fnisete og kjærestepratete for tiden, så den skal nok slå an! Takk!

Jeg kom på en ting som kan egne seg i den alderen: Flasketuten, men som "orakel".  Man stiller litt "ufine" spørsmål (typen "hvem drømmer om å be rektor ut på middag") og snurrer.  Den som blir "offeret", finner på neste spørsmål. 

Men det går bare hvis de klarer å holde det på et plan som alle synes er morsomt og som ikke går utover bare noen få personer. 

Annonse

påskelilje skrev (På 20.3.2015 den 12.35):

Kims lek kan vi jo få til!

En variant er Kims spill med ord: Lag lister med fremmedord eller i hvert fall litt lange ord, gjerne de samme til hvert lag.  Så må de skrive ned lista etterpå, og du kan gi poeng for både riktig ord og riktig staving.

For å få mindre skolepreg kan du legge inn noen ord som er bittelitt på kanten, f.eks. "seksualundervisning"...

AnonymBruker
  påskelilje skrev (På 20.3.2015 den 11.51):

Kommer jo litt an på været,

Men det beste vi har av opplegg, er hinderløype i skogen, vi deler inn barna i lag, på to elker tre, og henger opp spørsmål.

Gir alle blyant og papir... Når de kommer tilbake samler vi inn arkene, og senere etter mat, film, mer lek har vi prisutdeling.

Siden vi vet litt om hva barna kan noe om,( tidligere tema på skoen) og feks ting de snakker om og er opptatt av har dette vært en suksess.

Men vi har lagt ut balanse stokker, liner, stiger i trær, skyting på blink, m.m.

Fordelen Er at barna løper rundt i skogen og har det gøy og spennende, når de kommer tilbake er de såpass slitne at feks fektekamp i Hagen går rolig for seg.

Vi har også pen oppdektning slik at barna forstår at det er fest, ikke bråk i en slik grad enkelte NT barn liker.

Det har derfor gått bra, stetteglass roer ned de fleste barn, de skjønner vel at her er det en fest og ikke et rølpeparty.

Samme med muserende og skikkelig mat, barn liker å bli tatt på alvor.

Anonymous poster hash: 2346c...5d4

påskelilje

Takk for alle gode forslag!

Appelsinleken var morsom, men de nektet plent å blande gutter og jenter, så det ble ett guttelag og to jentelag :-)

Mimingen fungerte veldig bra, og fenget bl.a. de som ikke var så voldsomt herjete. Må si jeg er kraftig imponert over lærerene som har denne gjengen hver eneste dag. Kjempeskjønne unger, men veldig mye fart i dem, og enorm energi.

Bursdagsbarnet og jeg var enige om at dette var siste året vi tar oppakkingen felles med at alle skal sitte og høre på hvert kort og gi en og en pakke. Vanskelig å holde hele hurven rolig så lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...