Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hørt at det er urin i svinekjøtt, stemmer det? Har dessuten også hørt at de med gikt ikke kan spise svinekjøtt, pga all syren i urinet i kjøttet.. Skjønner selvfølgelig at dette går vekk ved steking, og at det ikke er farlig å spise. Men lurer altså på om det er urin i svinekjøtt! Håper på svar;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404872-urin-i-svinekj%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan tenker du at det skal gå til at det er urin i svinekjøtt? Ved å sprøyte inn urin i stedet for saltlake? Tror du det er realistisk at det er dine kilder som har rett ang. dette, selv om det ville blitt århundrets avisoppslag?

"Gilde sprøyter urin inn i svinekjøttet."

AnonymBruker

Når du sier det sånn virker det kanskje litt urealistisk ja.. Jaja, men takk for svar;)

I følge en slakter jeg kjenner hender det at det er urin i svinekjøtt. Men det lukter av kjøttet i så fall og det blir aldri solgt. Husker ikke hva han kalte fenomenet. Men det kan forekomme, men du finner ikke kjøttet i butikken. 

Anonymous poster hash: 99639...169

Annonse

Tror det er noen gale rykter som går (f.eks. står det mye om dette på islam.no). Ser det er mange som skriver det er mye urea i svinekjøtt. Det finnes i urin, men det er er jo ikke tiss av den grunn. Etter hva jeg ser er det mange som mener mat som inneholder mye urea ikke er så bra for helsen, spesielt knyttet opp til enkelte sykdommer.

Jeg har bare sjekket kjappt. De som er interessert i et bedre svar kan sjekke selv. Den som leter finner.

Hei!

Jeg har hørt at det er urin i svinekjøtt, stemmer det? Har dessuten også hørt at de med gikt ikke kan spise svinekjøtt, pga all syren i urinet i kjøttet.. Skjønner selvfølgelig at dette går vekk ved steking, og at det ikke er farlig å spise. Men lurer altså på om det er urin i svinekjøtt! Håper på svar;)

Her har du nok misforstått grundig. :) Alt kjøtt inneholder noe som heter puriner og svin inneholder ganske mye. Dersom vi spiser mye svin vil dette kunne gi oss for mye puriner i blodet og vi kan utvikle urinsyregikt, men det betyr ikke at det er urin i svinekjøttet. Men ja, om man har gikt så bør man ikke spise så mye svin, det er riktig.

Haien derimot, den slipper urinen rett i kjøttet og smaker visstnok deretter...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...