Gå til innhold

Nhd: noen råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inntil november gikk jeg på 150 mg wellbutrin og 150 mg efexor. Hadde gjort det i flere år.det hadde god effekt på depresjonen min (men har ikke hjulpet så mye med Gad)

I novmber begynte jeg å få økte skjelvinger i kroppen, særlig om morgenen. Ringte da til dps og fikk beskjed om å prøve å kutte ut wellbutrin.

Kuttet ut wellbutrin og skjelvingene ble litt bedre. Merket ikke noe forskjell på psyken før i starten av januar. Siden da har jeg merket at jeg blir gradvis mer deprimert og redd (særlig om morgenen)

De siste par ukene har det vært helt jævlig, og jeg sliter både på jobb og sosialt. Vil helst bare ligge i Swngen hele dagen, men det blir jeg jo enda verre av.

Det er desidert verst om morgenen.

Tror du forverringen kan skyldes at jeg slutta m wellbutrin eller er det tilfeldig?

Fastlegen har henvist meg til dps, men dette er mye mere akutt enn som så. Jeg teller minutter og sliter m å holde ut.

Er det noe jeg kan gjøre selv? Kan jeg begynne med wellbutrin igjen uten å snakke m lege? Eller vil jeg da få veldig mye angst i starten? Bruker fortsatt 150 mg efexor. Kan ikke øke dosen av det pga økte leververdier/smerter der levra sitter.

Anonymous poster hash: 1f0d1...93f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg tror forverringen har med uteblitt Wellbutrin å gjøre. Jeg synes du kan starte med den igjen.

Er det mulig for deg å ringe behandlende lege i morgen?

MariMariMari
Skrevet

Oppfølging nhd. Takk for svar. Behandlende lege er dps, men de har skrevet meg ut, så de henviste meg bare til fastlegen, som igjen henviste meg til dps på nytt.

Jeg gikk på kun efexor 2 år før jeg begynte på wellbutrin. Begynte på wellbutrin for å utligne noen av bivirkningene fra efexor. Tror du likevel det er at jeg slutta på wellbutrin som er årsaken til forverringen.

Er redd angsten min blir enda verre i starten på wellbutrin og vet ikke om jeg takler det nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...