Gå til innhold

Vil menn være sammen med psykisk syke?

Anbefalte innlegg

MariMariMari
Skrevet

Hei
Noen med psykiske lidelser som er i forhold?
Ville dere vært sammen med noen med psykisk lidelse?
Jeg sliter med periodevise depresjoner og angst. Er blitt økende redd for å måtte være alene resten av livet i det siste. Har også en dårlig periode så mulig tankene henger sammen med dette.

Er 33 år.

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Trine

17

• Madelenemie

16

• Kjøter'n

11

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som psykiater har jeg selvsagt truffet mange mennesker med angst og depresjon. De aller fleste av dem har vært i forhold.

MariMariMari
Skrevet

Disse har kanskje vært i et forhold når de ble syke? Er redd ingen vil innlede noe med en person som er psykisk syk om de vet det på forhånd.

AnonymBruker
Skrevet

«Du er sunn og frisk hvis du kan elske og hvis du kan arbeide.»

~ Sigmund Freud ~

Anonymous poster hash: 326fa...680
AnonymBruker
Skrevet

«Du er sunn og frisk hvis du kan elske og hvis du kan arbeide.»

~ Sigmund Freud ~

Hva hvis man ikke kan noen av delene. Og det ikke her håp om bedring. Hva er poenget da?

Anonymous poster hash: 547a6...89e

Gjest Ladytron
Skrevet

Disse har kanskje vært i et forhold når de ble syke? Er redd ingen vil innlede noe med en person som er psykisk syk om de vet det på forhånd.

Hvis personen virkelig bryr seg om deg, så tror jeg at de fleste vil kunne takle at partneren sliter med angst og depresjoner. Men ville ikke sagt det helt i starten, heller ventet til det var mer nærhet og kjærlighet i relasjonen. Så kan de se at det er mange flere sider ved deg enn bare psykisk sykdom.

Samboeren min nå hadde aldri noe problemer med det da jeg fortalte at jeg har slitt med periodevis med psyken over en del år. Noen ganger kan det være tøft for forholdet, men så lenge man prøver å kommunisere godt og er raus med hverandre så tror jeg det går fint uansett.

Jeg har også opplevd å bli sammen med en som ikke taklet det da jeg sa at jeg slet psykisk og at jeg gikk på et par ulike medisiner. Han viste ingen forståelse og det ble slutt ganske kort tid etterpå. I ettertid tror jeg ikke at det handlet så mye om min psyke, men heller at han var en overflatisk og lite omsorgsfull person. Så like greit at det tok raskt slutt :)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Min mann ville giftet seg med meg om igjen og uansett om han visste jeg hadde autisme.

Han trengte bare vite det.

Han syns jeg er enklere enn normale kvinner og snakker positivt om fordelene ved å ha en kone med Asperger.

Selv ser jeg fordelene ved en NT mann!

:-)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Min mann ville giftet seg med meg om igjen og uansett om han visste jeg hadde autisme.

Så kan man diskutere om det er en psykisk sykdom.

Madelenemie
Skrevet

Så kan man diskutere om det er en psykisk sykdom.

Hei!

NHD mener det:-)

Min psykiater ikke:-)

Så ja det er delte meninger!

AnonymBruker
Skrevet

Ja det vil de :) Vi er sammen på 12 året. 

Anonymous poster hash: 49145...f60
AnonymBruker
Skrevet

Men det er ikke omvendt. Kvinner vil ikke være sammen med psykisk syke menn.

Anonymous poster hash: 01417...958
AnonymBruker
Skrevet

Men det er ikke omvendt. Kvinner vil ikke være sammen med psykisk syke menn.

Anonymous poster hash: 01417...958

Jo det vil vi. Enkelte vil ikke, men det går begge veier. 

Anonymous poster hash: 49145...f60

Skrevet

Hva hvis man ikke kan noen av delene. Og det ikke her håp om bedring. Hva er poenget da?

Hva er poenget med å være i et forhold om man ikke kan elske? Det er vel alltid håp om bedring om man sliter med angst og depresjoner? Men til hovedspørsmålet, joda, noen menn vil være sammen med noen selv om de er psykisk syke.

Skrevet

Svært mange, kanskje de fleste, har innledet forholdet etter at de ble syke.

Jeg har jobbet mye det siste året med narkomane og kriminelle. Selv de aller fleste av disse har kjærester.

Madelenemie
Skrevet

Svært mange, kanskje de fleste, har innledet forholdet etter at de ble syke.

Jeg har jobbet mye det siste året med narkomane og kriminelle. Selv de aller fleste av disse har kjærester.

Hm

Du mangler erfaring med oss autister!

"Smilefjes med lurt smil"

Smilefjes går ikke fra iPhone .(?)

God påske!

Jeg har selv en hyggelig påske.

Skrevet

Etter hvert har jeg fått en del erfaring.

god påske :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med å være i et forhold om man ikke kan elske? Det er vel alltid håp om bedring om man sliter med angst og depresjoner? 

Nei, det er håpløst.

AnonymBruker
Skrevet

Sliter også med en del angst og depresjon. Vet ikke om det er menn som ikke være sammen med meg, eller jeg som ikke tør tanken på å være i et forhold. Men har aldri vært i et forhold.

Anonymous poster hash: 4ece8...229
Madelenemie
Skrevet

Etter hvert har jeg fått en del erfaring.

god påske :-)

:-)
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med å være i et forhold om man ikke kan elske?

Det vet kan ikke før man har fått lov å prøve.

Anonymous poster hash: 70ae8...19e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...