Gå til innhold

Kremen av norsk ungdom innvadrerer Sverige

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

19

• Kjøter'n

19

• slabbedask

9

• Bokormen123

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

For at det skal defineres som sykdom tror jeg det må ha en viss alvorlighetsgrad.

Men hvis et menneske ikke jobber, så er jo det alvorlig nok. Mange mennesker som er stemplet som "syke" jobber jo også, det er rart. Hvis de fungerer så er de ikke syke.

Men hvis et menneske ikke jobber, så er jo det alvorlig nok. 

Kanskje for samfunnet (selv om det ikke er, aldri har vært og aldri kommer til å bli, jobb til alle). Det er sikkert mange som har det liddli' fint og trivelig selv om de ikke jobber.

Mange mennesker som er stemplet som "syke" jobber jo også, det er rart. Hvis de fungerer så er de ikke syke.

Kanskje de ikke er syke nok. Eller kanskje de har en jobb som er forenelig med sykdommen. Eller kanskje de er supermennesker med ekstremt stor egostyrke. Hvem vet?

Nei, men sykdom vil si at et menneske i praksis ikke gjør det som er normalt for et menneske, dvs. å jobbe. Så spiller det ingen rolle om psykiatrien eller helsevesenet eller whatnot definerer det som "har ikke noe med viljen å gjøre", eller "har noe med viljen å gjøre".

Nei, men sykdom vil si at et menneske i praksis ikke gjør det som er normalt for et menneske, dvs. å jobbe. Så spiller det ingen rolle om psykiatrien eller helsevesenet eller whatnot definerer det som "har ikke noe med viljen å gjøre", eller "har noe med viljen å gjøre".

Tror ikke sykdom er definert slik. Men det kan sikkert NHD svare på.

Annonse

Tror ikke sykdom er definert slik. Men det kan sikkert NHD svare på.

Jeg vet sykdom ikke er definert sånn, men det er sånn det bør være definert. Det er jo bare en klokke, og hvis et tannhjul fusker så fusker det, spiller ingen rolle om det er rust eller støv eller fett, og tannhjulet er egentlig ikke bevisst noe som helst heller.

Jeg vet sykdom ikke er definert sånn, men det er sånn det bør være definert. Det er jo bare en klokke, og hvis et tannhjul fusker så fusker det, spiller ingen rolle om det er rust eller støv eller fett, og tannhjulet er egentlig ikke bevisst noe som helst heller.

Nuvel, jeg kjøper ikke den sammenligningen.

Bokormen123

Når i all verden ble dette en diskusjon om trygdede mennesker? Det er da ikke en selvfølge av disse rånerne i Sverige er NAV'ere - dette foregikk i går, skjærtorsdag - en fridag i Norge. Det er rånekulturen jeg synes er uhorvelig HARRY, og fullstendig idiotisk - men jeg tar ikke for gitt av disse verken jobber eller NAV'er - jeg har faktisk ikke tenkt tanken en gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...