Gå til innhold

Hadde du kunne ha gjort tilsvarende?

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2015/03/31/nyheter/utenriks/helse/organdonasjon/usa/38484336/

Jeg merker at jeg blir imponert over folk som er villig til å ta såpass mye risiko/belastning for å hjelpe noen de ikke kjenner! Tror ikke jeg hadde kunne gjort det samme. Hva tenker dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404986-hadde-du-kunne-ha-gjort-tilsvarende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dagbladet.no/2015/03/31/nyheter/utenriks/helse/organdonasjon/usa/38484336/

Jeg merker at jeg blir imponert over folk som er villig til å ta såpass mye risiko/belastning for å hjelpe noen de ikke kjenner! Tror ikke jeg hadde kunne gjort det samme. Hva tenker dere andre?

Jeg hadde gjerne gjort det.

Annonse

Jeg hadde ikke gjort det, med mindre det var et behov som oppsto hos en som sto meg nær....

De som sier de hadde gjort det, har vel all mulighet i dag til å melde seg som donor for en som måtte ha behov for en av deres nyrer?

Man trenger vel ikke kun være døende og ha donorkort, for å være donor?

Jeg hadde ikke gjort det, med mindre det var et behov som oppsto hos en som sto meg nær....

De som sier de hadde gjort det, har vel all mulighet i dag til å melde seg som donor for en som måtte ha behov for en av deres nyrer?

Man trenger vel ikke kun være døende og ha donorkort, for å være donor?

Jeg har for høy BMI for øyeblikket og har også hva som heter "reduced glucose-handling", som betyr at blodsukkeret mitt er for ustabilt. Dermed blir jeg ikke godkjent.

Nei - organene mine er nok forbeholdt mine nærmeste så lenge jeg er i live. Mulig jeg ville tenkt annerledes mens jeg var ung og følte meg udødelig.

Men donorkortet ligger lett synlig i lommeboka, det er bare å forsyne seg hvis noe kan brukes - etterpå.

Annonse

Jeg hadde ikke gjort noe slikt for en vilt fremmed person, men hvis det var ektefelle eller barn så hadde jeg vurdert det sterkt.

Jeg tenker nok også at jeg ville ha donert en nyre til noen som sto meg nær, men at jeg neppe hadde vært villig til å ta belastningen for helt ukjente. Derfor er jeg også imponert over at noen gjør som fyren omtalt i artikkelen.

Jeg ville ikke gjort det til en fremmed. Redselen for at jeg kunne bli syk senere og trengte den nyren selv er for stor. Det er jo heller ikke risikofritt inngrep. Hvis det hadde vært nær familie så hadde jeg selvsagt vurdert det.

Det er veldig imponerende av denne mannen som har gjort det. All respekt !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...