kanskje Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Hva spiser egentlig vegetarianere?? Spiser de fjærkre,som f.eks kalkun?? Det går vel mye i grønnsaker og ris/potet og sånnne ting. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 det finnes flere typer av vegetarianere..de har forskjellige navn..husker ikke alle i farta. Noen unngår bare rødt kjøtt, andre igjen spiser kun fisk, noen fisk og fugl, og noen ikke noe kjøtt. Selv er jeg veganer, som betyr at jeg ikke spiser noe som kommer fra dyreriket 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 En som er vegan spiser ingenting fra dyr i det hele tatt (melk, egg etc. Noen bruker heller ikke ullklær). Pesco-vegetarianere spiser fisk (og er derfor litt kvasi:-)) Lakto-vegetarianere spiser melkeprodukter Ovo-vegetarianere spiser egg. Så kan man sette det sammen sa. Lakto-ovo-pesco-vegetarianer er for eksempel en som spiser alt - bare ikke dyrekjøtt. Har vært i den situasjonen at jeg har sittet med en hvalbiff foran meg og tenkt og tenkt... Veggiser spiser alt unntatt kjøtt (og evnt. andre ting fra dyr). Hvis man har en viss peiling på hva man driver med, og det har veggiser som regel, er det overhodet ikke noe problem å leve vegetarisk. Man kan også leve skikkelig usunt vegetarisk - nå mener jeg at man kan spiser bare junk og søppel. Middagsmaten inneholder ofte ris, grønnsaker, belgfrukter, korn. Det er ikke sånn at man tar vekk koteletten og spiser tilbehøret - heller sånn at man ikke bruker kjøttdeig i spaghettisausen eller på pizzaen. Resten av maten er stort sett som "vanlig" - unntatt kjøttpålegg selvfølgelig, gelatin-produkter (seigmenn, bamsemums, endel is!!) og annet med animalsk fett feks. i seg. Klarere nå?:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanskje Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 En som er vegan spiser ingenting fra dyr i det hele tatt (melk, egg etc. Noen bruker heller ikke ullklær). Pesco-vegetarianere spiser fisk (og er derfor litt kvasi:-)) Lakto-vegetarianere spiser melkeprodukter Ovo-vegetarianere spiser egg. Så kan man sette det sammen sa. Lakto-ovo-pesco-vegetarianer er for eksempel en som spiser alt - bare ikke dyrekjøtt. Har vært i den situasjonen at jeg har sittet med en hvalbiff foran meg og tenkt og tenkt... Veggiser spiser alt unntatt kjøtt (og evnt. andre ting fra dyr). Hvis man har en viss peiling på hva man driver med, og det har veggiser som regel, er det overhodet ikke noe problem å leve vegetarisk. Man kan også leve skikkelig usunt vegetarisk - nå mener jeg at man kan spiser bare junk og søppel. Middagsmaten inneholder ofte ris, grønnsaker, belgfrukter, korn. Det er ikke sånn at man tar vekk koteletten og spiser tilbehøret - heller sånn at man ikke bruker kjøttdeig i spaghettisausen eller på pizzaen. Resten av maten er stort sett som "vanlig" - unntatt kjøttpålegg selvfølgelig, gelatin-produkter (seigmenn, bamsemums, endel is!!) og annet med animalsk fett feks. i seg. Klarere nå?:-) Tusen takk for flott svar. Klarer ble det ja. Gjennstår bare å finne ut akkurat hva JEG er. Skal nok finne ut av det. klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Hei kanskje, En vegetarianer vil ikke spise noen form for kjøtt, fjærkre, eller fisk. Kostholdet består vanligvis av frukt, grønnsaker, belgfrukter, korn, melk og melkeprodukter, og egg. Mer spesifikt er dette de forskjellige vegetarianere: Lakto-ovo-vegetarianer spiser melk, melkeprodukter, og egg. Lakto-vegetarianer spiser melk og melkeprodukter, men ikke egg. Ovo-vegetarianer spiser egg, men ikke melk og melkeprodukter. Veganer (eller 'total-vegetarianer') spiser hverken melk, melkeprodukter, eller egg. Noen utelater også honning. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.