Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sola har kommet opp over åsen og himmelen er skyfri. Dyra ligger og snorker og det skal de få gjøre litt til, før vi går en tur. Tenker det kan være lurt å gå tur tidlig for det kryr av folk i skogen når det er ferie og fint vær, jeg liker best å ha skogen for meg selv. Men på den andre siden, butikkene er åpne i dag, folk får jo nesten abstinenser etter et par dager med stengte butikker, og ihverttfall når de vet at om de ikke kommer seg i butikken i dag så må de vente helt til tirsdag. Kanskje alle er i butikken i dag og ingen på tur i skogen. Vi skal i skogen uansett, vi er der hver dag. Om vi ikke er på fjellet da, da er vi ikke i skogen. Etter en skogstur skal vi kose oss i hagen, eller dyra skal kose seg, jeg skal grave litt. Det er helt greit, jeg klarer ikke sitte stille ute og ikke gjøre noen ting, så jeg finner små ting jeg kan gjøre uten å belaste føttene mine for mye, da kan jeg være ute i mange timer, glemme å spise og bare drive med det jeg driver med, kun avbrutt av to dyr som fra tid til annen søker min oppmerksomhet. De får den når de vil.

Nå er kaffekoppen tom. Dyra sover enda, men de våkner nok når jeg reiser meg. Jeg må ut nå. Ut i den friske, akkurat passe kalde, morgenlufta. I dag skal jeg prøve å kose meg, prøve å ikke stresse over noe, prøve å huske å spise, prøve å huske å puste. Prøve å ha en ok dag.

Hva skal du i dag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Hørtes ut som en god plan, kos deg :)

I dag skal vi reise på hytta til foreldrene mine og spise lammelår,gå litt tur og ellers ta det med ro og være sosial. Det er heldigvis ikke snø der, og i dag ser det ut til å bli en fin dag med sol. Så det er planen her :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622493
Del på andre sider

Madelenemie

Sola har kommet opp over åsen og himmelen er skyfri. Dyra ligger og snorker og det skal de få gjøre litt til, før vi går en tur. Tenker det kan være lurt å gå tur tidlig for det kryr av folk i skogen når det er ferie og fint vær, jeg liker best å ha skogen for meg selv. Men på den andre siden, butikkene er åpne i dag, folk får jo nesten abstinenser etter et par dager med stengte butikker, og ihverttfall når de vet at om de ikke kommer seg i butikken i dag så må de vente helt til tirsdag. Kanskje alle er i butikken i dag og ingen på tur i skogen. Vi skal i skogen uansett, vi er der hver dag. Om vi ikke er på fjellet da, da er vi ikke i skogen. Etter en skogstur skal vi kose oss i hagen, eller dyra skal kose seg, jeg skal grave litt. Det er helt greit, jeg klarer ikke sitte stille ute og ikke gjøre noen ting, så jeg finner små ting jeg kan gjøre uten å belaste føttene mine for mye, da kan jeg være ute i mange timer, glemme å spise og bare drive med det jeg driver med, kun avbrutt av to dyr som fra tid til annen søker min oppmerksomhet. De får den når de vil.

Nå er kaffekoppen tom. Dyra sover enda, men de våkner nok når jeg reiser meg. Jeg må ut nå. Ut i den friske, akkurat passe kalde, morgenlufta. I dag skal jeg prøve å kose meg, prøve å ikke stresse over noe, prøve å huske å spise, prøve å huske å puste. Prøve å ha en ok dag.

Hva skal du i dag?

hei!

vi er ferdig med en lang påskefrokost:-)

nå skal jeg snart ut å røske litt opp i hagen,

jeg graver selv mye...hva graver du? jeg graver alt fra små til store og dype hull, jeg har alltid likt å grave.

det moret og interesserte meg å lese at du også liker grave, og blir rastløs av å bare sitte.

heldigvis har jeg ikke vondt noe sted.

jeg var på fjellet og der var det enkelte steder mye mennesker, men andre ruter fikk man gå nesten i fred.

å komme tilbake til byen er deilig, ingen naboer hjemme, hele nabolaget borte:-) det er det beste med påsken nesten.

jeg bygger ogaå humlehotell, jeg strever litt fordi jeg trenger veldig mange stokker, med veldig mange med ulike hullstørrelser, men det skal jeg også tenke ut, jeg liker gjenbruk, og ikke måtte kjøpe alt nytt. det er et viktig poeng for meg, i fjor bygde jeg et rosestativ som har rast sammen i vinter, jeg er en dårlig snekker, jeg tror jeg mangler grunnlwggende snekkerkunnskap, det er litt frustrerende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622504
Del på andre sider

Jeg skal lese,sove, kose med katten. Gjøre minst mulig:)

Tror jeg er ganske bedagelig anlagt. Har fått en kosekatt som ligger i fanget hele tiden, selv når jeg sover ligger den oppå meg. Jeg har blitt så mye roligere etter jeg fikk katten for 3 uker siden. Alt jeg ønsker er at den skal ha det godt. Og så har jeg en unnskyldning for å "slippe" å dra på tur:)

- Det finnes ikke bedre påske enn å sitte med pledd ute i sola! Tusle litt inn og ut, kose med katten, spise god mat, lese bøker og sove!:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622508
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal lese,sove, kose med katten. Gjøre minst mulig:)

Tror jeg er ganske bedagelig anlagt. Har fått en kosekatt som ligger i fanget hele tiden, selv når jeg sover ligger den oppå meg. Jeg har blitt så mye roligere etter jeg fikk katten for 3 uker siden. Alt jeg ønsker er at den skal ha det godt. Og så har jeg en unnskyldning for å "slippe" å dra på tur:)

- Det finnes ikke bedre påske enn å sitte med pledd ute i sola! Tusle litt inn og ut, kose med katten, spise god mat, lese bøker og sove! :)

Leser bare psykiatribøker, ingenting annet som interesserer meg. Litt nerdete der :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622510
Del på andre sider

mariaflyfly

Vi skal gå tur og drikke kaffe i sola, også handle litt. Kjæresten skal se fotball etterpå, mens jeg retter engelsktekster et par timer - og bevilger meg et glass vin til moroa, hadde jeg tenkt. I kveld skal vi ha pastaverksted på kjøkkenet. Fin dag. Synd påskeferien nærmer seg slutten. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622513
Del på andre sider

Skal ta ungene med ut på handletur, leke litt på lekeplassen om det ikke er for vått. Deretter skal vi bake noen påske-cupcakes og kose oss med de. I morgen er det påskeegg-jakt, det gleder de seg veldig til.

Ellers har jeg en del husarbeid å få unna.

Vi har en ukes ferie igjen fra mandag, hele familien fremdeles, så vi er veldig lykkelige sammen akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622515
Del på andre sider

hei!

vi er ferdig med en lang påskefrokost:-)

nå skal jeg snart ut å røske litt opp i hagen,

jeg graver selv mye...hva graver du? jeg graver alt fra små til store og dype hull, jeg har alltid likt å grave.

det moret og interesserte meg å lese at du også liker grave, og blir rastløs av å bare sitte.

heldigvis har jeg ikke vondt noe sted.

jeg var på fjellet og der var det enkelte steder mye mennesker, men andre ruter fikk man gå nesten i fred.

å komme tilbake til byen er deilig, ingen naboer hjemme, hele nabolaget borte:-) det er det beste med påsken nesten.

jeg bygger ogaå humlehotell, jeg strever litt fordi jeg trenger veldig mange stokker, med veldig mange med ulike hullstørrelser, men det skal jeg også tenke ut, jeg liker gjenbruk, og ikke måtte kjøpe alt nytt. det er et viktig poeng for meg, i fjor bygde jeg et rosestativ som har rast sammen i vinter, jeg er en dårlig snekker, jeg tror jeg mangler grunnlwggende snekkerkunnskap, det er litt frustrerende.

Jeg graver bort litt gress/mose og masse jord for å få fram mer fjell. Jeg liker fjell :) Måtte gå inn litt nå for lillegutt sover ikke godt ute og nå var han skikkelig trøtt. Er litt ok å sitte i sofaen med valpen sovende ved siden av meg. Han sover godt nå. Prøvde å trene litt lydighet med storebror mens valpen var inne og sov i sta, men han må ha hørt det for det tok ikke lang tid før han kom ut og ville være med på moroa :) Har gått to turer i dag også. En i skogen og en på veien. Kom på at det kanskje var lurt å venne valpen til mer enn bare skog.

Lurer på om jeg burde bygge et hundehus som lillegutt kan sove i når vi er ute, men det er så mye annet å gjøre så innen jeg får bygd det er han sikkert trygg nok til å sovne hvor som helst. Har bygget gjerde, håper det står gjennom neste vinter ;)

Er deilig når alle naboene er på ferie, selv har jeg så få naboer at jeg lett kan unngå dem og i hagen er det ingen som ser meg så jeg slipper heldigvis prate med alle som går forbi. Er ingen som går forbi her :) Huset ligger for langt unna veien. Men det hender jeg møter noen i skogen som vil prate.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622542
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har i dag, som i går, klatret på svaberg. I dag overvant jeg litt av høydeskrekken min 6-7 meter over bakken hvor jeg balanserte på en hylle på en lengde av 30-40 meter med fjell på ene siden og stup rett ned på andre. Fytti h' så rått når jeg kom ned på bakken på andre siden. Jeg gråt i seiersrusen, for en fantastisk følelse!!! :) Victory!

Anonymous poster hash: cb964...85d
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622868
Del på andre sider

Jeg har i dag, som i går, klatret på svaberg. I dag overvant jeg litt av høydeskrekken min 6-7 meter over bakken hvor jeg balanserte på en hylle på en lengde av 30-40 meter med fjell på ene siden og stup rett ned på andre. Fytti h' så rått når jeg kom ned på bakken på andre siden. Jeg gråt i seiersrusen, for en fantastisk følelse!!! :) Victory!

Anonymous poster hash: cb964...85d

Hørtes moro ut :) Du hadde vel fallsikring håper jeg. Jeg har aldri overvunnet en sånn frykt tror jeg, har ikke høydeskrekk. Eneste som skremmer meg er mennesker og den frykten blir aldri borte :P Noen innsekter og smådyr skremmer meg, men det er bare fordi jeg syns de er så utrolig ekle.

Men det har jeg lurt på noen ganger når folk overvinner frykt. Har du fortsatt høydeskrekk eller blir den helt borte etter en slik mestring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622895
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg graver bort litt gress/mose og masse jord for å få fram mer fjell. Jeg liker fjell :) Måtte gå inn litt nå for lillegutt sover ikke godt ute og nå var han skikkelig trøtt. Er litt ok å sitte i sofaen med valpen sovende ved siden av meg. Han sover godt nå. Prøvde å trene litt lydighet med storebror mens valpen var inne og sov i sta, men han må ha hørt det for det tok ikke lang tid før han kom ut og ville være med på moroa :) Har gått to turer i dag også. En i skogen og en på veien. Kom på at det kanskje var lurt å venne valpen til mer enn bare skog.

Lurer på om jeg burde bygge et hundehus som lillegutt kan sove i når vi er ute, men det er så mye annet å gjøre så innen jeg får bygd det er han sikkert trygg nok til å sovne hvor som helst. Har bygget gjerde, håper det står gjennom neste vinter ;)

Er deilig når alle naboene er på ferie, selv har jeg så få naboer at jeg lett kan unngå dem og i hagen er det ingen som ser meg så jeg slipper heldigvis prate med alle som går forbi. Er ingen som går forbi her :) Huset ligger for langt unna veien. Men det hender jeg møter noen i skogen som vil prate.

:-)

ok,

har du problemer med å få gjerder til å stå også?;-)

jeg har bygget noen, men de raser sammen. Visste ikke at du har fått valp:-) gratulerer, det er nok mye kos:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622899
Del på andre sider

:-)

ok,

har du problemer med å få gjerder til å stå også?;-)

jeg har bygget noen, men de raser sammen. Visste ikke at du har fått valp:-) gratulerer, det er nok mye kos:-)

Jeg banket ned staur der det var nok jord til å få de ned. Så banket jeg ned stenger der jeg ikke fikk ned staur. Endel av stengene er bare så vidt ned i jorda, burde nok boret hull i fjellet til dem. Eller helst burde jeg vel boret til stolpesko og og skrudd staur dast i de. Vel, på den ene siden er det masse jord så der står det godt, på de to andre sidene er det ikke like stabilt. Har tatt noen imprignerte lekter og satt på skrå fra bakken og opp til toppen av gjerdet for å få det mer stabilt. Burde nok feste disse lektene ordentlig til bakken før vinteren og tæla kommer. Også hadde jeg ikke nok lekter så jeg må kjøpe mer. Så gjorde jeg resten ganske enkelt. Et terrassebord på på høykant som følger bakken, dette skrudde jeg fast i staura. Så et terrassebord øverst som også er skrudd fast i staura. Så har jeg et grønt nettinggjerdet i moellom som jeg har festet til terrasseborda. Det er ikke så veldig pent, men det er bare skog rundt så det syns ikke så godt. Og det er funksjonelt, hundene holder seg på riktig side :D I fjor hadde jeg bare nettingen, den veier jo ikke så mye så det skal litt til at det raser, men nå som jeg har fått på det bordet øverst så er det jo tyngre og kan rase lettere.

Tusen takk :) Mye kos, og litt mas. Blir litt lite søvn på meg ;) Han sover mer om natta enn forventet, men ikke like mye som jeg burde. Så får jeg ikke sove når han sover på dagen selv om jeg burde det. Visste ikke at jeg skulle ha valp heller ;) Storesøsteren til han jeg har (hun er fra et tidligere kull, men har samme mor og far) fikk valper. Den ene var skikkelig søt. Vi hadde planlagt på forhånd at jeg og hunden min skulle opp og hilse på når valpene ble store nok. Jeg hadde vurdert mye fram og tilbake om jeg skulle ta med denne søte hjem eller ikke. Han var virkelig søt, men syns hunden min var skummel og var veldig forsiktig av seg. Jeg testet de to andre som var ledige også og ende opp med han med mest pågangsmot. Han er søt han også :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405013-hva-skal-du-i-dag/#findComment-3622901
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...