Gå til innhold

Invitert til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Hvorfor er klassisk musikk bedre og mer "seriøs" enn rock?

Anonymous poster hash: 4bcc2...f60

Hvem har sagt det? Jeg tenkte ikke gå inn på en slik diskusjon...

Det er bare en kjennsgjerning at klassisk musikk er en mer varig gave enn listepop/-rock. De fleste går lei av det meste av sistnevnte etter relativt kort tid.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er bare en kjennsgjerning at klassisk musikk er en mer varig gave enn listepop/-rock. De fleste går lei av det meste av sistnevnte etter relativt kort tid.

Det finnes da masse interessant rock som har mye lenger holdbarhet en simpel 3-greps pop-punk i 4/4.

Det finnes da masse interessant rock som har mye lenger holdbarhet en simpel 3-greps pop-punk i 4/4.

Hvis du leste hva jeg skrev vil du se det stod listepop/-rock, altså neppe hva du kaller interessant rock (men det vet jeg jo lite om).

@TS: Har du sjekket hva de to andre kollegaene har tenkt å gi? Dersom de er på samme linje som deg, kan dere kanskje gi et gavekort på tusen kroner sammen? Da blir det litt mer ut av det, og du slipper å være den som eventuelt gir mindre enn de andre. 

Jeg støtter dette forslaget.  Det er jo litt spesielle omstendigheter med i bildet her.

AnonymBruker

Jeg syns diskusjonen er mye mer fornuftig her http://vgd.no/samfunn/barn-og-foreldre/tema/1352585/tittel/konfirmasjonsgave

at man kan gi etter evne...

Ikke meningen man skal måtte ta opp forbrukslån for å kunne gå i en konfirmasjon.

Slik føles det nesten her. Jeg får i alle fall en hard mai måned.Har nok utgifter med tanke på 17. mai i tillegg og ungene trenger nye regnklær osv....

Men men, tydeligvis velstående dere dolere...

jeg får finne på en hvit løgn for hvorfor jeg ikke går.

Bedre det enn å fremstå som gjerrig.

Anonymous poster hash: aefa5...b03

Annonse

Ikke meningen man skal måtte ta opp forbrukslån for å kunne gå i en konfirmasjon.

Slik føles det nesten her. Jeg får i alle fall en hard mai måned.Har nok utgifter med tanke på 17. mai i tillegg og ungene trenger nye regnklær osv....

Når du spør nokså åpent om det er for lite / for mye, må du nesten regne med å få litt forskjellige svar.  Spør du om du skal prioritere mat og klær til ungene dine eller et selskap, er svaret nokså opplagt.   

Det er en spesiell situasjon for deg og kollegene dine, det er ikke vanlig å bli invitert i konfirmasjon til noen man omtrent ikke vet hvem er.  Derfor synes jeg dere skal samordne eller komme med noe felles.  "Standarden" for konfirmasjonsgaver tar utgangspunktet i at man er familie, nære venner / naboer eller foreldre til egne barns venner - dere er ingen av delene.

Vet du, det var faktisk min første tanke da du spurte.  -At selv ville jeg nok takket nei.   

Jeg tenker at konfirmasjonen er til for konfirmanten og at hun/han skal ha et forhold til alle inviterte. 

Ikke er jeg glad i selskapeligheter selv heller, men går selvsagt i konfirmasjoner til de konfirmantene jeg har et forhold til. 

Så jeg ville med ganske lett hjerte funnet en unnskyldning og sagt at det dessverre ikke passer.

Eller smålig?

Jeg har slett ikke god råd, men jeg hadde nok greid å knipe inn en femtilapp i uka sånn at jeg kunne gitt en anstendig gave i en konfirmasjon. Man vet tross alt om et slikt selskap i god tid. Er man bedt og ikke kommer bør en vel egentlig gi enda litt mer?

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Takk for råd alle mann... 

Men nå har en annen kollega sagt at hun vil gå sammen med meg, og jeg spurte hva hun hadde tenkt å gi.

Vel, hun pleide å gi nabounger 200... 

så sa jeg, ja men når man er invitert gir man vel gjerne litt mer?
ja, jeg tenkte på 300 sa hun.....

Så var vi enige om det og slipper å virke smålige.

For som sagt, er det ikke vanlig å invitere "fjerne" kjente i konfirmasjon, det er mest familie og nærmeste venner, 

ikke kolleger som en så vidt kjenner - og som aldri har møtt barnet....

Så da syns jeg også egentlig at 300 er en passende gave. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...