Gå til innhold

Harry aktiviteter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Idag slapper jeg av med Harry aktivitet,

Det er det min mann kaller lekeland.:-)

Det gjelder å utnytte tiden før han kommer hjem:-)

Det er avslappende... Bare sitte med mobil pc og kaffe mens barna løper rundt.

Skjønner ikke hva som er så Harry med dette?

Men er ikke sikker på om jeg heelt forstår det med Harry begrepet?

Uansett syns jeg alle barn her har det supergøy.

Det er andre ting han også syns er Harry kultur feks badeland, han sier han ser det på stilen til flertallet.

Jeg syns sånt er vanskelig å oppdage/ se av meg selv.

Men å dra på fjellturer, sykkelturer, eller til Italia Frankrike Sveits osv... Er ok, eller ikke Harry .

Noen ting forstår jeg er Harry feks råning i Strømstad skjærtorsdag, men jeg forstår ikke hva som er Harry med lekeland og badeland.

Anonymous poster hash: 65da7...6fa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ønsker ikke bruke harry uttrykket her, for det blir feil for meg å titulere det en synes er "rart" med ordet harry.

Vi liker å drive med forskjellige ting, - heldigvis.

Men så er det dette med nett, mobil, face, insta, twitter og diverse da...

Jordmødre går ut med beskjed til småbarnsmødre om å legge bort mobilen. Hvorfor det mon tro? Er dette noe problem da, siden de nyfødte ikke kan feste blikket engang....Eller HAR jordmødrene et viktig poeng i dette med å ha god kontakt med barnet fra dag en, - OG videre i oppveksten?

Jeg kommer fra påskefjellet nå, og nederst i bakken (alpin) så satt foreldrene med hver sin mobiltelefon, hensatt i sin verden.

Barna lekte rundt, og forsøkte å få komtakt med foreldrene...uten å lykkes.

Jeg generaliserer ikke, men etter å ha frekventert samme skisenter siden før internett/mobiltelefon dukket opp, så er det en stadig økende tendens.

Jeg elsker internett og er en svoren gadget frik, - MEN jeg er restriktiv med når jeg MÅ ha tilgang til dette.

Jeg må ikke ha "likes" (les : aksept fra andre) i alt jeg foretar meg.

Bare en tanke, sånn på slutten av påsken 2015.

Anonymous poster hash: 014be...bc8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622726
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er andre ting han også syns er Harry kultur feks badeland, han sier han ser det på stilen til flertallet.

Men å dra på fjellturer, sykkelturer, eller til Italia Frankrike Sveits osv... Er ok, eller ikke Harry .

Noen ting forstår jeg er Harry feks råning i Strømstad skjærtorsdag, men jeg forstår ikke hva som er Harry med lekeland og badeland.

Høres ut som det som er "harry" er det som folk flest, altså "bermen", gjør.

Anonymous poster hash: 532f1...6c7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622729
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker ikke bruke harry uttrykket her, for det blir feil for meg å titulere det en synes er "rart" med ordet harry.

Vi liker å drive med forskjellige ting, - heldigvis.

Men så er det dette med nett, mobil, face, insta, twitter og diverse da...

Jordmødre går ut med beskjed til småbarnsmødre om å legge bort mobilen. Hvorfor det mon tro? Er dette noe problem da, siden de nyfødte ikke kan feste blikket engang....Eller HAR jordmødrene et viktig poeng i dette med å ha god kontakt med barnet fra dag en, - OG videre i oppveksten?

Jeg kommer fra påskefjellet nå, og nederst i bakken (alpin) så satt foreldrene med hver sin mobiltelefon, hensatt i sin verden.

Barna lekte rundt, og forsøkte å få komtakt med foreldrene...uten å lykkes.

Jeg generaliserer ikke, men etter å ha frekventert samme skisenter siden før internett/mobiltelefon dukket opp, så er det en stadig økende tendens.

Jeg elsker internett og er en svoren gadget frik, - MEN jeg er restriktiv med når jeg MÅ ha tilgang til dette.

Jeg må ikke ha "likes" (les : aksept fra andre) i alt jeg foretar meg.

Bare en tanke, sånn på slutten av påsken 2015.Anonymous poster hash: 014be...bc8

Ok

Kanskje syns min mann det bare er rart. Da jeg ville kjøpe noe å spise der, hadde de kun ting jeg ikke spiser, og da kom jeg på at min mann også har sagt det, at de selger bare ekkel mat.

Så spurte jeg min eldste som også var med, hvorfor far sier dette er et Harry sted, hun sa da, " se på stilen da mamma, alle her unntatt noen få er Harry ", jeg svarte at jeg syns det var vanskelig å se. Nå som jeg tenkte på det så jeg for å se, men likevel så jeg kun vanlige mennesker, med vanlige klær, ingen glitterklær eller halvblondiner m.m.

Men kanskje er det det med maten...jeg vet ikke.

Jeg ville ha salat, og det hadde de ikke.

Selv om mange satt med mobiler, så jeg at de lett la disse vekk da barna ville ha kontakt med dem, så heller ikke det virket dårlig.

Syns de fleste virket veldig opptatt av barna.

Fra påskeferien min syns jeg de voksne er veldig opptatt av sin vin, sine musserende, sin martini eller campari, til og med på dagtid.

Mens man står på ski.

Ja ja harry forstår jeg ikke hva ligger i, noe forstår jeg, campingliv, råning, danseband, en del sånne kulturer...

Der feks ektefeller kler seg i samme klær...jeg ser ikke dette i RL, men jeg har sett det på tv.

Men jeg ser fortsatt ikke det harry ved lekeland og badeland osv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622744
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som det som er "harry" er det som folk flest, altså "bermen", gjør. Anonymous poster hash: 532f1...6c7

Ok

Kanskje er det så enkelt. Da vet jeg det.

Jeg liker i vertfall noen Harry ting fordi jeg ser barna like det.

Jeg blir ikke så frustrert som min mann, jeg ser det jo egentlig ikke selv heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622745
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uansett, det er bedre å være Harry enn å være snobbete ;)

ok

jeg har ikke tenkt på det før,

hva som er best av de to.

men jeg liker ikke at man må vise seg frem. min datter sa en dag da min mann dro for å ordne noe i skiklær, han hadde vært på ski, og jeg sa, " skal du ikke skifte?", at pappa liker som andre å gå i skiklær. jeg ble forundret, men min datter sa at det ser bra ut i helgen her vi bor å handle i skiklær, for da skjønner andre at man er aktiv. ( ja ja, ikke forstår jeg det....det er altså så merkelig)

da min mann kom hjem sa jeg" så du har behov av å vise at du er aktiv på ski?" han lo bare, og sa han syns han så bra ut.

han er en god mann, han har nok bare noen fikse ideer, heldigvis har han humor. min datter sier han er en snobb, han sier selv han ikke er det, jeg syns ikke han er det, men han har kanskje sine områder han er snobbete på.

er det ikke sånn at man kan være snobbete på ulike ting?

jeg var litt snobbete med utdanning, så endret jeg meg, etter å ha tenkt meg bedre om.

jeg får tenke litt mer på det:-)) jeg kan jo google begrepene først:-)

men jeg satt på lekeland og tenkte på at dette er harry og da begynte jeg å skjønne at jeg ikke helt forstå hva harry er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622752
Del på andre sider

AnonymBruker

ok

men jeg liker ikke at man må vise seg frem. min datter sa en dag da min mann dro for å ordne noe i skiklær, han hadde vært på ski, og jeg sa, " skal du ikke skifte?", at pappa liker som andre å gå i skiklær. jeg ble forundret, men min datter sa at det ser bra ut i helgen her vi bor å handle i skiklær, for da skjønner andre at man er aktiv. ( ja ja, ikke forstår jeg det....det er altså så merkelig)

da min mann kom hjem sa jeg" så du har behov av å vise at du er aktiv på ski?" han lo bare, og sa han syns han så bra ut.

han er en god mann, han har nok bare noen fikse ideer, heldigvis har han humor. min datter sier han er en snobb, han sier selv han ikke er det, jeg syns ikke han er det, men han har kanskje sine områder han er snobbete på.

jeg var litt snobbete med utdanning, så endret jeg meg, etter å ha tenkt meg bedre om.

men jeg satt på lekeland og tenkte på at dette er harry og da begynte jeg å skjønne at jeg ikke helt forstå hva harry er.Anonymous poster hash: 65da7...6fa

Bedre å være harry, da ser med ikke ned på andre. Snobber er mest opptatt av å vise seg frem.

Anonymous poster hash: 0e7d3...963

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622754
Del på andre sider

AnonymBruker

Bedre å være harry, da ser med ikke ned på andre. Snobber er mest opptatt av å vise seg frem. Anonymous poster hash: 0e7d3...963

hm og ok,

jeg er litt usikker på det, fordi de jeg kjenner som er harry snakker nedsettende om andre,

( min mann har definert visse som harry så da er det nok riktig)

min mann og hans familie og venner, liker kanskje vise seg frem...men de snakker ikke nedsettende om andre, det har jeg ikke hørt...eller

annet enn at andre har et ansvar for sin vekt, og de er kostholdsbevisste og treningsbevisste, og mener at latskap er en uting m.m.

noe jeg er enig i. men for meg som er funksjonshemmet, er de rause, hyggelige, forståelsesfulle, oppmuntrende og trofaste.

jeg er uføretrygdet og det syns de er helt ok og forståelig, men de håper likevel jeg får jobb, dvs de oppmuntrer meg.

"......uff, jeg skjønner ingenting jeg, nå skal jeg google det med harry og snobb, sånn at jeg i vertfall har definisjonen klart.

før jeg spør mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622761
Del på andre sider

Ok

Jeg liker i hvertfall noen Harry ting fordi jeg ser barna like det.

Jeg blir ikke så frustrert som min mann, jeg ser det jo egentlig ikke selv heller.Anonymous poster hash: 65da7...6fa

Det finnes ingen entydig definisjon påhva som er"harry". Det handler om ting som er vulgære / smakløse, og da kommer det an på øynene som ser eller hvem du spør. Det som er harry for noen, er naturlig for andre.

For meg handler det ofte litt om hyppighet. Jeg synes ikke det er harry å bruke danskebåten som transport i ferietiden, men det er harry å dra t/r annenhver helg uten å gå i land om vinteren når billettene er nesten gratis, for å bli dritings billigst mulig. Jeg vet at enkelte ikke vil bruke ferga i det hele tatt pga. dette harry-stemplet, derfor tar jeg det eksemplet.

Tilsvarende med f.eks. kjøpesentre, lekeland og McDonalds (eller konkurrentene): Jeg synes det er helt greit å bruke slike steder iblant, selv prinsesse Diana insisterte på at sønnene skulle få oppleve McDonalds. Harry blir det først når det er en fast vane, f.eks slik at hele familien tilbringer de fleste lørdager, middagen inkludert, på kjøpesenteret, uansett om de har noe handlebehov eller ikke. Jeg har tatt med ungene på lekeland iblant, men ikke som en fast rutine for å overleve hver helg eller ferie. Håper du skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622809
Del på andre sider

AnonymBruker

hm og ok,

jeg er litt usikker på det, fordi de jeg kjenner som er harry snakker nedsettende om andre,

( min mann har definert visse som harry så da er det nok riktig)

min mann og hans familie og venner, liker kanskje vise seg frem...men de snakker ikke nedsettende om andre, det har jeg ikke hørt...eller

annet enn at andre har et ansvar for sin vekt, og de er kostholdsbevisste og treningsbevisste, og mener at latskap er en uting m.m.

Det er typisk vestkansnobberi å se ned på de dumme fattige som ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622810
Del på andre sider

Annonse

JA!!! Det er kjempeviktig. Mødre bør ha masse blikkontakt med barna sine, helt fra de er nyfødte. Mobilen og pc er verstinger der, som stjeler mammas blikk bort fra barnet. Jeg er bekymret selv for denne tendensen, selv om jeg ikke er jordmor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622838
Del på andre sider

trollemor;o)

Mannen din virker harry.... han vil så gjerne være litt bedre og mer sostifikert enn alle andre. Det er iallefall det jeg får intrykk av etter dette innlegget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622841
Del på andre sider

trollemor;o)

ok

men jeg satt på lekeland og tenkte på at dette er harry og da begynte jeg å skjønne at jeg ikke helt forstå hva harry er.

Snobb ja, det var det ordet jeg lette etter. Din datter har rett, din mann er en stor snobb. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622843
Del på andre sider

AnonymBruker

Din mann er definitivt en snobb. 

Anonymous poster hash: e163c...759

Snobb, oppr. person uten rang eller formue, nå: person som legger overdreven vekt på sosial posisjon, rikdom, «fin» omgang eller flotte klær. Først brukt i den moderne betydning av William Makepeace Thackeray i Book of Snobs (1848).

https://snl.no/snobb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3622871
Del på andre sider

påskelilje

Jeg synes også det har med hyppighet å gjøre - mer enn selve aktiviteten. Å ta danskeferja for å reise på ferie i Danmark eller andre land, er helt OK. Å ta danskeferja ned og opp for å kjøpe kjøtt og alkoholkvota er harry, synes jeg - men helt greit dersom en gjør det en gang i året eller maks to ;-) Å ta Kielferja som ferieform er for meg utrolig harry (selv om jeg ikke har tatt den), men vet om flere som synes det er toppen av lykke. Lekeland eller svømmehallen har jeg aldri tenkt på som harry - men det holder å være i lekeland en gang i året - men det er vel mest fordi det ofte er mye matos og bråk. Nå er imidlertid ungene for store, og det er helt greit. Ei jeg kjenner drar på kjøpesenter hver lørdag sammen med mannen og går på kafé - det er for meg temmelig harry, og kunne ikke ramle meg inn. Men helt greit en sjelden gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405030-harry-aktiviteter/#findComment-3623078
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...