AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Jeg har bestemt meg for å la meg utrede for Bipolar lidelse type 2 da jeg er rimelig sikker at jeg befinner meg innen spekteret. Jeg har hatt to-tre tunge depresjoner og to-tre snodige oppturer. Er 31 år. Episodene kommer med 3-4 års mellomrom. Spørsmålet mitt er om komparentopplysninger kreves for å sette denne diagnosen. Foreldrene mine har ikke sett noe til hverken opp eller ned, så de kan ikke komme med noen opplysninger om påfallende atferd. Min tidligere samboer så bruddstykker av en opptur men den stoppet før det tok av. Jeg har noen venner som har sett oppturene i all sin prakt, men de er ikke lenger venner på grunn av det jeg gjorde. Så kort oppsummert har jeg ingen "vitner" til episodene det er naturlig at utredere kontakter. Er det da ingen vits i å oppsøke fastlegen for henvisning for utredning? Jeg har ingen planer om å lyve meg til en alvorlig diagnose hos psykiatere og psykologer. Anonymous poster hash: 09af3...0c1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Årsaken til at foreldrene mine ikke har sett noe er at jeg flyttet ut før jeg debuterte med disse episodene og har bodd langt unna i flere år. Anonymous poster hash: 09af3...0c1 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Nei, det er ikke nødvendig. Din beskrivelse er tilstrekkelig. Lykke til :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Nei, det er ikke nødvendig. Din beskrivelse er tilstrekkelig. Lykke til :-) Da puster jeg lettet ut og bestiller time. Takk for raskt svar! Det blir godt å få dette undersøkt. Anonymous poster hash: 09af3...0c1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.