Gå til innhold

Er komparentopplysninger alltid nødvendige, NHD?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å la meg utrede for Bipolar lidelse type 2 da jeg er rimelig sikker at jeg befinner meg innen spekteret. Jeg har hatt to-tre tunge depresjoner og to-tre snodige oppturer. Er 31 år. Episodene kommer med 3-4 års mellomrom.

Spørsmålet mitt er om komparentopplysninger kreves for å sette denne diagnosen. Foreldrene mine har ikke sett noe til hverken opp eller ned, så de kan ikke komme med noen opplysninger om påfallende atferd. Min tidligere samboer så bruddstykker av en opptur men den stoppet før det tok av. Jeg har noen venner som har sett oppturene i all sin prakt, men de er ikke lenger venner på grunn av det jeg gjorde.

Så kort oppsummert har jeg ingen "vitner" til episodene det er naturlig at utredere kontakter. Er det da ingen vits i å oppsøke fastlegen for henvisning for utredning? Jeg har ingen planer om å lyve meg til en alvorlig diagnose hos psykiatere og psykologer.

Anonymous poster hash: 09af3...0c1
AnonymBruker
Skrevet

Årsaken til at foreldrene mine ikke har sett noe er at jeg flyttet ut før jeg debuterte med disse episodene og har bodd langt unna i flere år.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke nødvendig. Din beskrivelse er tilstrekkelig.

Lykke til :-)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke nødvendig. Din beskrivelse er tilstrekkelig.

Lykke til :-)

Da puster jeg lettet ut og bestiller time. Takk for raskt svar! Det blir godt å få dette undersøkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...