kanskje Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Lurer litt på en ting. Jeg har sf og har slitt med det en stund nå. Men i jula så har jeg vært ,for å si det mildt, helt på tuppa (hehe) etter søtsaker. Trøkt innpå til det tyter ut øra og mer til. (det føles sånn) Så en tanke som slo meg nettopp,var om jeg kanskje mangler noa av ett eller annet?(eller flere ting) I og med at jeg liksom bare MÅ ha godterier, og liksom ikke får nok. Hørt at viss en blir helt avhengig av noe,eller spiser spesielt mye av en ting,så kan det være fordi kroppen mangler noe. Kan det være det som feiler meg???? Legen har tatt jevnlige blodprøver,men kan det være at hun bare bruker standar mål (for hun bruker de samme hver gang ), og da ikke kan oppdage om jeg evt. mangler noe annet??? Takknemligt for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei Kanskje, Det trenger ikke være en spesiell grunn for at man har sug etter div. mat. Vi jenter blir f.eks ofte veldig godtesyk like før og/eller under mensen uten at vi mangler noe spesielt. En annen vanlig grunn til at man kan bli sugen på noe godt, er dersom man ikke får i seg en god og sunn frokost. Uregelmessig kosthold kan også forårsake søtsug. Andre grunner til ’sug’ er høyt og lavt blodsukker, men dette passer nok legen din på. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.