Gå til innhold

Hva om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vet jeg ikke, siden jeg ikke har greie på livsnødvendig(?) behandling. Jeg sier bare at det ikke går an å stole på det noe som helst sier, verken utenforståense som har en formening om min situasjon, systemet, eller meg selv. Så egentlig er det bare å gi opp å foreta valg, og det er jeg vel forsåvidt godt i gang med.

Å gi opp å foreta valg, er et valg. Passivitet er på mange måter et av de mest aktive valgene man kan ta som menneske, da dette valget i stor grad vil påvirke ens fremtid.

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kjøter'n

33

• slabbedask

16

• AnonymBruker

7

• ISW

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Å gi opp å foreta valg, er et valg. Passivitet er på mange måter et av de mest aktive valgene man kan ta som menneske, da dette valget i stor grad vil påvirke ens fremtid.

Nei, det er ikke et valg. Alt som påvirker ens fremtid er ikke valg.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke et valg. Alt som påvirker ens fremtid er ikke valg.

"If you choose not to decide, you still have made a choice."

Anonymous poster hash: ae169...064

Nicklusheletida
Skrevet

Hva om du er psykisk psyk og prøver å lure systemet og deg selv til å tro at du er frisk?

Kanskje du skal prøve det ? Hva skjer da ?

Hvis f.eks jeg egentlig er psykisk psyk lever jeg lykkelig uvitende om det , men kanskje det er noe jeg bare tror, lever deretter og lurer alle ?

Skrevet

Jeg velger ikke å ikke bestemme meg, men ja, hvis man faktisk velger det er det selvsagt et valg.

Skrevet (endret)

Hva om du er psykisk psyk og prøver å lure systemet og deg selv til å tro at du er frisk?

Kanskje du skal prøve det ? Hva skjer da ?

Hvis f.eks jeg egentlig er psykisk psyk lever jeg lykkelig uvitende om det , men kanskje det er noe jeg bare tror, lever deretter og lurer alle ?

Jeg har ikke noe lyst til å ut blant folk, men hvis jeg vet at jeg ikke har krav på trygd må jeg det.

Altså her og nå, har lyst til å ta en utdannelse slik at jeg blir flink til noe, da blir jeg nok respektert.

Endret av Kjøter'n
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe lyst til å ut blant folk, men hvis jeg vet at jeg ikke har krav på trygd må jeg det.

Du kan nok være rimelig sikker på at du har krav på trygd.

Anonymous poster hash: 86d96...647

AnonymBruker
Skrevet

"I will choose a path that's clear, I will choose freewill."

Anonymous poster hash: 86d96...647

Skrevet

Hvis man ikke klarer å ta en avgjørelse, det trenger ikke være et valg, da er det jo vrangvilje, men jeg ønsker ikke å leve i denne usikkerheten.

Skrevet

"Fri vilje", skjønner ikke hvorfor folk blander inn det, valg kan man ta uansett. Valg forutsetter ikke fri vilje, og fri vilje forutsetter ikke valg. Det har ikke noe med saken å gjøre. Fri vilje er et filosofisk spørsmål, som ikke har noe med det praktiske liv å gjøre.

Skrevet

Hvis man ikke klarer å ta en avgjørelse, det trenger ikke være et valg, da er det jo vrangvilje, men jeg ønsker ikke å leve i denne usikkerheten.

Prøv deg i jobb da. Går det så går det, og går det ikke så er du berettiget trygd.

Skrevet

Prøv deg i jobb da. Går det så går det, og går det ikke så er du berettiget trygd.

Det vil jeg ikke, jeg ønsker å ta utdannelse først.

Gjest Ladytron
Skrevet

Om du mener at du velger passivitet eller om du mener at å være passiv ikke er å ta et valg, så er uansett resultatet det samme. Årene passerer, du blir eldre, men ellers står du på stedet hvil. Alt du kunne ønsket var annerledes forblir som før.

Skrevet

Det vil jeg ikke, jeg ønsker å ta utdannelse først.

Ja vel, men det er et valg du tar. Da må du tåle å leve med den usikkerheten i mellomtiden. Ellers er det mange som kombinerer jobb og utdannelse.

Skrevet

Om du mener at du velger passivitet eller om du mener at å være passiv ikke er å ta et valg, så er uansett resultatet det samme. Årene passerer, du blir eldre, men ellers står du på stedet hvil. Alt du kunne ønsket var annerledes forblir som før.

Ja, men går jeg glipp av noe? Når folk mener jeg er parasitt.

Skrevet

Ja vel, men det er et valg du tar. Da må du tåle å leve med den usikkerheten i mellomtiden. Ellers er det mange som kombinerer jobb og utdannelse.

Hvis jeg hadde klart begge deler hadde jeg i alle fall ikke hatt krav på trygd...

Ja, det er et valg. Jeg sier ikke at jeg ikke foretar valg i det hele tatt. Men i spørsmålet omkring NAV og sykdom vet jeg ikke hva som er sannheten.

Gjest Ladytron
Skrevet

Ja, men går jeg glipp av noe? Når folk mener jeg er parasitt.

Folk mener ikke at du er en parasitt. Folk har stort sett nok med seg selv. De kan ikke lese tankene dine og vet ikke stort mer om deg enn hva du aktivt forteller dem.

Går du glipp av noe? Ja, av og til virker det jo som om du ønsker noe annet ut av livet. For eksempel mer tilknytning til andre mennesker. Dette går du glipp av når du lar være å slippe andre innpå deg, når du avfeier det hele med at de mener at du er en parasitt.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg mener jeg svarte deg på det samme for mange år siden også.

Enten trygd eller bli noe stort så du kan få respekt av folk.

Finnes det ikke noe midt i mellom for deg ?

Når det er sagt er jeg ganske sikker på at du fortjener trygda di. En frisk person tenker ikke slik at det er enten / eller.

Skrevet (endret)

Hvis jeg hadde klart begge deler hadde jeg i alle fall ikke hatt krav på trygd...

Ja, det er et valg. Jeg sier ikke at jeg ikke foretar valg i det hele tatt. Men i spørsmålet omkring NAV og sykdom vet jeg ikke hva som er sannheten.

Det finnes sikkert en gråsone der, vel.

Hadde du fått jobb hvis du klarte og ønsket å jobbe?

Endret av slabbedask
Skrevet

Jeg mener jeg svarte deg på det samme for mange år siden også.

Enten trygd eller bli noe stort så du kan få respekt av folk.

Finnes det ikke noe midt i mellom for deg ?

Når det er sagt er jeg ganske sikker på at du fortjener trygda di. En frisk person tenker ikke slik at det er enten / eller.

Nei det stemmer ikke det, jeg vil helst ha en jobb som jeg er faglig interessert i og jeg er god i. Da vil man få respekt, i stedet for å være elendig i jobben, da ser folk ned på deg. Hvis man gjør dårlig jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...