Gjest anonym ja Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg skjærer av og til opp et eple i skiver-ca 10 stk og legger så brunost oppå skivene.Kún et lag. Er dette VELDIG kaloririkt,usunt og fetende? I dag f.eks. hadde jeg dette til frokost,lunch og middag.+2 stykker ovnsstekt(u/olje) laks til middag. Er det et veldig fetende kosthold??? Det er sikkert dumme spørsmål,men veldig viktig for meg å få svar. p.s.jeg trenger ikke eksakt antall kcal,bare en liten pekepinn. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tastica Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Hei. Så at du ikke hadde fått noe svar, og syntes det så litt trist ut... Siden et eple inneholder ca 100-150 kcal avhengig av eplets størrelse, tipper jeg at en epleskive skulle ha 15 kcal, avhengig av tykkelsen. En brunostskive på ca 10 gram inneholder rundt 35-45 kcal, kommer an på _typen_ brunost ikkesant, så alt dette er ganske ville spekulasjoner (hihi) og da inneholder sikkert 1 stk av det du beskriver, omtrent 50-60kcal. Det hørtes litt mye ut,mulig jeg regna helt feil her nå, men eple er sunt og brunost har mye jern. Men det blir kanskje litt ensformig i lengden? Hørtes ikke spesielt godt ut heller synes jeg, så det må jeg smake på engang. Jeg vil ikke anbefale deg å telle kalorier. Det kan bli et oppheng du vanskelig kommer deg ut av, dessverre, enda så gøy det er ... ... En anbefaling fra meg personlig er å spise et helt eple først, og så et par brunostskiver på knekkebrød eller brød ca en halvtime senere. Det funker iallefall for mitt eget tarmsystem, men alle er forskjellige. Kos deg med eple du, og klementiner og hele pakka! :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.