Gå til innhold

Sovende hode

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har merket når jeg ligger i sofaen at bakhodet plutselig sover, det er jo så ekkelt. 

Er det vanlig?

Er jo nok med at et arm eller en fot sover, men hodet? Det føles veldig rart, flere som opplever det?

Ja, det kan skje hvis du ligger sånn med hodet at noen nerver kommer i klem.

Anonymous poster hash: 38a60...938

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405079-sovende-hode/#findComment-3623445
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Har merket når jeg ligger i sofaen at bakhodet plutselig sover, det er jo så ekkelt. 

Er det vanlig?

Er jo nok med at et arm eller en fot sover, men hodet? Det føles veldig rart, flere som opplever det?

Det skjer ofte med meg. Jeg har "lemmer" som lett sovner, det kan være ryggen, rumpa, føttene, hendene, bakhodet osv. 

Det er nok pga trange nervekanaler, slik at det skal lite til før de sovner. 

En gang satt jeg lenge på et gulv i "lotusstilling" pga  for lite stoler på et arrangement. Da jeg skulle reise meg holdt jeg på å falle, beina føltes helt lamme og jeg måtte sette meg igjen og massere en god stund før jeg fikk igjen følelsen. 

En annen gang hadde jeg sovnet i sofaen med armene i kors og lå "oppå" de. Da jeg våknet var begge armene følelsesløse og bare dinglet... Skikkelig krise siden jeg plutselig måtte på do og hadde på meg en trang jeans! For hvordan i huleste skulle jeg klare å få  av meg buksa med "lamme" hender? Jeg klarte på et vis å få av meg buksa, men da jeg var ferdig var hendene fortsatt "lamme", så jeg måtte sitte på do og riste til de våknet. Jeg har nok ekstremt trange nervekanaler :) 

I tillegg har jeg i det siste fått carpal tunnell syndrom i hendene, med nummenhet/prikking i fingrene tidvis. 

Men å få lege til å henvise meg til nevrolog? Neppe......... 

Anonymous poster hash: 30536...908

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405079-sovende-hode/#findComment-3625349
Del på andre sider

stjernestøv

Det skjer ofte med meg. Jeg har "lemmer" som lett sovner, det kan være ryggen, rumpa, føttene, hendene, bakhodet osv. 

Det er nok pga trange nervekanaler, slik at det skal lite til før de sovner. 

En gang satt jeg lenge på et gulv i "lotusstilling" pga  for lite stoler på et arrangement. Da jeg skulle reise meg holdt jeg på å falle, beina føltes helt lamme og jeg måtte sette meg igjen og massere en god stund før jeg fikk igjen følelsen. 

En annen gang hadde jeg sovnet i sofaen med armene i kors og lå "oppå" de. Da jeg våknet var begge armene følelsesløse og bare dinglet... Skikkelig krise siden jeg plutselig måtte på do og hadde på meg en trang jeans! For hvordan i huleste skulle jeg klare å få  av meg buksa med "lamme" hender? Jeg klarte på et vis å få av meg buksa, men da jeg var ferdig var hendene fortsatt "lamme", så jeg måtte sitte på do og riste til de våknet. Jeg har nok ekstremt trange nervekanaler :)

I tillegg har jeg i det siste fått carpal tunnell syndrom i hendene, med nummenhet/prikking i fingrene tidvis. 

Men å få lege til å henvise meg til nevrolog? Neppe......... 

Har nok trange nervekanaler jeg også da, for ben og armer sovner også. Jeg har også prikking i fingrene og kroppen, trodde det var angst men..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405079-sovende-hode/#findComment-3625356
Del på andre sider

AnonymBruker

Carpal tunnellsyndromet ble jeg plaget med sist jeg var gravid. legen sa det ofte gikk over når jeg fikk ungen, men det har jeg ikke... har hatt det i over 4 år nå :) men ikke så veldig plaget. Varierer litt... tror det har med væskebalansen i kroppen å gjøre.

Om jeg har mye vann i kroppen eser vevet ut og presser på nervekanalene, slik at jeg kan oppleve lett nummenhet og prikking i fingrene. De blir heldigvis ikke "lammet". Et par stk på jobben var så plaget at de måtte operere hendene.... 

Det håper jeg jo at jeg slipper da :)

Det jeg fikk beskjed om da jeg var mest plaget, var å være forsiktig med salt, da salt økte vannansamlingene.

Ang angst og prikking - så spørs det hvordan prikkingen føles.

Hos meg kjenner jeg det på enkelte fingre, de føles numne og prikker lett. 
Uten at jeg føler noe angst der og da.

Men om du har angst ellers - så kan det jo selvsagt gi slike symptomer og......... eller om du har begge deler - trange nervekanaler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405079-sovende-hode/#findComment-3625364
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...