Gå til innhold

Hva omtrent koster det å få bygget en terrasse av tre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://yhoo.it/1Jpy4et

Noe sånt som på disse bildene her. Jeg lurer på om vi i det hele tatt har råd til det (er ikke fingernem selv, så jeg må ha hjelp av snekker til det). Den vil bli på ca. 24 kvm (8 x 3 m), og rekkverket skal være enten av tre eller av glass (plexiglass??). Den må stå på stolper på ca. 1, 5 m høyde, som altså må settes på sånne sementsøyler ned til 1,5 m nedi jorda (der det ikke er tele).

Kanskje en trapp ned til hagen men det er ikke nødvendig.

Jeg bare lurer på sånn cirka hvor mange tusen jeg må regne med.

Anonymous poster hash: b0cbb...993

Fortsetter under...

http://yhoo.it/1Jpy4et

Noe sånt som på disse bildene her. Jeg lurer på om vi i det hele tatt har råd til det (er ikke fingernem selv, så jeg må ha hjelp av snekker til det). Den vil bli på ca. 24 kvm (8 x 3 m), og rekkverket skal være enten av tre eller av glass (plexiglass??). Den må stå på stolper på ca. 1, 5 m høyde, som altså må settes på sånne sementsøyler ned til 1,5 m nedi jorda (der det ikke er tele).

Kanskje en trapp ned til hagen men det er ikke nødvendig.

Jeg bare lurer på sånn cirka hvor mange tusen jeg må regne med.

Deres terrasse vil jo bli flere ganger så stor som den på bildet og om du skal ha fagfolk til å bygge den så vil det nok bli _dyrt_ uten at jeg egentlig tør å anslå noen sum. Men 30.000,-? Du må rett og slett ringe litt rundt og spørre, det kan sikkert være store prisforskjeller.

Jeg tenkte også på rundt 30000, men jeg har ingen idé egentlig. Skriv en forespørsel på "finn oppdrag" f.eks så slipper du ringe rundt. Det er veldig enkelt og greit. Jeg gjorde det da jeg skulle ha et firma til å ta flyttevask.

Gjest Gargamel

Jeg synes 30000 høres litt optimistisk ut med tanke på at det er litt grunnarbeid også, og det er veldig mange skruer som skal skrues inn.

Du får bedre svar på anbudstorget.no enn her. Jeg har brukt den nettsiden. Sånne terrasser er det ganske enkelt å bygge selv, forresten. Det har med interesse å gjøre.

Annonse

AnonymBruker

Ja det må gjøres grunnarbeid i den forstand at det må settes betongsøyler (ganske mange) ned til 1,5 m under bakken. Over bakken skal søylene være ca 1,5 (i tre) så det blir egentlig mer en balkong enn en terrasse dette her.

Jeg kan ikke gjøre det selv nei. Har ikke bare med manglende fingerferdighet å gjøre, men også med manglende tid og krefter. 

Men jeg får legge det ut på finn og se.

Tusen takk for hjelpen!

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...