Gå til innhold

Er DOL blitt er kjerring-forum?

25 stemmer

1. 1. Har DOL utviklet seg til å bli et kjerring-forum?

• Ja
      21
    • Nei
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kan ikke si jeg har sett så mye kjerringprat på dol da.  Men det er kanskje jeg som ikke har registrert det.

Anonymous poster hash: c1a0f...78f

Det er mye kjerringaktivitet her. Kjerringene styrer de de "hjelper" som de ville styrt unger i en barnehage. Råd og formeninger får man på rekke og fat, men er man uenig får man "skjenn".

Anonymous poster hash: fc1a7...636

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

41

• laban

5

• Madelenemie

3

• frosken

2

AnonymBruker

Det er mye kjerringaktivitet her. Kjerringene styrer de de "hjelper" som de ville styrt unger i en barnehage. Råd og formeninger får man på rekke og fat, men er man uenig får man "skjenn".

Nå vet ikke jeg hvem du mener, men går ut fra at det gjelder spesielt på psykiatri.  Jeg synes det er greit med råd og formeninger.  Når du skriver skjenn for en er uenig er jeg litt mer tvilende.  Jeg har inntrykk av at enkelte på dol har en eller annen slags psykiatriutdanning.  I mange typer terapi har jeg fått forståelse av en enkelte ganger må bryte mønster og meninger som går igjen og ødelegger for at noen skal bli frisk. Men jeg vil ikke kalle dette kjerringaktivitet. Jeg synes det er bra gjort å støtte opp så mye som flere gjør. Både de med utdanningen og de med erfaringene.

Hei!

Hva er et kjerringforum?

Er det bestående av hunkjønn? eller er det snakk om meninger ?

Jeg har ikke stemt for jeg vet ikke helt hva som menes med det. Men jeg har noen kjerringer i min familie, men de består av hun og han kjønn, det går altså mer på å snakke uten stans og klage, gnåle og lage konflikt.

Jeg sa til min mann at ganske mange menn i min familie oppfører seg som kjerringer, da sa han, ja og enig.

så er det slik at kjerringer generelt er av begge kjønn? er det sånn begrepet brukes normalt?

AnonymBruker

Nå vet ikke jeg hvem du mener, men går ut fra at det gjelder spesielt på psykiatri.  Jeg synes det er greit med råd og formeninger.  Når du skriver skjenn for en er uenig er jeg litt mer tvilende.  Jeg har inntrykk av at enkelte på dol har en eller annen slags psykiatriutdanning.  I mange typer terapi har jeg fått forståelse av en enkelte ganger må bryte mønster og meninger som går igjen og ødelegger for at noen skal bli frisk. Men jeg vil ikke kalle dette kjerringaktivitet. Jeg synes det er bra gjort å støtte opp så mye som flere gjør. Både de med utdanningen og de med erfaringene.

Utenforstående skal ikke ta på seg rollen som behandler. Spesielt ikke uten å snakke med vedkommende.

Annonse

AnonymBruker

Og hva er ditt konstruktive bidrag til dette forumet?

Anonymous poster hash: b7248...262

Hvis det ikke er noe, så får du mene det. Det kan godt være tilfelle, og. Men det spiller ingen rolle for meg, spesielt ikke hva andre tenker om det.

Annonse

DOl har dessvere blitt et AnonymBruker forum.

Det er hovedgrunnen til at jeg ikke gidder å være her mere.

Det har du dessverre helt rett i. Det har blitt et "men, men"-"bare noe jeg tenkte på"-forum... Jeg skjønner godt at det ikke er mange nye som gidder være her og at mange gamle faller fra.

Det har du dessverre helt rett i. Det har blitt et "men, men"-"bare noe jeg tenkte på"-forum... Jeg skjønner godt at det ikke er mange nye som gidder være her og at mange gamle faller fra.

Det er alltid greit å ha noe å skylde på. Men frafallet begynte lenge før det, og det skjøt fart etter omleggingen til nytt forum. Og i disse sosiale media-tider opplever de aller fleste forum nedgang i bruk.

Det er alltid greit å ha noe å skylde på. Men frafallet begynte lenge før det, og det skjøt fart etter omleggingen til nytt forum. Og i disse sosiale media-tider opplever de aller fleste forum nedgang i bruk.

Jeg er klar over det, men disse innleggene gjør ikke saken noe bedre... Jeg er ikke i tvil om at en del som klikker seg inn på psykiatriforum for første gang kjapt rygger ut igjen når de ser en del av innleggene / brukerne der inne.

Jo, det er nøyaktig det som skjer her. Om det kalles noe annet, for legitimerings skyld, er en annen sak.

Det er tydelig skille her mellom fagperson og andre. Hvis man skal kritisere utviklingen her, synes jeg det er å starte i feil ende å angripe de som gidder å svare år etter år. De som gjør det "fast", er alltid nøye med å spørre nye brukere om hva de tar av medisiner, om de går til behandling osv. Fagpersonen korrigerer hvis noen gir feil råd.

Hva skal DOL være hvis ikke folk kan bidra med erfaringer og råd? En nettside der man skriver "stay trygda" til hverandre?

AnonymBruker

Det er tydelig skille her mellom fagperson og andre. Hvis man skal kritisere utviklingen her, synes jeg det er å starte i feil ende å angripe de som gidder å svare år etter år. De som gjør det "fast", er alltid nøye med å spørre nye brukere om hva de tar av medisiner, om de går til behandling osv. Fagpersonen korrigerer hvis noen gir feil råd.

Hva skal DOL være hvis ikke folk kan bidra med erfaringer og råd? En nettside der man skriver "stay trygda" til hverandre?

Internett er bra på kunnskap og fakta, men her har også DOL en stor feil. Det blir presentert ting som fakta som det foreligger faglige uenigheter omkring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...