umakenverdt Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 «Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat» Enig i at dette kan brukes på mange områder i livet? Kanskje man må gjøre ting radikalt annerledes for å få til endring? Vet ikke om det hjelper å kun tenke annerledes? Hvordan har andre klart å endre uheldige små vaner eller store livsinngripende problemområder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hvordan har andre klart å endre uheldige små vaner eller store livsinngripende problemområder? Jeg valgte å ta med meg ungene og flytte langt vekk fra min dysfunkjsonelle og manipulerende mor. Etter det har vi veldig begrenset kontakt. Det har vært veldig frigjørende. Et helt nytt liv. Anonymous poster hash: 1bd10...38f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Tenke hjelper lite. Jeg har handlet og da skjer det saker og ting Anonymous poster hash: 0e029...116 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
umakenverdt Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Jeg valgte å ta med meg ungene og flytte langt vekk fra min dysfunkjsonelle og manipulerende mor. Etter det har vi veldig begrenset kontakt. Det har vært veldig frigjørende. Et helt nytt liv. Imponerende gjort! Var det en bestemt hendelse som gjorde at du klarte å foreta det valget, eller kom avgjørelsen gradvis? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
umakenverdt Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Tenke hjelper lite. Jeg har handlet og da skjer det saker og ting Ja, du har vel rett i det. Har nok tenkt for mye, og handlet for lite i mitt liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 (endret) «Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat» Enig i at dette kan brukes på mange områder i livet? Kanskje man må gjøre ting radikalt annerledes for å få til endring? Vet ikke om det hjelper å kun tenke annerledes? Hvordan har andre klart å endre uheldige små vaner eller store livsinngripende problemområder? hei! jeg har bestemt meg for å endre atferd på flere områder, jeg har klart det fordi jeg forstod hensiktsmesiktsmessigheten og det fornuftige i en slik endring. ( slik at under lå en tanke, et ønske og en forståelse og en bestemmelse, så var det å gjøre) jeg har endret på en og en liten eller stor ting, liksom satt inn fokuset på en og en ting, og ikke startet med noe nytt før jeg kjente at jeg hadde gjort endringen til en del av meg. jeg må forstå fornuften bak det jeg gjør, slik at når de første elementer som jeg skrev var på plass, var det lettere å gjøre. jeg har endret på alt fra min egen dårlige evne til å trøste andre, til å la være å gjenta, til å gi andre kjærlighet og oppmerksomhet på måter de ønsker, det kan synes som små ting, men de har vært svært viktige. da jeg har trengt forklaringer har jeg brukt dol en del, min psykiater ga meg gode svar, jeg har spurt mine medmennesker og mange har gitt meg gode svar, og jeg har prøvd å herme. jeg hermet etter min psykiater, nå har jeg utvidet litt, det jeg hører andre si, kan jeg straks etter bruke, feks når de ønsker meg en god helg sier jeg ikke lenger bare takk og går, men jeg sier feks, " ha en god helg du også" samtidig som jeg kanskje gir et fast håndtrykk. nå for tiden finner jeg svarene stort sett selv. men fint med innspill fra andre mennesker. ikke minst lærer jeg mine barn alt dette, slik at de blir derfor tidligere bedrefungerende, det er veldig viktig å ha en atferd som er hensiktsmessig og man slipper unødvendige misforståelser. Det er tross alt nok med meninger og uenighet:-) Endret 12. april 2015 av Madelenemie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
umakenverdt Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 hei! jeg har bestemt meg for å endre atferd på flere områder, jeg har klart det fordi jeg forstod hensiktsmesiktsmessigheten og det fornuftige i en slik endring. ( slik at under lå en tanke, et ønske og en forståelse og en bestemmelse, så var det å gjøre) jeg har endret på en og en liten eller stor ting, liksom satt inn fokuset på en og en ting, og ikke startet med noe nytt før jeg kjente at jeg hadde gjort endringen til en del av meg. jeg må forstå fornuften bak det jeg gjør, slik at når de første elementer som jeg skrev var på plass, var det lettere å gjøre. jeg har endret på alt fra min egen dårlige evne til å trøste andre, til å la være å gjenta, til å gi andre kjærlighet og oppmerksomhet på måter de ønsker, det kan synes som små ting, men de har vært svært viktige. da jeg har trengt forklaringer har jeg brukt dol en del, min psykiater ga meg gode svar, jeg har spurt mine medmennesker og mange har gitt meg gode svar, og jeg har prøvd å herme. jeg hermet etter min psykiater, nå har jeg utvidet litt, det jeg hører andre si, kan jeg straks etter bruke, feks når de ønsker meg en god helg sier jeg ikke lenger bare takk og går, men jeg sier feks, " ha en god helg du også" samtidig som jeg kanskje gir et fast håndtrykk. nå for tiden finner jeg svarene stort sett selv. men fint med innspill fra andre mennesker. ikke minst lærer jeg mine barn alt dette, slik at de blir derfor tidligere bedrefungerende, det er veldig viktig å ha en atferd som er hensiktsmessig og man slipper unødvendige misforståelser. Det er tross alt nok med meninger og uenighet:-) Tusen takk, her var det mye gode råd! Jeg synes ikke det virker som små ting du har endret på, jeg ønsker å endre noe av det samme, i tillegg til en del andre ting. Det er sikkert fornuftig å konsentrere seg om en ting og fokusere på den til man føler man har fått til en endring, men det tar vel veldig lang tid før man kjenner den endringen? Det kommer vel også an på hva det er man ønsker å endre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Imponerende gjort! Var det en bestemt hendelse som gjorde at du klarte å foreta det valget, eller kom avgjørelsen gradvis? Ja dessverre. Hun har i alle år skapt intriger rundt seg, men hun gjør det så skjult at det er vanskelig å få øye på for dem som ikke blir direkte utsatt for det. Den aktuelle hendelsen var da hun klarte å sette alle søsknene mine opp mot meg, for å skjule noe ille hun selv hadde gjort (slik har hun alltid pleid å gjøre, for hun klarer ikke føle på skyld og skam og andre vanskelige følelser, hun projiserer dem på andre). Jeg har fått tildelt den såkalte syndebukkrollen i familien. Mine søsken har blitt mye bedre behandlet - så lenge de ikke kritiserer henne selvsagt. De er hjernevasket, og tror ikke hun er istand til å manipulere, hun som bare er et stakkars offer... Det verste min mor har gjort mot meg er å ta fra meg søsknene mine. Men nå får hun ikke ødelegge mer for meg. Heldigvis har jeg klart å skape et nytt og godt liv for meg og ungene, og vi har mange støttende personer rundt oss. Jeg anbefaler virkelig andre å bryte kontakten når foreldre er så destruktive som dette! Anonymous poster hash: 1bd10...38f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
umakenverdt Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Ja dessverre. Hun har i alle år skapt intriger rundt seg, men hun gjør det så skjult at det er vanskelig å få øye på for dem som ikke blir direkte utsatt for det. Den aktuelle hendelsen var da hun klarte å sette alle søsknene mine opp mot meg, for å skjule noe ille hun selv hadde gjort (slik har hun alltid pleid å gjøre, for hun klarer ikke føle på skyld og skam og andre vanskelige følelser, hun projiserer dem på andre). Jeg har fått tildelt den såkalte syndebukkrollen i familien. Mine søsken har blitt mye bedre behandlet - så lenge de ikke kritiserer henne selvsagt. De er hjernevasket, og tror ikke hun er istand til å manipulere, hun som bare er et stakkars offer... Det verste min mor har gjort mot meg er å ta fra meg søsknene mine. Men nå får hun ikke ødelegge mer for meg. Heldigvis har jeg klart å skape et nytt og godt liv for meg og ungene, og vi har mange støttende personer rundt oss. Jeg anbefaler virkelig andre å bryte kontakten når foreldre er så destruktive som dette! Det høres ut som en veldig vanskelig situasjon. Jeg er glad for at du har klart å ta den avgjørelsen, selv om den har kostet deg mye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 (endret) Tusen takk, her var det mye gode råd! Jeg synes ikke det virker som små ting du har endret på, jeg ønsker å endre noe av det samme, i tillegg til en del andre ting. Det er sikkert fornuftig å konsentrere seg om en ting og fokusere på den til man føler man har fått til en endring, men det tar vel veldig lang tid før man kjenner den endringen? Det kommer vel også an på hva det er man ønsker å endre. Hei:-) Fint du syns gode råd., Jeg svarte deg nettopp langt...:-( så skulle pc konfigurere og alt ble borte:-( Så kort svar nå, fordi småirritert:-) Det som gikk fort var å vise min mann oppmerksomhet og kjærlighet på NT måten: Fik tips fra en NT mann. Så jeg sier "jeg elsker deg 2 x pr dag, henter fotbad, drink, lager god mat, sørger for ikke blir overarbeidet, spør om jobb og hans kollegaer og venner. Jeg vil vise at jeg bryr meg, og for NT mennesker må man se dem, og bekrefte dem, på denne måten ser jeg min mann. Mange partnere til autister blir ulykkelig og rastløse fordi de ikke blir sett og møtt følelsesmessig, det vil jeg ikke skal skje med min mann. Det som gikk mer sakte var å, vise andre omsorg. Men selv om det tok tid og tanker gjør jeg det nå. Legger armen rundt både min nabo som blir slått og naboen som er så glad i pene damer. Da jeg stod på butikken i helgen fikk jeg et slag på baken, jeg snudde meg skvettent og bak stod min dameglade nabo og smilte. Jeg smilte tilbake og sa " så hyggelig å se deg". hadde ikke sett han på lenge så det var hyggelig å se han, han er en gammel mann nå. Vi vekslet flere ord og smil, og jeg spurte til slutt hva han gjorde på for tiden, han svarte da at han alltid var ute og sjekket pene damer (han lo og smilte og gapskrattet høyt). Jeg svarte...og overrasket meg selv, "ja noen må gjøre det også", jeg smilte og blunket til han og han lo og blunket og klapset til meg igjen, Han er nordlending, de er mer direkte, jeg liker nordlendinger, humor er veldig viktig for meg, og direktehet. Så det er ulikt hvor lang tid hva tar, Det var flere andre poeng og eksempler jeg hadde men min irritererende egenkomponerte og sammensatte PC lever sitt eget liv! Husket nå: det gikk relativt fort å endre atferd mot barne også, jeg spurte min psykiater og gjorde sånn som hun sa, nå er det implementert i meg. Endret 13. april 2015 av Madelenemie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Æsj, hadde en innpåsliten bekjent klapset meg på baken på den måten, ville jeg slett ikke likt det. Jeg syns det er å invadere andres grenser. Jeg ville sagt fra at jeg ikke likte det. Men hvis det var greit for deg, så trenger du jo ikke å si fra. Hva betyr NT? Anonymous poster hash: 1bd10...38f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 (endret) Æsj, hadde en innpåsliten bekjent klapset meg på baken på den måten, ville jeg slett ikke likt det. Jeg syns det er å invadere andres grenser. Jeg ville sagt fra at jeg ikke likte det. Men hvis det var greit for deg, så trenger du jo ikke å si fra. Hva betyr NT? Anonymous poster hash: 1bd10...38f Hei! NT betyr nevrologisk typisk, og er slik vi med autisme betegner alle uten autisme.:-) Ja jeg bryr meg ikke så mye om hvor jeg får klaps, jeg har vent meg til systemet:-) Det jeg likte var at jeg kom med en så kjapp og uventet kommentar (han var ikke en bekjent, han er kun en perifer nabo, dvs bor flere og mange hus fra meg) Endret 13. april 2015 av Madelenemie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Ja jeg bryr meg ikke så mye om hvor jeg får klaps, jeg har vent meg til systemet:-) Akkurat det han gjorde syns jeg er del av et kvinnefiendtlig system, som man absolutt ikke trenger å akseptere. Anonymous poster hash: 1bd10...38f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Akkurat det han gjorde syns jeg er del av et kvinnefiendtlig system, som man absolutt ikke trenger å akseptere. Anonymous poster hash: 1bd10...38f Ok. For vedkommende er det ikke ment sånn, han er veldig glad i damer. Før mislikte jeg å møte han, nå som jeg kjenner systemet, bryr jeg meg mindre. Jeg vet han mener det ok. Fra jeg var tenåring har han vært sånn, så han er nok en sånn dameglad type, og det sa han jo selv. Jeg lo, han lo, og vi sluttet med å hilse våre familier. kanskje virket det dårligere ved min tekst enn det var ment...han var kun veldig blid og hyggelig, han vet ikke at jeg har autisme, og ikke liker i utgangspunktet klemming og klaps, men faktisk er det nå blitt helt ok, jeg bryr meg ikke så mye om det, det er hyggelig ment, Min mann og hans venner gjør ikke sånt, men denne eldre mannen er fra Nordnorge :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
umakenverdt Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 Hei:-) Fint du syns gode råd., Jeg svarte deg nettopp langt...:-( så skulle pc konfigurere og alt ble borte:-( Så kort svar nå, fordi småirritert:-) Det som gikk fort var å vise min mann oppmerksomhet og kjærlighet på NT måten: Fik tips fra en NT mann. Så jeg sier "jeg elsker deg 2 x pr dag, henter fotbad, drink, lager god mat, sørger for ikke blir overarbeidet, spør om jobb og hans kollegaer og venner. Jeg vil vise at jeg bryr meg, og for NT mennesker må man se dem, og bekrefte dem, på denne måten ser jeg min mann. Mange partnere til autister blir ulykkelig og rastløse fordi de ikke blir sett og møtt følelsesmessig, det vil jeg ikke skal skje med min mann. Det som gikk mer sakte var å, vise andre omsorg. Men selv om det tok tid og tanker gjør jeg det nå. Legger armen rundt både min nabo som blir slått og naboen som er så glad i pene damer. Da jeg stod på butikken i helgen fikk jeg et slag på baken, jeg snudde meg skvettent og bak stod min dameglade nabo og smilte. Jeg smilte tilbake og sa " så hyggelig å se deg". hadde ikke sett han på lenge så det var hyggelig å se han, han er en gammel mann nå. Vi vekslet flere ord og smil, og jeg spurte til slutt hva han gjorde på for tiden, han svarte da at han alltid var ute og sjekket pene damer (han lo og smilte og gapskrattet høyt). Jeg svarte...og overrasket meg selv, "ja noen må gjøre det også", jeg smilte og blunket til han og han lo og blunket og klapset til meg igjen, Han er nordlending, de er mer direkte, jeg liker nordlendinger, humor er veldig viktig for meg, og direktehet. Så det er ulikt hvor lang tid hva tar, Det var flere andre poeng og eksempler jeg hadde men min irritererende egenkomponerte og sammensatte PC lever sitt eget liv! Husket nå: det gikk relativt fort å endre atferd mot barne også, jeg spurte min psykiater og gjorde sånn som hun sa, nå er det implementert i meg. Ja, dataer som lever sitt eget liv er irriterende! Jeg blir stort sett aldri sint på noe som helst, men en data som ikke gjør som jeg vil kan jeg bli irritert på. Jeg synes du har med mange eksempler jeg. Du har fått til mye endring synes jeg. Det å vise andre omsorg på en god måte synes jeg er vanskelig å få til, jeg synes også det er vanskelig å endre at jeg grubler veldig mye på om jeg bryr andre, gjør feil eller lignende. I tillegg sier jeg veldig mye unnskyld. Får skrive opp konkrete handlinger jeg skal prøve å implimentere da. Men hender det fremdeles at du glemmer deg og gjør tingene slik du gjorde tidligere, eller har du fått det helt implimentert? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Ja, dataer som lever sitt eget liv er irriterende! Jeg blir stort sett aldri sint på noe som helst, men en data som ikke gjør som jeg vil kan jeg bli irritert på. Jeg synes du har med mange eksempler jeg. Du har fått til mye endring synes jeg. Det å vise andre omsorg på en god måte synes jeg er vanskelig å få til, jeg synes også det er vanskelig å endre at jeg grubler veldig mye på om jeg bryr andre, gjør feil eller lignende. I tillegg sier jeg veldig mye unnskyld. Får skrive opp konkrete handlinger jeg skal prøve å implimentere da. Men hender det fremdeles at du glemmer deg og gjør tingene slik du gjorde tidligere, eller har du fått det helt implimentert? Hei! Grubling bør du la være i den grad grublingen ikke er løsningsorientert. JA da det hender jeg "glemmer" meg, eller bedre er tilbake ved start:-) Da tenker jeg ikke særlig mye mer over det, enn at, ok kjedelig sånn er det. Det skjedde sist i helgen: Min mann spurte meg om jeg hadde tørket en flaske på innsiden.... jeg skjønte at om han så meg skylle den i varmt vann, så var dette et tøysete spørsmål. Selvsagt kan jeg ikke klare tørke en flaske med liten flaskehals på innsiden.... Da jeg tok opp dette tåpelige spørsmålet med min mann tok det vel ca 10 min minst før han kunne innrømme sitt dårlige ordvalg. Samtidig tenkte jeg : Nb madelenemie dette er rigiditet. Så ja jeg faller glimtvis tilbake til start:-) Min mann ble helt taus, det er også et dårlig tegn, at han blir så stille over mine spørsmål, at han ikke vil snakke. Jeg visste pga av min psykiaters forklaringer at "han lyver ikke", men, like sånt det gjør jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
umakenverdt Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 Hei! Grubling bør du la være i den grad grublingen ikke er løsningsorientert. JA da det hender jeg "glemmer" meg, eller bedre er tilbake ved start:-) Da tenker jeg ikke særlig mye mer over det, enn at, ok kjedelig sånn er det. Det skjedde sist i helgen: Min mann spurte meg om jeg hadde tørket en flaske på innsiden.... jeg skjønte at om han så meg skylle den i varmt vann, så var dette et tøysete spørsmål. Selvsagt kan jeg ikke klare tørke en flaske med liten flaskehals på innsiden.... Da jeg tok opp dette tåpelige spørsmålet med min mann tok det vel ca 10 min minst før han kunne innrømme sitt dårlige ordvalg. Samtidig tenkte jeg : Nb madelenemie dette er rigiditet. Så ja jeg faller glimtvis tilbake til start:-) Min mann ble helt taus, det er også et dårlig tegn, at han blir så stille over mine spørsmål, at han ikke vil snakke. Jeg visste pga av min psykiaters forklaringer at "han lyver ikke", men, like sånt det gjør jeg ikke. Ok, jeg skjønner. Det er bra at du klarer å la være å tenke så mye over det når du glemmer deg, og at du også klarer å se hva du gjorde. Hadde jeg klart å la være å grublet når det ikke var løsningsorientert, hadde det nok hjulpet en del. Likevel er det vanskelig å vite hvordan jeg skal la være, tankene fortsetter å surre hele tiden synes jeg. Men jeg får prøve og se om jeg får til noen endringer, det behøver jeg. Takk for at du ga meg gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Ok, jeg skjønner. Det er bra at du klarer å la være å tenke så mye over det når du glemmer deg, og at du også klarer å se hva du gjorde. Hadde jeg klart å la være å grublet når det ikke var løsningsorientert, hadde det nok hjulpet en del. Likevel er det vanskelig å vite hvordan jeg skal la være, tankene fortsetter å surre hele tiden synes jeg. Men jeg får prøve og se om jeg får til noen endringer, det behøver jeg. Takk for at du ga meg gode råd. mm skjønner at det er vanskelig. Det kan hjelpe om du har gode venner som er, ikke-grublete . Har du venner? Jeg har venner, hvor mye jeg liker dem, hm, det vet jeg ikke, de er kompliserte, og kun synlige når jeg ikke trenger dem. Mine naboer derimot er der hver dag, jeg er en støtte for dem i hverdagen. (dette vet jeg fordi de sier det) Jeg får en følelse av at jeg er mer en kompromissløs støtte for mange mennesker, enn de er mine venner. Det er like greit, etter hva jeg har fått med meg, om bekjentskao og vennskap og annet tull. Men uansett alle disse menneskene, uansett hva de er og kalles, jeg stiller opp for dem, av prinsipp og medmenneskelighet. Og helt uavhengig av hva som har vært, det handler om prinsipper! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
umakenverdt Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 mm skjønner at det er vanskelig. Det kan hjelpe om du har gode venner som er, ikke-grublete . Har du venner? Jeg har venner, hvor mye jeg liker dem, hm, det vet jeg ikke, de er kompliserte, og kun synlige når jeg ikke trenger dem. Mine naboer derimot er der hver dag, jeg er en støtte for dem i hverdagen. (dette vet jeg fordi de sier det) Jeg får en følelse av at jeg er mer en kompromissløs støtte for mange mennesker, enn de er mine venner. Det er like greit, etter hva jeg har fått med meg, om bekjentskao og vennskap og annet tull. Men uansett alle disse menneskene, uansett hva de er og kalles, jeg stiller opp for dem, av prinsipp og medmenneskelighet. Og helt uavhengig av hva som har vært, det handler om prinsipper! Ja, jeg har venner, men liker ikke bry dem med mine grublerier og mine ting. Vil helst som du skriver være en støtte for dem eventuelt en person de kan gjøre ting sammen med, siden jeg er så dårlig på andre områder. Likevel klarer jeg det ikke, da jeg ikke ønsker plage dem med å ringe, snakke med dem når jeg er så dårlig til det osv. Skal prøve å gjøre mer som deg, stille opp, det er jo det jeg ønsker å gjøre. Men det er ikke alltid så lett å avgjøre hva som bidrar positivt til andre mennesker, og hva som gjør dem mer slitne, lei seg osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405137-endring/#findComment-3624590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.