cappella33 Skrevet 13. april 2015 Skrevet 13. april 2015 Jeg trappet opp på lamictal 200 mg for flere uker siden, men jeg fikk en veldig dårlig hukommelse og kunne slite med å finne de rette ordene. Dette ble så plagsomt så jeg trappet ned i gjen til 100 mg. Og jeg føler meg bedre på den dosen. Er det bare jeg som har plaget med hukommelse eller er dette vanlig med lamictal? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. april 2015 Skrevet 13. april 2015 Dette er en kjent, men heldigvis ganske sjelden bivirkning. 0 Siter
cappella33 Skrevet 14. april 2015 Forfatter Skrevet 14. april 2015 Ok men så lenge jeg føler det går bedre med 100 mg enn 200 mg, så vil jeg stå på den dosen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 Skrevet 14. april 2015 Jeg trappet opp på lamictal 200 mg for flere uker siden, men jeg fikk en veldig dårlig hukommelse og kunne slite med å finne de rette ordene. Dette ble så plagsomt så jeg trappet ned i gjen til 100 mg. Og jeg føler meg bedre på den dosen. Er det bare jeg som har plaget med hukommelse eller er dette vanlig med lamictal? Jeg opplever det samme som deg. Har BP2 og har stått på Lamictal i to år. Før hadde jeg klisterhjerne og et godt språk. Jeg strever merkbart mer med hukommelsen, fortrinnsvis arbeidsminnet. Langtidsminnet er ikke rammet. Opplever også språklige utfordringer ved at jeg noen ganger må lete etter ordene, strever med å formulere meg og bruker lenger tid på å omsette indre språk til ytre tale. Dette er irriterende, men ikke i nærheten av så ille som depresjonene etter hvert ble. Lamictal fungerer godt for meg og jeg har ingen planer om å seponere. Anonymous poster hash: 55026...3df 0 Siter
Didda65 Skrevet 26. april 2015 Skrevet 26. april 2015 Jeg opplever det samme som deg. Har BP2 og har stått på Lamictal i to år. Før hadde jeg klisterhjerne og et godt språk. Jeg strever merkbart mer med hukommelsen, fortrinnsvis arbeidsminnet. Langtidsminnet er ikke rammet. Opplever også språklige utfordringer ved at jeg noen ganger må lete etter ordene, strever med å formulere meg og bruker lenger tid på å omsette indre språk til ytre tale. Dette er irriterende, men ikke i nærheten av så ille som depresjonene etter hvert ble. Lamictal fungerer godt for meg og jeg har ingen planer om å seponere. Anonymous poster hash: 55026...3df Jeg har det helt likt,mot det kan være veldig frustrerende ... Tror du det vil hjelpe å gå ned i dose? Er det grunnen at vi er på høy dose? 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 26. april 2015 Skrevet 26. april 2015 Jeg fikk også samme problem med Lamictal som mange beskriver her. Trodde bare det var meg men jeg kjenner personlig enda en person som har opplevd det samme. For min del føler jeg egentlig ikke at hukommelsen noen gang gikk helt tilbake til der den var etter jeg sluttet med Lamictal. Jeg var sikker på at det ville gå tilbake til utgangspunktet etter seponering, men det har det egentlig ikke gjort. Samtidig kan jeg ikke helt vite om det er ADHD symptomene mine med uopppmerksomhet som ble enda verre enn før, eller Lamictal, men det faller ihvertfall sammen i tid. Jeg tålte den heller ikke pga hudproblemer, men dette visste jeg ikke at det var såpass "mange" som hadde opplevd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Jeg har det helt likt,mot det kan være veldig frustrerende ... Tror du det vil hjelpe å gå ned i dose? Er det grunnen at vi er på høy dose? Ta det med legen. Fortell om opplevelsene dine så han får meldt ifra om bivirkningene. Anonymous poster hash: 55026...3df 0 Siter
Didda65 Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Dette er en kjent, men heldigvis ganske sjelden bivirkning. Hei jeg har også disse bivirkningen, vil det hjelpe å gå litt ned i dose? Blir en ekstra sårbar når en begynner med Lamictal ?? Jeg er på gråten nesten hele tiden, og ting jeg trodde var ferdig bearbeidet, har kommet tilbake for full styrke... Og vil det i tilfelle normalisere seg? Nevner at jeg gikk på Cipralex inntil jeg begynte på Lamictal, så kan jo også være Cipralexen som har lagt et lokk på disse tingene. Utfordrende er det ihvertfall. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Hei jeg har også disse bivirkningen, vil det hjelpe å gå litt ned i dose? Blir en ekstra sårbar når en begynner med Lamictal ?? Jeg er på gråten nesten hele tiden, og ting jeg trodde var ferdig bearbeidet, har kommet tilbake for full styrke... Og vil det i tilfelle normalisere seg? Nevner at jeg gikk på Cipralex inntil jeg begynte på Lamictal, så kan jo også være Cipralexen som har lagt et lokk på disse tingene. Utfordrende er det ihvertfall. Jeg har BP2. Jeg svinget mer etter oppstart på Lamictal, men så stabiliserte det seg. Du må være litt tålmodig med denne medisinen. Effekten kommer.Anonymous poster hash: 55026...3df 1 Siter
cappella33 Skrevet 28. april 2015 Forfatter Skrevet 28. april 2015 Jeg står nå på 100 mg lamictat, og føler min hukommelse og pratingen min har kommet seg slik den var før jeg trappet opp på den. Merker ikke noe forskjell på ustabiliteten min ved begge dosene. Føler den hjelper meg på stabiliteten jeg sliter med selv i lav dose. Så da klarer jeg meg på den dosen. Er tydelig at det er andre her som har samme symptomene jeg hadde ved økt dose, håper dere får hjelp til å evt endre dose. For meg var det så plagsomt å ha dårlig hukommelse og problemer med å snakke ordentlig, så måtte bare kutte ned dosen. 0 Siter
cappella33 Skrevet 28. april 2015 Forfatter Skrevet 28. april 2015 Jeg har det helt likt,mot det kan være veldig frustrerende ... Tror du det vil hjelpe å gå ned i dose? Er det grunnen at vi er på høy dose? Det hjalp meg å gå ned på dosen. Klarte ikke å fungere med de symptomene 0 Siter
Didda65 Skrevet 4. mai 2015 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har BP2. Jeg svinget mer etter oppstart på Lamictal, men så stabiliserte det seg. Du må være litt tålmodig med denne medisinen. Effekten kommer.Anonymous poster hash: 55026...3df DET var godt å høre takk for svaret ditt 0 Siter
Didda65 Skrevet 4. mai 2015 Skrevet 4. mai 2015 Ta det med legen. Fortell om opplevelsene dine så han får meldt ifra om bivirkningene. Anonymous poster hash: 55026...3df Jeg har gitt beskjed, skal ha møte med psykriater og se hva vi gjør. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.