Gå til innhold

Kjønnsdelt svømmeundervisning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Trine

11

• ekte nick

5

• Mrs D

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gargamel

Lol. Godt poeng.

Anonymous poster hash: 19381...fc4

Ja, det er et veldig godt poeng. Skal man la homofile få lov til å dusje sammen med heterofile?

Mange kristne og andre homofobe synes det er svært ubehagelig å vise seg naken foran homofile. Det er grunnen til at hæren i USA ikke tok inn homser før. Skal vi ikke anerkjenne følelsene til konservative kristne?

Desto mer angst et samfunn har for uskyldig nakenhet desto mer voldelig og kvinneundertrykkende er det.

Ønsket om delt svømmeundervisning er for å ta hensyn til muslimene, samt å ta hensyn til alle andre som også av ulike grunner ikke ønsker å vise seg nesten nakne foran de andre i klassen av motsatt kjønn.

Hva hvis man er ubekvem med å holde foredrag forran resten av klassen og ikke ønsker dette, skal man ha rett til å nekte?

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan respektere at mange ikke ønsker felles svømmeundervisning. Jeg kan tenke meg at en god del ikke-muslimer også ville foretrekke dette. Mange barn er sjenerte for kroppen sin, og syns det er vanskelig nok å være sammen med andre nesten-nakne av samme kjønn, om de ikke i tillegg skal være det overfor det motsatte.

Anonymous poster hash: 718ab...3a3

Vi kan ikke verne barn og unge mot alt. Ikke tror jeg det er bra for dem heller. Generally speaking ...

Vi kan ikke verne barn og unge mot alt. Ikke tror jeg det er bra for dem heller. Generally speaking ...

Nei man kan ikke verne dem mot alt.

Men man kan verne dem mot en god del.

Dette er en av de tingene det ville vært forholdsvis enkelt å ta hensyn til.

Annonse

Nei man kan ikke verne dem mot alt.

Men man kan verne dem mot en god del.

Dette er en av de tingene det ville vært forholdsvis enkelt å ta hensyn til.

Det finnes antakelig mange andre ting som vil være viktigere enn dette!

AnonymBruker

Denne linken handler ikke om svømming men om obligatorisk dusjing, men mange av de samme argumentene gjelder for obligatorisk svømming.

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Obligatorisk-nakendusjing-gjor-det-verre-for-mobbeofrene-7987952.html

Når man er avkledt blir man ekstra, ekstra sårbar. Det er altså ikke en normal undervisningssituasjon det er snakk om.

Denne linken handler ikke om svømming men om obligatorisk dusjing, men mange av de samme argumentene gjelder for obligatorisk svømming.

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Obligatorisk-nakendusjing-gjor-det-verre-for-mobbeofrene-7987952.html

Når man er avkledt blir man ekstra, ekstra sårbar. Det er altså ikke en normal undervisningssituasjon det er snakk om.

Nå er det sånn at det er obligatorisk å lære å svømme på skolen. Å ha god hygiene er praktisk, men ikke obligatorisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...