Norknight Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Ser på VGTV 2 amerikanske gutter som brakk ryggen etter at de hoppet i fallskjerm samtidig fra en bro. Ett såkalt basehopp . Er det greit at idioter setter sine og andres liv i fare, og også forventer å bli reddet når de allikevel gjør det de ikke har blitt anbefalt (Berserk og New Zealands myndigheter.(Andøy er jo en drapsmann))Er det da meningen at familien eller helsevesenet skal punge ut med 500 000 kr for hver brukne rygg? Hadde det vært det aller siste hoppet, hadde jeg ikke sagt så mye. Men nå skal jammen meg begge to fortsette å hoppe. De hoppet heldigvis hver for seg. Er det samfunnets oppgave å redde idioter fra seg selv, eller er det greit at naturen plukker ut idiotene selv? La oss si at idiotene alle sammen er 18 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405283-%C3%A5-utsette-andre-for-fare-eller-%C3%B8konomisk-ruin-idioti/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Ser på VGTV 2 amerikanske gutter som brakk ryggen etter at de hoppet i fallskjerm samtidig fra en bro. Ett såkalt basehopp . Er det greit at idioter setter sine og andres liv i fare, og også forventer å bli reddet når de allikevel gjør det de ikke har blitt anbefalt (Berserk og New Zealands myndigheter.(Andøy er jo en drapsmann))Er det da meningen at familien eller helsevesenet skal punge ut med 500 000 kr for hver brukne rygg? Hadde det vært det aller siste hoppet, hadde jeg ikke sagt så mye. Men nå skal jammen meg begge to fortsette å hoppe. De hoppet heldigvis hver for seg. Er det samfunnets oppgave å redde idioter fra seg selv, eller er det greit at naturen plukker ut idiotene selv? La oss si at idiotene alle sammen er 18 år. Jeg tror naturen plukker ut de mest uintelligente idioter helt selv. Verden er heldigvis ikke så dum som den ser ut til. Men men. Anonymous poster hash: 23c0b...cb8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405283-%C3%A5-utsette-andre-for-fare-eller-%C3%B8konomisk-ruin-idioti/#findComment-3625673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 (Andøy er jo en drapsmann) Hvorfor seiler han fortsatt rundt i isødet da? Anonymous poster hash: 58b01...bce 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405283-%C3%A5-utsette-andre-for-fare-eller-%C3%B8konomisk-ruin-idioti/#findComment-3625682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norknight Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Det gjør han vel ikke. Han er på rømmen i Norge ett sted, fordi han er feig og ikke vil ta straffen for noe jeg kaller uaktsomt drap på hele mannskapet på Berserk. Har sett noen filmklipp hvor de drikker alkohol på båten. Kanskje ikke så lurt når ingen av de er havseilere eller er eksperter på polare områder. Når selv Monika Kristiansen måtte snu ved 86 grader sør, altså en ekspert ga opp, hvordan i alle dager skal en amatør som Jarle Andøy slippes helt ned til sydpolen? Er det fordi ingen klarer å redde en idiot som absolutt vil ta livet av seg selv eller sine venner? Gi han livsvarig fengsel=21 år. Forsettlig drap og terrorisme (Breivik) gir forvaring eller 42 år+ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405283-%C3%A5-utsette-andre-for-fare-eller-%C3%B8konomisk-ruin-idioti/#findComment-3626129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norknight Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Hvorfor liker vi best de barna som er i feil enda av iq skalaen? Er det fordi vi synes det er morsomt å se på en unge med 25-50 i iq slite med å kle på seg? Før i tiden satte man de svake ut i skogen, nå havner de på tv." De kan vel ikke noe for at de er født sånn. Nei, det kan ikke de med 50-70 heller. Normal iq regnes fra 90 -110.Einstein hadde ca 160,Tesla ca 170+ Walter O'Brian påstås å ha 197.Virkelig skummelt at en gris, en sjimpanse eller en Oragutang er raskere i en iq test enn små menneske barn. Er det fordi man har glemt å ta høyde for alder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405283-%C3%A5-utsette-andre-for-fare-eller-%C3%B8konomisk-ruin-idioti/#findComment-3626131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Det gjør han vel ikke. Han er på rømmen i Norge ett sted, fordi han er feig og ikke vil ta straffen for noe jeg kaller uaktsomt drap på hele mannskapet på Berserk. Har sett noen filmklipp hvor de drikker alkohol på båten. Kanskje ikke så lurt når ingen av de er havseilere eller er eksperter på polare områder. Dette er jo tøv. Mulig de drakk på båten, og det var neppe lurt, men du kan ikke med sikkerhet si at denne alkoholbruken førte til forliset. En annen ting, Jarle Andøy var ikke i nærheten av båten da den forsvant. Ikke at jeg har sans for Jarle Andhøy, for det har jeg ikke, men det du kommer med er horrible påstander. Hadde han vært drapsmann, så hadde de nok bura han inne. Og Monica Kristensen Solås kan ha vært i Sørishavet under helt andre værforhold enn mannskapet på Berserk. At hun snudde beviser ingen ting. Med den "praksisen" Berserk-gutta hadde, så var nok de mer som eksperter å regne enn akkurat henne. Teori og praksis og sånn. Anonymous poster hash: 58b01...bce 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405283-%C3%A5-utsette-andre-for-fare-eller-%C3%B8konomisk-ruin-idioti/#findComment-3626167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Hvorfor liker vi best de barna som er i feil enda av iq skalaen? Er det fordi vi synes det er morsomt å se på en unge med 25-50 i iq slite med å kle på seg? Før i tiden satte man de svake ut i skogen, nå havner de på tv." De kan vel ikke noe for at de er født sånn. Nei, det kan ikke de med 50-70 heller. Normal iq regnes fra 90 -110.Einstein hadde ca 160,Tesla ca 170+ Walter O'Brian påstås å ha 197.Virkelig skummelt at en gris, en sjimpanse eller en Oragutang er raskere i en iq test enn små menneske barn. Er det fordi man har glemt å ta høyde for alder? Men mener du nå? Skal de med lav iq sendes i gasskammer?Anonymous poster hash: 6bc5c...efa 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405283-%C3%A5-utsette-andre-for-fare-eller-%C3%B8konomisk-ruin-idioti/#findComment-3627769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Ser på VGTV 2 amerikanske gutter som brakk ryggen etter at de hoppet i fallskjerm samtidig fra en bro. Ett såkalt basehopp . Er det greit at idioter setter sine og andres liv i fare, og også forventer å bli reddet når de allikevel gjør det de ikke har blitt anbefalt (Berserk og New Zealands myndigheter.(Andøy er jo en drapsmann))Er det da meningen at familien eller helsevesenet skal punge ut med 500 000 kr for hver brukne rygg? Hadde det vært det aller siste hoppet, hadde jeg ikke sagt så mye. Men nå skal jammen meg begge to fortsette å hoppe. De hoppet heldigvis hver for seg. Er det samfunnets oppgave å redde idioter fra seg selv, eller er det greit at naturen plukker ut idiotene selv? La oss si at idiotene alle sammen er 18 år. Du blander snørr og barter her. En sak er hva samfunnet plikter å ta ansvar for av risikosport og ikke-godkjente/ulovlige ekspedisjoner. Men vet du hva mannskapet visste, hva mannskapet satte seg inn i, og plikter å sette seg inn mht å ta ansvar for risiko for eget liv? Andhøy var ikke tilstede, og tok ikke de avgjørende avgjørelser på båten, da de forliste. Og er det noe som helst slags holdepunkt for å si at Andhøy førte mannskapet bak lyset på noen som helst måte i forkant av og under denne ekspedisjonen? Anonymous poster hash: 91933...d09 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405283-%C3%A5-utsette-andre-for-fare-eller-%C3%B8konomisk-ruin-idioti/#findComment-3628230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.