AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Nå er det plutselig mange som skal konfirmeres. Jeg skal i to konfirmasjoner selv, men nå får jeg høre at en dame jeg jobber med og som bor omtrent i nabolaget her (har ikke så mye kontakt utenom på jobb) har en konfirmant. Det er også noen andre konfirmanter i nabolaget. Problemet er at dette er et stort område og man kjenner knapt - om det i det hele tatt naboene her. Jeg kjenner noen her og der, men det er pga barnas venner. De som bor helt nært er liksom en annen generasjon og vi har vel ikke så mye felles ellers og grunn til å prates... dessuten jobber vi fullt og er ikke så mye utendørs når vi kommer hjem. Sånn er det blitt i disse moderne tider. Det er nok annerledes for de som bor mer landelig til. Her nikker vi kanskje til naboene, men jeg har null oversikt over hvem som har unger og i hvilken alder osv... bortsett fra de som går i klasse til ungene. So - my question is. Burde jeg gitt noe til disse barna som jeg har fått nyss om skal konfirmeres? jeg vet ikke engang hva de heter... hehe.... om jeg gir til hun kollegaen min - som også bor i nabolaget, vil jeg kanskje føle meg forpliktet til å gi til de andre konfirmantene i nabolaget? Hmmmmmmmmm Og hvor meget bør jeg gi? Det som er saken er jo at om jeg gir - så vil jo de føle seg forpliktet til å gi når mine blir konfirmanter - det er en del år til ennå.... sånn jeg føler det nå - så venter jeg ikke å få gave fra naboene til barna - egentlig ikke fra kollegaen min heller. Og ang kolleger - det er et par andre kolleger som også har konfirmanter. Det er vanlig at man pleier å spleise på en gave til konfirmantene til kollegaer? Det har ikke vært nevnt på jobb, så jeg aner ikke hva de har planlagt... og hva som er vanlig. og om jeg gir via jobben- bør jeg også gi utenom - pga vi er så og si naboer? Hmmmmmmmmmmm Anonymous poster hash: 49329...9bc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405295-hvem-gir-du-konfirmasjonsgave-til-og-hvor-megethva/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Det går jo også an å bare sende et hyggelig kort da, med Gratulerer med den store dagen! Hvis man ikke er buden, trenger man ikke å kjøpe gave. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405295-hvem-gir-du-konfirmasjonsgave-til-og-hvor-megethva/#findComment-3625785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Jeg gir 200 kroner til bekjentes barn hvis de er litt mer enn folk jeg bare hilser på, men aldri egentlig snakker med. Samme gjelder barn til omgangsvenner, men her er det nok langt mellom dem nå ettersom de fleste har voksne barn. Tantebarn har fått 500-1000 kroner, etter hvor vidt jeg er invitert eller ikke. Barna til hilse-på-folk får kort, og kanskje en 100-lapp hvis det ikke er veldig mange av dem på samme tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405295-hvem-gir-du-konfirmasjonsgave-til-og-hvor-megethva/#findComment-3625789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.