Gå til innhold

Hvorfor er jeg så trøtt hele tiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er trøtt og sliten gjennom hele dagen, og forstår ikke helt hvorfor, så håper noen kan gi noen ideer til hva det kan være her?

Jeg legger meg som regel til rett tid, det vil si rundt kl 23, og står opp fra 06-08, alt etter hvordan dagen min ser ut. Hvis jeg har fri, sover jeg som regel 13-14 timer hvis ikke noen vekker meg, eller jeg tvinger meg til å stå opp. Uansett om jeg sover 7-8 timer, eller om jeg sover mer, eller mindre, er jeg like trøtt.

Jeg har slitt veldig med selvfølelsen og vært mild/moderat deprimert, men føler jeg har kommet meg mye mer opp fra hullet jeg gravde meg ned i. Jeg grubler mindre, selv om jeg fortsatt har en del tanker, så er det ikke slike destruktive grubletanker. Iallefall mye mindre av det, og jeg klarer å stoppe det om jeg merker at jeg er på "gammel tankemønsker". Jeg har utredet meg til legen, både med tanke på jern-nivå, blodprosent, vitaminer og mineraler. Jeg har også en del trøbbel med magen, men under utredning der fant de en lett irritert tynntarm, noe som ikke skal utgjøre så mye på energinivået.

Eneste jeg kan tenke meg, er evt at jeg er dehydrert, eller at min ADHD-diagnose utgjør noe. Jeg har til tider en hektisk jobb, og jobber 100 % turnus, noe som innebærer netter en gang i blant. 

Er det fortsatt vanlig at man blir så trøtt? Hvis jeg jobber tidlig, må jeg alltid sove litt etterpå. Jeg er uansett veldig trøtt igjen på kvelden, og sovner igjen i 22-23 tiden. Når jeg står opp dagen etterpå er jeg like trøtt... Føler jeg sover bort livet mitt jeg  :mellow:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...