Gå til innhold

Spørsmål til Nils Håvard Dahl

Anbefalte innlegg

PTSD/Panikkangst 35
Skrevet

I forhold til Panikkangst og PTSD, hvilke behandlingsmetoder må være forsøkt før man er villige til å forskrive Xanor?

Er det et argument at all historikk tilsier at jeg ikke trenger mer og mer Xanor, og at 3 x 2mg har holdt i alle år??

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du må ha prøvd ut de to dokumenterte behandlingene - kognitiv terapi og SSRI.

Dessuten mener jeg at du bør ha prøvd ut Sobril eller Valium før du går til Xanor.

Xanor 6 mg er MYE. Det tilsvarer Sobril 240 mg.

PTSD/Panikkangst 35
Skrevet

Du må ha prøvd ut de to dokumenterte behandlingene - kognitiv terapi og SSRI.

Dessuten mener jeg at du bør ha prøvd ut Sobril eller Valium før du går til Xanor.

Xanor 6 mg er MYE. Det tilsvarer Sobril 240 mg.

PTSD/Panikkangst 35
Skrevet

SSRI er det samme som antidepressiva, ikke sant?

Skrevet

SSRI er det samme som antidepressiva, ikke sant?

Ja, det er en bestemt gruppe antidepressiva. Cipralex, Seroxat, Zoloft, Fevarin, Fontex, Cipramil.

PTSD/Panikkangst 35
Skrevet

Ja, det er forsøkt. Men da går jeg rundt med det som kan karaktiseres som kronisk influensa i tillegg til å være trøtt, slapp, uoppagt.

PTSD/Panikkangst 35
Skrevet

Ja, det er en bestemt gruppe antidepressiva. Cipralex, Seroxat, Zoloft, Fevarin, Fontex, Cipramil.

PTSD/Panikkangst 35
Skrevet

Ja, disse preparatene har jeg forsøkt. Da går jeg rundt med det som kan karaktiseres som kronisk influensa i tillegg til å føle meg trøtt, slapp og uoppagt.

Så hvordan ville du gjort det dersom du hadde en pasient som tidligere hadde misbrukt illegale narkotiske stoffer i forhold til Xanor??

Skrevet

Jeg aldri startet opp med Xanor til noen pasient. Jeg har forskrevet til en-1 som sto på det fra før.

Jeg ville prøvd å begrense benzoforbruket til Sobril eller Valium

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får rivotril... Jeg tar det ikke daglig. Men det er vanskelig å bli helt kvitt uvanen.. antagelig er jeg ørlitegranne avhening, så nå angrer jeg som fy på att jeg startet med det....

Er du allerede avhengig TS?

Anonymous poster hash: 4487a...26a
PTSD/Panikkangst 35
Skrevet

TS, er det meg??

Vet ikke hvordan man skal definere avhengig, men nå er det over ett år siden jeg fikk dette forskrevet, men behandling fører ikke frem.

Derfor ønsker jeg nå å finne en fastlege som er fortrolig med å skrive ut Xanor eller eventuelt Rivotril. Rivotril gir ikke samme effekt.

Det er ikke behov for å øke dosene, men jeg trenger 2mg morgen, middag og kveld. Så jeg kan stå på dette i årevis...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...