PTSD/Panikkangst 35 Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 I forhold til Panikkangst og PTSD, hvilke behandlingsmetoder må være forsøkt før man er villige til å forskrive Xanor? Er det et argument at all historikk tilsier at jeg ikke trenger mer og mer Xanor, og at 3 x 2mg har holdt i alle år?? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Du må ha prøvd ut de to dokumenterte behandlingene - kognitiv terapi og SSRI. Dessuten mener jeg at du bør ha prøvd ut Sobril eller Valium før du går til Xanor. Xanor 6 mg er MYE. Det tilsvarer Sobril 240 mg. 0 Siter
PTSD/Panikkangst 35 Skrevet 21. april 2015 Forfatter Skrevet 21. april 2015 Du må ha prøvd ut de to dokumenterte behandlingene - kognitiv terapi og SSRI. Dessuten mener jeg at du bør ha prøvd ut Sobril eller Valium før du går til Xanor. Xanor 6 mg er MYE. Det tilsvarer Sobril 240 mg. 0 Siter
PTSD/Panikkangst 35 Skrevet 21. april 2015 Forfatter Skrevet 21. april 2015 SSRI er det samme som antidepressiva, ikke sant? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 SSRI er det samme som antidepressiva, ikke sant? Ja, det er en bestemt gruppe antidepressiva. Cipralex, Seroxat, Zoloft, Fevarin, Fontex, Cipramil. 0 Siter
PTSD/Panikkangst 35 Skrevet 22. april 2015 Forfatter Skrevet 22. april 2015 Ja, det er forsøkt. Men da går jeg rundt med det som kan karaktiseres som kronisk influensa i tillegg til å være trøtt, slapp, uoppagt. 0 Siter
PTSD/Panikkangst 35 Skrevet 22. april 2015 Forfatter Skrevet 22. april 2015 Ja, det er en bestemt gruppe antidepressiva. Cipralex, Seroxat, Zoloft, Fevarin, Fontex, Cipramil. 0 Siter
PTSD/Panikkangst 35 Skrevet 22. april 2015 Forfatter Skrevet 22. april 2015 Ja, disse preparatene har jeg forsøkt. Da går jeg rundt med det som kan karaktiseres som kronisk influensa i tillegg til å føle meg trøtt, slapp og uoppagt. Så hvordan ville du gjort det dersom du hadde en pasient som tidligere hadde misbrukt illegale narkotiske stoffer i forhold til Xanor?? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 Jeg aldri startet opp med Xanor til noen pasient. Jeg har forskrevet til en-1 som sto på det fra før. Jeg ville prøvd å begrense benzoforbruket til Sobril eller Valium 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 Jeg får rivotril... Jeg tar det ikke daglig. Men det er vanskelig å bli helt kvitt uvanen.. antagelig er jeg ørlitegranne avhening, så nå angrer jeg som fy på att jeg startet med det.... Er du allerede avhengig TS? Anonymous poster hash: 4487a...26a 0 Siter
PTSD/Panikkangst 35 Skrevet 23. april 2015 Forfatter Skrevet 23. april 2015 TS, er det meg?? Vet ikke hvordan man skal definere avhengig, men nå er det over ett år siden jeg fikk dette forskrevet, men behandling fører ikke frem. Derfor ønsker jeg nå å finne en fastlege som er fortrolig med å skrive ut Xanor eller eventuelt Rivotril. Rivotril gir ikke samme effekt. Det er ikke behov for å øke dosene, men jeg trenger 2mg morgen, middag og kveld. Så jeg kan stå på dette i årevis... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.