Gå til innhold

ernæringsfysiolog og andre..

Gjest jenta 17

Anbefalte innlegg

Gjest jenta 17

Jeg har bestemt meg for å gå ned endel kilo før sommeren. Er normalvektig, men vil få av noen av de overflødige kiloene nå før bikini sesongen, og vil starte i god tid. Orker ikke sånn hurtig slanking. Jeg spiser ikke så veldig sunt, så det er det jeg må begynne med. Trener ca 6 timer hver uke. 2 timer aerobick, 2 timer spiining og 2 timer styrke. Jeg har satt opp en matplan som ser slik ut:

frokost: to grove fiberknekkebrød med leverpostei, salatblader og agurk + 1 glass juice.

lunsj; to grove knekkebrød med salami, salatblader og agurker .

mellom måltid før trening: en halv liter sportsdrikk med et høyt innhold av karbohydrater: denne drikken inneholder ca 150 kcal.

middag: masse grønnsaker, litt fisk/kjøtt og 1-2 poteter/ris/pasta.

kvelds. Noen rosiner hvis jeg har trent, eller en 0,1% fett yoghurt..

skal ikke spise godterier fra mandag-fredag, men hver lørdag kan jeg spise en sjokolade eller noe annet godt.

kan noen gi meg noen kommentarer på dette kostholdet. får jeg i meg det jeg trenger? vil også legge til at jeg tar kalktabletter og c vitaminer i tillegg, drikker 2 kopper kaffe hver dag, noe fun light saft, 2 liter vann..

håper du/dere kan svare meg for jeg lurer veldig på dette..

Kan jeg greie å gå ned ca 1 kg i uka med denne dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei jenta17,

Jeg synes det er flott at du begynner å spise sunnere, og at du trener regelmessig. Men jeg kan dessverre ikke anbefale vekttap siden du er normalvektig. Kostplanen din ser grei ut. Savner bare litt mer melk/melkeprodukter (utenom yoghurt ser jeg ikke noe melk, ost etc). Du bør drikke/spise melk/melkeprodukter 2-3 ganger daglig. Dersom du ikke gjør dette, bør du være nøye med å spise rikelig av mørkegrønne bladgrønnsaker, brokkoli, og div belgfrukter (spesielt soyabønner) for å få nok kalsium. Du er i en veldig viktig periode av byggingen av en sterk benstruktur, og lavt inntak av kalsium kan få konsekvenser senere i livet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...