Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Dersom det ikke hjelper med en ukes hvile og jeg er like sliten, må jeg da gå utifra at jeg er deprimert? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Dersom en bruker hele sin tid på å spekulere på sykdom, vil en før eller senere bli deprimert, Du har sagt at du tar en uke til restitusjon. Logg av. Slå av mobilen og gå en tur i skogen. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Dersom en bruker hele sin tid på å spekulere på sykdom, vil en før eller senere bli deprimert, Du har sagt at du tar en uke til restitusjon. Logg av. Slå av mobilen og gå en tur i skogen. Bruker jeg hele min tid til å spekulere på sykdom????? Hva vet du om hva jeg har gjort/ikke gjort idag? Jeg har vært ute flere ganger i dag! 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Dersom en bruker hele sin tid på å spekulere på sykdom, vil en før eller senere bli deprimert, Du har sagt at du tar en uke til restitusjon. Logg av. Slå av mobilen og gå en tur i skogen. Mener du virkelig at jeg bruker all min tid på å spekulere på sykdom? På hvilket grunnlag sier du det? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Nå tolker du alt i verste mening igjen. Det er ingen tvil om at du er i en pressa livssituasjon og har vært det en stund. Det kan bli for mye for noen og enhver, uten at man trenger å spekulere i om det er en depresjon. Livet er ikke for pyser. Å gå en tur i skogen for å få klarna huet er et veldig godt råd. Og så får du litt gratis mosjon på kjøpet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Dersom en bruker hele sin tid på å spekulere på sykdom, vil en før eller senere bli deprimert, Du har sagt at du tar en uke til restitusjon. Logg av. Slå av mobilen og gå en tur i skogen. :-) Det er sant! Tror Bella dotte skjønte det, hun logget av dol og grep livet:-) Jeg lurte på om hun var død, og sendte en sms nettopp, eller for ca 25 min siden og spurte, sa jeg lurte på om hun var død, hun svarte at neida og enda bedre, "vil du bli med i reptilparken?". Jeg tenkte " Yes my friend ", så vi skal på tur. (syns litt kult å tenke på engelsk, blir liksom mer futt på saken straks man slår over på engelsk) Så enkelt er livets store og små spørsmål- 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 (endret) Nå tolker du alt i verste mening igjen. Det er ingen tvil om at du er i en pressa livssituasjon og har vært det en stund. Det kan bli for mye for noen og enhver, uten at man trenger å spekulere i om det er en depresjon. Livet er ikke for pyser. Å gå en tur i skogen for å få klarna huet er et veldig godt råd. Og så får du litt gratis mosjon på kjøpet. Ok. Han og mange er opptatt av at en ikke skal se sort/hvitt på ting. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke se sort/hvitt på ting selv, og når han skriver "hele tiden", så stoler jeg på at han mener nettopp det. Jeg mener ikke å kverulere, jeg fikk bare en reaksjon fordi jeg tolket han slik jeg beskriver her - og jeg syntes den kommentaren var veldig urettferdig. Men jeg har skjønt at jeg har misforstått, bare at nå må jeg også tenke meg om neste gang noen skriver slikt, for jeg synes jeg har hatt nytte av å tenke slik, men nå er jeg forvirra og ikke sikker på det lenger. Endret 21. april 2015 av hww 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Ok. Han og mange er opptatt av at en ikke skal se sort/hvitt på ting. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke se sort/hvitt på ting selv, og når han skriver "hele tiden", så stoler jeg på at han mener nettopp det. Jeg mener ikke å kverulere, jeg fikk bare en reaksjon fordi jeg tolket han slik jeg beskriver her - og jeg syntes den kommentaren var veldig urettferdig. Men jeg har skjønt at jeg har misforstått, bare at nå må jeg også tenke meg om neste gang noen skriver slikt, for jeg synes jeg har hatt nytte av å tenke slik, men nå er jeg forvirra og ikke sikker på det lenger. Ja, nå tolker du igjen i verste mening. Tenk deg litt om før du reagerer så negativt:) Jeg tror du automatisk fort tar ting som kritikk som ikke er ment som det. Ta det for det det er:) 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Ja, nå tolker du igjen i verste mening. Tenk deg litt om før du reagerer så negativt:) Jeg tror du automatisk fort tar ting som kritikk som ikke er ment som det. Ta det for det det er:) Sier bare at jeg ikke er sikker på metoden min lenger 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Sier bare at jeg ikke er sikker på metoden min lenger Om du er litt perfeksjonist? At det du gjør skal gjøres 100 % skikkelig, ellers føler du deg mislykket? Livet er en del prøving og feiling for oss alle. Selv de som ikke tror de feiler selv. Jeg tror ikke det bare finnes en metode, men flere som ofte må flettes sammen. Og noe som har fungert flere ganger fungerer kanskje dårligere i en bestemt situasjon. Det trenger ikke å være feil med metoden, men at den ikke alltid fungerer. 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Sier bare at jeg ikke er sikker på metoden min lenger For å si det sånn, så trenger i alle fall JEG en nettpause. Tror jeg skal ta meg en pause også og fokusere på litt andre ting:) 0 Siter
frosken Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Ok. Han og mange er opptatt av at en ikke skal se sort/hvitt på ting. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke se sort/hvitt på ting selv, og når han skriver "hele tiden", så stoler jeg på at han mener nettopp det. Jeg mener ikke å kverulere, jeg fikk bare en reaksjon fordi jeg tolket han slik jeg beskriver her - og jeg syntes den kommentaren var veldig urettferdig. Men jeg har skjønt at jeg har misforstått, bare at nå må jeg også tenke meg om neste gang noen skriver slikt, for jeg synes jeg har hatt nytte av å tenke slik, men nå er jeg forvirra og ikke sikker på det lenger. Jeg synes du skal prøve å tenke deg om før du utagerer hver gang du reagerer på det nhd skriver til deg. Ta en time-out før du skriver noe mer når du får denne typen reaksjoner. Du har gjort mye mer av det de siste ukene og det er sikkert ikke så rart siden du har mange belastinger, men det er dumt om du faller tilbake i ditt gamle mønster og det kan virke som om du _litt_ er i ferd med det. Kanskje er du litt for mye på dol nå, kanskje bruker du mer energi enn du får som følge av det? 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 For å si det sånn, så trenger i alle fall JEG en nettpause. Tror jeg skal ta meg en pause også og fokusere på litt andre ting:) Det er bra. Jeg skal også bort herfra noen dager. I morgen skal jeg til legen, jeg er glad for at jeg har en fastlege som tror på meg og hører på meg. Jeg har sterke smerter i nakken og skuldrene, og nå har mannen min sagt at jeg ikke får gå slik lenger. Jeg kjenner det selv også at det ikke går lenger. Lykke til med pausen Natta 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Jeg synes du skal prøve å tenke deg om før du utagerer hver gang du reagerer på det nhd skriver til deg. Ta en time-out før du skriver noe mer når du får denne typen reaksjoner. Du har gjort mye mer av det de siste ukene og det er sikkert ikke så rart siden du har mange belastinger, men det er dumt om du faller tilbake i ditt gamle mønster og det kan virke som om du _litt_ er i ferd med det. Kanskje er du litt for mye på dol nå, kanskje bruker du mer energi enn du får som følge av det? Jeg skjønner ikke hva dere mener er utagering med det svaret? Det var overhode ikke ment slik? Jeg vet veldig godt at det svaret ikke var utagering. Det var et saklig og konstruktivt innlegg. De to første innleggene var utagering, men ikke det du viser til og de siste etter det. 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Det er bra. Jeg skal også bort herfra noen dager. I morgen skal jeg til legen, jeg er glad for at jeg har en fastlege som tror på meg og hører på meg. Jeg har sterke smerter i nakken og skuldrene, og nå har mannen min sagt at jeg ikke får gå slik lenger. Jeg kjenner det selv også at det ikke går lenger. Lykke til med pausen Natta Da er det bra du skal til legen. Jeg sliter også med anspenthet, tar meg en cider nå. Har begynt å ta meg en om kvelden i det siste. Hatt så inn i h... angst i det siste. Lykke til 0 Siter
frosken Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Jeg skjønner ikke hva dere mener er utagering med det svaret? Det var overhode ikke ment slik? Jeg vet veldig godt at det svaret ikke var utagering. Det var et saklig og konstruktivt innlegg. De to første innleggene var utagering, men ikke det du viser til og de siste etter det. Kommentaren min var ment til tråden som helhet og en tendens du har hatt de siste dagene, ikke til det siste innlegget. Det kunne jeg godt ha presisert. Som sagt så er det ikke vanskelig å forstå at du er sliten for tiden, men jeg synes du skal stoppe deg selv fra å skrive den typen kommentaren du har skrevet en del av de siste dagene. Du har klart å ikke gjøre det veldig lenge nå, så ikke rot det til for deg selv igjen. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Kommentaren min var ment til tråden som helhet og en tendens du har hatt de siste dagene, ikke til det siste innlegget. Det kunne jeg godt ha presisert. Som sagt så er det ikke vanskelig å forstå at du er sliten for tiden, men jeg synes du skal stoppe deg selv fra å skrive den typen kommentaren du har skrevet en del av de siste dagene. Du har klart å ikke gjøre det veldig lenge nå, så ikke rot det til for deg selv igjen. Ok 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Da er det bra du skal til legen. Jeg sliter også med anspenthet, tar meg en cider nå. Har begynt å ta meg en om kvelden i det siste. Hatt så inn i h... angst i det siste. Lykke til Tror det er det jeg også opplever, at det er det som skjer med meg også i tillegg til all slitenhet. Angst, altså. Har ikke klart å sette ord på hva det er før, har ikke skjønt hvorfor det som skjer med meg skjer. Hvorfor jeg er slik nå, for det skyldes ikke bare slitenhet og ting som skjer utenfor meg. Det er noe i meg også som jeg ikke klarer å forstå, men det er vel angst. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Er du sikker på at det du beskriver som angst ikke bare er normale bekymringer for fremtiden som alle og enhver ville ha fått i samme situasjon som det du er i nå? 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Tror det er det jeg også opplever, at det er det som skjer med meg også i tillegg til all slitenhet. Angst, altså. Har ikke klart å sette ord på hva det er før, har ikke skjønt hvorfor det som skjer med meg skjer. Hvorfor jeg er slik nå, for det skyldes ikke bare slitenhet og ting som skjer utenfor meg. Det er noe i meg også som jeg ikke klarer å forstå, men det er vel angst. Det kan hende det er angst/anspenthet. Jeg opplever i alle fall at når jeg endelig klarer å senke skuldrene så er jeg så utrolig trøtt og sliten. Akkurat som kroppen har vært i spenn så lenge at når jeg slapper av er jeg helt utslitt. Og da får jeg selvfølgelig angst av å være utmatta og. Men det går nok over. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.