AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 Ordet har dukket opp som en beskrivelse av meg flere ganger gjennom livet. Noe jeg gjør er påfallende. Oppførsel, væremåte? Jeg vet ikke hva det er. Hva er det de mener? Har problemer med øyekontakt, kan det være påfallende? Skjønner ikke ordet. Skjønner ikke behovet for å bruke det. Jeg er ikke en ekte person? Anonymous poster hash: f22a9...f03 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 Betyr vel bare at en skiller seg ut på et område, en skal jo ikke skille seg ut i Norge bare følge strømmen Synes ikke det er noe vits å kommentere at andre skiller seg ut men sånn er nå mennesker alltids noen som driver med litt sladder og snakker om andre og hvor uperfekte andre er for å fremheve seg selv. Anonymous poster hash: 6cb2e...2c2 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 Det betyr at det er noe en legger merke til. "Det er påfallende at du får sterk hodepine hver gang vi er bedt til Per og Kari". "Det er påfallende at du virker så mye gladere hver gang jeg ser deg uten ektefellen din". 0 Siter
Cilien Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 De mener at du ser annerledes ut enn flertallet eller oppfører deg annerledes enn flertallet. En dame med hår som rekker ned til rumpen vil ha et påfallende langt hår. En mann som har 20 katter boende hos seg vil ha påfallende mange katter. osv. Å ha problemer med øyekontakt vil jeg si er påfallende, ja. De fleste har ikke det. 0 Siter
Gjest Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 De mener at du ser annerledes ut enn flertallet eller oppfører deg annerledes enn flertallet. En dame med hår som rekker ned til rumpen vil ha et påfallende langt hår. En mann som har 20 katter boende hos seg vil ha påfallende mange katter. osv. Å ha problemer med øyekontakt vil jeg si er påfallende, ja. De fleste har ikke det. Kan det bety at noe er bemerkelsesverdig også? Er det det ssmme? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 Jeg tror de da mener eksentrisk. Selv har jeg fått høre jeg virker rar/snål osv. Men det kan også være på en positiv måte. Anonymous poster hash: 8b371...98a 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 Jeg synes det ligger noe mer i ordet enn at man skiller seg ut. Når man velger ordet "påfallende" er det noe man stusser litt over. Man mistenker at noe må ligge bak. Hvis noen har påfallende stor mage lurer man kanskje på om det egentlig er en pute eller om vedkommende er gravid. Eksemplene til NHD stemmer med min oppfatning av ordet. Det er derimot ikke påfallende å gå med uniform hvis man er politi, selv om man skiller seg ut fra gjennomsnittet. 0 Siter
Solemnity Skrevet 23. april 2015 Skrevet 23. april 2015 Jeg synes det ligger noe mer i ordet enn at man skiller seg ut. Når man velger ordet "påfallende" er det noe man stusser litt over. Man mistenker at noe må ligge bak. Hvis noen har påfallende stor mage lurer man kanskje på om det egentlig er en pute eller om vedkommende er gravid. Eksemplene til NHD stemmer med min oppfatning av ordet. Det er derimot ikke påfallende å gå med uniform hvis man er politi, selv om man skiller seg ut fra gjennomsnittet. Enig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.