Gå til innhold

hva skal en finne på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skal en bruke kvelden og natta til når en skal holde seg våken litt utover?

Til nå har jeg brukt tv og data, men kjeder meg. Leser jeg bøker, kjeder jeg meg.

Har gått flere turer idag, så er egentlig ganske sliten, men skal ikke legge meg før 02.

Anonymous poster hash: 551b4...f3d
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405344-hva-skal-en-finne-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alt husarbeide er unnagjort, gjorde det i går.

Takk for forslag begge to.

Jeg får finne noe interessant å lese på på Internet. Det er masse informasjon om ting, bare en kommer på hva man kan lese om.

Gjør avspenningsøvelser på matte og legg deg over i sengen. Du kan også prøve å gjøre det i sengen. Det hjelper meg til å få sove. Jeg kan anbefale Stress av Kroese med cd. Koster 100 kr for Pocket og cd. Kroppscanning før man legger seg. 20 min. Bruk sov i ro i ørene og sovemaske. Unngå å stå opp. Da er sjansen mindre for at du sovner.

Annonse

Det er også viktig å legge seg tidlig for å greie å stå opp tidlig. Man skal legge seg til samme tid hver kveld. Du kan kanskje også ha bruk for meditasjonsteknikker når du ligger i sengen. Si et meningsløst ord om igjen og om igjen til du sovner. Evt fokusere på pusten.

AnonymBruker

Jeg har prøvd avspenningsøvelser, meditasjon ol, men det fungerer ikke.

Ligger fortsatt minimum en og en halv time våken før jeg sovner.

Jeg skal være oppe til to fordi legen har sagt det, og jeg skal stå opp sju. Dette er en del av søvnrestriksjonene som er satt.

Derfor trenger jeg ikke så mye avslapningsgreier nå. det viktige for meg er å holde meg våken til det er leggetid.

Da trenger jeg tips om hva jeg kan gjøre for nettopp det.

Jeg får holde meg til tv`en og filmer. de holder meg våken.

Til og med fått beskjed om å se noe lite spennende på tv de siste to timene før leggetid av legen nå, så da er det litt lettere.

AnonymBruker

Jeg har prøvd avspenningsøvelser, meditasjon ol, men det fungerer ikke.

Ligger fortsatt minimum en og en halv time våken før jeg sovner.

Jeg skal være oppe til to fordi legen har sagt det, og jeg skal stå opp sju. Dette er en del av søvnrestriksjonene som er satt.

Derfor trenger jeg ikke så mye avslapningsgreier nå. det viktige for meg er å holde meg våken til det er leggetid.

Da trenger jeg tips om hva jeg kan gjøre for nettopp det.

Jeg får holde meg til tv`en og filmer. de holder meg våken.

Til og med fått beskjed om å se noe lite spennende på tv de siste to timene før leggetid av legen nå, så da er det litt lettere.

Spille ludo er ganske søvndyssende og kjedelig.

Anonymous poster hash: 63f5f...ea8

AnonymBruker

Kjeder du deg (som du sier) eller er det at du sliten? Blir vel sliten av det opplegget der. Er jo ikke noe fengende å gjøre noe om man er for sliten. Man blir trøtt av typiske konsentrasjonsting som lesing, TV, spill. Bedre å gjøre noe praktisk.

Hvis du har problemer med å holde deg våken kan det vært lurt å sette seg ut, hvis du har anledning til det. I praksis hvis du har hage eller antan. Frisk luft virker sånn at det er lettere å holde seg våken, men det virker også søvndyssende i forhold til inneluft når man senere legger seg ned.

Anonymous poster hash: 4cfc4...ce2
AnonymBruker

Tusen takk for tipset om å sette seg ut. Ta et pledd, en kopp grønn te og gå ut en tur. Kanskje jeg skal prøve det i kveld/natt :)

Er kaldt ute, så klart en holder seg våken

Skaff deg et stort puslespill og timene flyr :)

Anonymous poster hash: ce676...cf6

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...