Gå til innhold

Energi på venterom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle bærer jo med seg energi og etterlater energi når vi har vært en plass, energien i et rom kan henge igjen en stund. 

Er det gjort noe forskning på dette området?

Anonymous poster hash: 5e768...c55

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

31

• AnonymBruker

17

• Madelenemie

10

• Cilien

5

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet

Når folk er glade blir det jo god energi, når folk er triste blir det dårlig energi.

Det er jo pga hvordan folk oppfører seg. Ikke pga usynlige "energier".

stjernestøv
Skrevet

Er det gjort noe forskning på dette området?

Det vet jeg ikke, men vitenskapen sier jo at alt er energi. Har lest om det ihvertfall. 

stjernestøv
Skrevet

Det er jo pga hvordan folk oppfører seg. Ikke pga usynlige "energier".

Kall det gjerne stemning hvis du ikke vil forstå energi. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at hjemme i huset mitt har jeg (føler jeg da) en veldig avslappende energi. Hver gang jeg kommer innom døra mi merker jeg en avlappende atmosfære, det er her hjemme jeg slapper av liksom..  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 7e902...a8d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at hjemme i huset mitt har jeg (føler jeg da) en veldig avslappende energi. Hver gang jeg kommer innom døra mi merker jeg en avlappende atmosfære, det er her hjemme jeg slapper av liksom..  :rolleyes:Anonymous poster hash: 7e902...a8d

Hmm, høres veldig uvanlig ut...

Anonymous poster hash: a8fca...724

stjernestøv
Skrevet

Jeg merker at hjemme i huset mitt har jeg (føler jeg da) en veldig avslappende energi. Hver gang jeg kommer innom døra mi merker jeg en avlappende atmosfære, det er her hjemme jeg slapper av liksom..  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 7e902...a8d

Det er godt du har en avslappende energi hjemme :)

Jeg kjenner energien til de andre her og det er ikke alltid like avslappende, men liker meg hjemme da. 

Skrevet

Det er godt du har en avslappende energi hjemme :)

Jeg kjenner energien til de andre her og det er ikke alltid like avslappende, men liker meg hjemme da. 

Hm

Jeg svarte deg egentlig med at det fins ikke sånn tung energi på venterom, det er psyken din som spiller deg et puss.

Men så leste jeg dette, også kom jeg på at barnehabiliteringen m.fl. har sagt at det er så godt å komme inn hos oss, for det er så god energi her, og det er som å tre inn i et avslappende Spa. Da jeg lurte på hva dette kunne skyldes sa de at det er så stille og rent og ryddig her alltid, og en fred og ro som gjør at man ikke kan stress. Det syns jeg var bra å høre, for det er jo supert for barn med autisme at omgivelsene er så rolige. Dette sa jeg til personene fra barnehabilitering og autismesenter, og de svarte, "ja barna dine er heldige".

Men dette er nok ikke energi:-) men atmosfæren:-)

Det kan logisk forklares ved at det er stille og rolig her, det er en god og godt stemt interiørsammensetning, det er rene linjer og man får da den der følelsen av orden, ro, harmoni og sammen med høflige mennesker så kjennes dette beroligende og hyggelig.

Noen legekontor er "syke" dvs det er rot, blader som skulle vært kastet, slitte stoler, eller enda verre, en stol med en flekk på...(da setter ikke jeg meg, jeg står da helt til legen kommer)

lys som skulle vært fikset, bilder som skulle vært rammet bedre inn, eller ikke vært der, gardiner som burde vært skiftet ut osv ...

Det er nok sånt med mer som gir deg en dårlig følelse..

stjernestøv
Skrevet

Hm

Jeg svarte deg egentlig med at det fins ikke sånn tung energi på venterom, det er psyken din som spiller deg et puss.

Men så leste jeg dette, også kom jeg på at barnehabiliteringen m.fl. har sagt at det er så godt å komme inn hos oss, for det er så god energi her, og det er som å tre inn i et avslappende Spa. Da jeg lurte på hva dette kunne skyldes sa de at det er så stille og rent og ryddig her alltid, og en fred og ro som gjør at man ikke kan stress. Det syns jeg var bra å høre, for det er jo supert for barn med autisme at omgivelsene er så rolige. Dette sa jeg til personene fra barnehabilitering og autismesenter, og de svarte, "ja barna dine er heldige".

Men dette er nok ikke energi:-) men atmosfæren:-)

Det kan logisk forklares ved at det er stille og rolig her, det er en god og godt stemt interiørsammensetning, det er rene linjer og man får da den der følelsen av orden, ro, harmoni og sammen med høflige mennesker så kjennes dette beroligende og hyggelig.

Noen legekontor er "syke" dvs det er rot, blader som skulle vært kastet, slitte stoler, eller enda verre, en stol med en flekk på...(da setter ikke jeg meg, jeg står da helt til legen kommer)

lys som skulle vært fikset, bilder som skulle vært rammet bedre inn, eller ikke vært der, gardiner som burde vært skiftet ut osv ...

Det er nok sånt med mer som gir deg en dårlig følelse..

Tviler ikke på at du har god atmosfære hjemme hos deg, du er jo så god selv :)

Men jeg tror også det finnes energier i atmosfæren, et perfekt hjem kan ha forferdelige energier hvis de krangler mye der. Og det kan være gode energier i et rotete og uperfekt hjem, hvis det er mye harmoni og kjærlighet der. 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg tror også det finnes energier i atmosfæren, et perfekt hjem kan ha forferdelige energier hvis de krangler mye der. Og det kan være gode energier i et rotete og uperfekt hjem, hvis det er mye harmoni og kjærlighet der.

Det type energier tviljer jeg på eksisterer. Det burde være relativt enkelt å kjøre noen vitenskapelige tester for å bekrefte eller avkrefte det.

Skrevet

Takk :)

Ja feks min blinde venn som har besøkt meg noen ganger påstår at her er det så fredsomt og godt å være, med dyr, mennesker, og denne atmosfæren.

Så ble han med meg til mitt barndomshjem en gang, og han grøsset, sa han kjente seg syk?

Ja det er jo ikke akkurat beroligende der, men jeg tror nok dette kan forklares med ganske så konkrete ting, feks lukt, lyd og andre sansemessige faktorer.

Såklart er det energier i atmosfæren:;-)

De kan man jo både erfare og føle:-)

Ikke minst nå...jeg skulle ut å ordne noe i hagen, og jeg trodde det var samme temp som i går, men neida, jeg ble blåst så kald at jeg gikk inn.

stjernestøv
Skrevet

Det type energier tviljer jeg på eksisterer. Det burde være relativt enkelt å kjøre noen vitenskapelige tester for å bekrefte eller avkrefte det.

Alt er energi og det er vitenskapelig bevist. 

stjernestøv
Skrevet

Takk :)

Ja feks min blinde venn som har besøkt meg noen ganger påstår at her er det så fredsomt og godt å være, med dyr, mennesker, og denne atmosfæren.

Så ble han med meg til mitt barndomshjem en gang, og han grøsset, sa han kjente seg syk?

Ja det er jo ikke akkurat beroligende der, men jeg tror nok dette kan forklares med ganske så konkrete ting, feks lukt, lyd og andre sansemessige faktorer.

Såklart er det energier i atmosfæren:;-)

De kan man jo både erfare og føle:-)

Ikke minst nå...jeg skulle ut å ordne noe i hagen, og jeg trodde det var samme temp som i går, men neida, jeg ble blåst så kald at jeg gikk inn.

Ja man kan føle og erfare energier. Når min sønn var liten tok han lett inn andres energier, han ble nesten den andre og jeg kunne føle den andres energier i han. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt er energi og det er vitenskapelig bevist.

Energi og "energi" er ikke det samme. Hva er det med dere kvinnfolk som absolutt skal tro på så mye tullball?

Anbefaler du ser noen av videoene til James Randi på youtube.

stjernestøv
Skrevet

Energi og "energi" er ikke det samme. Hva er det med dere kvinnfolk som absolutt skal tro på så mye tullball?

Har sett noen av dem og han overbeviser meg ikke, mye av det han sier er tullball for mine ører. Jeg velger å tro på det jeg selv har erfart i livet, det er jo det som er meningen. Alle lever i sin egen virkelighet, alle virkeligheter er forskjellige. 

AnonymBruker
Skrevet

Har sett noen av dem og han overbeviser meg ikke, mye av det han sier er tullball for mine ører. Jeg velger å tro på det jeg selv har erfart i livet, det er jo det som er meningen. Alle lever i sin egen virkelighet, alle virkeligheter er forskjellige.

Fakta er fakta uansett hvilken "virkelighet" du lever i.

Men du er kanskje en person som hadde hevdet at to pluss to er fem hvis det hadde passet med din virkelighet.

stjernestøv
Skrevet

Fakta er fakta uansett hvilken "virkelighet" du lever i.

Men du er kanskje en person som hadde hevdet at to pluss to er fem hvis det hadde passet med din virkelighet.

Ingen vet 100 % fakta og virkeligheten i dag kan være en annen i morgen, verden utvikler seg. 

Skrevet

Hei!

Betyr kvinnfolk det samme som kjerringer med flere andre ord...dvs noe som innholder alle kjønn?

Skrevet

Ingen vet 100 % fakta og virkeligheten i dag kan være en annen i morgen, verden utvikler seg. 

Hei!

Jeg forstod ikke helt hva du mener?

Men det fins heldigvis mye vi ikke vet enda:-)

Min bestemor var feks kanskje 50 år forut for noe av den kunnskap vi har i dag innenfor feltet kvantefysikk, hun fikk ingen aksept eller gehør for sine tanker, beregninger...hun ble stemplet av de rundt som ikke forstod fysikk heller, som sprø, gal. rar.

I dag er mya av det hun sa, tegnet, beskrev, i lærebøkene....

Men om hun ikke for sine egen del ble kjent, fikk et navn, så ga hun sin lidenskap videre til ett barnebarn, meg:-)

Og hun fikk meg opptatt først av fysikk, matematikk, kjemi, og det gir jeg videre:-)

Ja det er mye vi i dag ikke vet...

Men den alternative energitolkningen forutsetter lite kritisk tenkning, og det er ikke bra.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Jeg forstod ikke helt hva du mener?

Men det fins heldigvis mye vi ikke vet enda:-)

Min bestemor var feks kanskje 50 år forut for noe av den kunnskap vi har i dag innenfor feltet kvantefysikk, hun fikk ingen aksept eller gehør for sine tanker, beregninger...hun ble stemplet av de rundt som ikke forstod fysikk heller, som sprø, gal. rar.

I dag er mya av det hun sa, tegnet, beskrev, i lærebøkene....

Men om hun ikke for sine egen del ble kjent, fikk et navn, så ga hun sin lidenskap videre til ett barnebarn, meg:-)

Og hun fikk meg opptatt først av fysikk, matematikk, kjemi, og det gir jeg videre:-)

Ja det er mye vi i dag ikke vet...

Men den alternative energitolkningen forutsetter lite kritisk tenkning, og det er ikke bra.

Ja det er det jeg mener, mye har skjedd på femti år. Om femti år fra nå vil også mye ha skjedd, også på det åndelige plan. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...