Gå til innhold

Mannlige prostituerte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor kaller man ikke en mannlig prostituert for hore? Er det ikke kvinnefiendtlig å kalle det noe annet? "Hore" er jo nedsettende. Anonymous poster hash: 8deb1...d8b

Man kaller det giggolo. Som pussig nok er et positivt ord.

Anonymous poster hash: fb10b...0cc

Gjest Gargamel

Er det positivt? Det virker mer som om det er fullstendig tabu. Mye tyder på at det er flere mannlige enn kvinnelige prostituerte, men politikere og media bryr seg ikke om det av en eller annen grunn.

http://www.dagbladet.no/2014/02/25/kultur/meninger/debattinnlegg/prostitusjon/kronikk/32013707/

Kundene er nok stort sett menn og jeg tror ikke det er mer glamorøst enn kvinnelig prostitusjon.

AnonymBruker

Mye tyder på at det er flere mannlige enn kvinnelige prostituerte, men politikere og media bryr seg ikke om det av en eller annen grunn.

Det er veldig rart. Men det er vel pga at kvinner er offre pr definisjon.

Anonymous poster hash: 0c39d...1e7

Gjest Gargamel

Mannlige prostituerte er annerledes

De bruker kundene sine som ofte er forelsket i dem og later som de skal være sammen før de avslører at man må betale

Det er nok mye forskjellig, ja. Noen er unge gutter som blir utnyttet, andre utnytter kundene sine. Jeg tror nok enkvinnelige prostituerte er like forskjellige, uten at jeg har noen personlig erfaring.

Kjente en kjekk snik som lånte titusenvis av kjærestene sine uten noen planer om å betale tilbake. Han var i grunn en hore. Har ikke tenkt på det sånn før.

Annonse

AnonymBruker

Det handler da ikke om moral, men at endel mener man skades psykisk av å selge sex. Og det tror jeg også. Det er et spørsmål om i hvilken grad vi vil at "systemet" skal passe på individet, akkurat som f.eks. beskyttelse mot økonomisk ruin som følge av gambling. Men jeg tror ikke noe i den sammenhengen.

Anonymous poster hash: 8deb1...d8b
AnonymBruker

Man kan jo bare kalle det sexarbeider.

Vi er alle horer på en eller annen måte. Jeg selger hjernen min på jobb, synes ikke det er noe moralsk bedre enn å selge kroppen sin.

Snakk for deg selv, det der er kun påskudd for sexkjøp. Er man gift, har man "gitt bort understellet" til ektefellen og kan ikke videreselge det uten avtalebrudd. Hjernen har ingen monopol på utenom eieren, man yter bare tjeneste for arbeidsgiveren. Han har ingenting med hva som foregår i hjernen, men må nøye seg med å motta en tjeneste, et resultat. Arbeidsgiver planter ingenting under huden på deg.

Anonymous poster hash: 4b05d...0fb

AnonymBruker

Snakk for deg selv, det der er kun påskudd for sexkjøp. Er man gift, har man "gitt bort understellet" til ektefellen og kan ikke videreselge det uten avtalebrudd. Hjernen har ingen monopol på utenom eieren, man yter bare tjeneste for arbeidsgiveren. Han har ingenting med hva som foregår i hjernen, men må nøye seg med å motta en tjeneste, et resultat. Arbeidsgiver planter ingenting under huden på deg. Anonymous poster hash: 4b05d...0fb

Lol, men hva hvis en ikke er gift?

Annonse

Snakk for deg selv, det der er kun påskudd for sexkjøp. Er man gift, har man "gitt bort understellet" til ektefellen og kan ikke videreselge det uten avtalebrudd. Hjernen har ingen monopol på utenom eieren, man yter bare tjeneste for arbeidsgiveren. Han har ingenting med hva som foregår i hjernen, men må nøye seg med å motta en tjeneste, et resultat. Arbeidsgiver planter ingenting under huden på deg.

Man trenger ikke noe påskudd for sexkjøp/salg. Voksne mennesker er i stand til å bestemme om de vil pule eller ikke selv.

Det finnes så mangs slags ekteskap, tradisjonelt sett er det mer en økonomisk kontrakt.

Arbeidsgiveren min har absolutt noe med hva som foregår i hjernen min, hvis jeg ikke kan finne opp løsninger med min intelektuelle kapasitet får jeg sparken. Hvis jeg deler det jeg har funnet opp på jobben med andre enn arbeidsgiveren blir jeg saksøkt. Jeg er en hjernehore som jobber for min brain-pimp :D

Arbeidsgiveren min har plantet ting under huden min flere ganger, sprøyter for eksempel. Hva har det med saken å gjøre forresten?

AnonymBruker

Lol, men hva hvis en ikke er gift?

Folk definerer vel hor ulikt. Ordboken omtaler hor som sex mellom en gift person og en denne ikke er gift med. I praksis fungerer vel samboere ofte som gifte, slik at sex med en samboende og en utenfor det forholdet blir utroskap/hor.

Jeg synes det er lettere å definere hor som praksisen med å ha sex med ulike partnere og sex uten kjærlighet og varige forpliktelser overfor den man har sex med. Altså løsrevet fra juridiske beskrivelser.

Noen gjør ikke stort ut av å leve i hor, de liker det. For andre er en partner/ektefelle som er utro/gjennomfører hor, å få sin tilværelse krasjet. Bare les forumet for "skilsmisse og samlivsbrudd". Ikke noe å le av. Ellers tror jeg at noen er så hektet på seksuell nytelse at de ikke bryr seg om emosjonelle følger av å ha sex uten kjærlighet. I lengden tror jeg det blir vondt.

AnonymBruker

Folk definerer vel hor ulikt. Ordboken omtaler hor som sex mellom en gift person og en denne ikke er gift med. I praksis fungerer vel samboere ofte som gifte, slik at sex med en samboende og en utenfor det forholdet blir utroskap/hor. Jeg synes det er lettere å definere hor som praksisen med å ha sex med ulike partnere og sex uten kjærlighet og varige forpliktelser overfor den man har sex med. Altså løsrevet fra juridiske beskrivelser. Noen gjør ikke stort ut av å leve i hor, de liker det. For andre er en partner/ektefelle som er utro/gjennomfører hor, å få sin tilværelse krasjet. Bare les forumet for "skilsmisse og samlivsbrudd". Ikke noe å le av. Ellers tror jeg at noen er så hektet på seksuell nytelse at de ikke bryr seg om emosjonelle følger av å ha sex uten kjærlighet. I lengden tror jeg det blir vondt. Anonymous poster hash: 4b05d...0fb

Jeg tror at folk er forskjellige og at man ikke kan generalisere slik. Og hva skiller seksuell nytelse fra annen nytelse?

Anonymous poster hash: 1efba...70c

AnonymBruker

Jeg tror at folk er forskjellige og at man ikke kan generalisere slik. Og hva skiller seksuell nytelse fra annen nytelse?

Anonymous poster hash: 1efba...70c

Seksuell nytelse i seg selv er i galt, men tror at hvis den ikke kombineres med kjærlighet, virker dette annerledes enn hvis kjærlighet var med. Vi trenger den mentale nærheten og omtanken også. Vi blir mentalt utsultet på dette om vi ikke får det. Naturlig sex åpner for å den største nærheten vi kan ha til et annet menneske, det beste grunnlaget vi kan ha slik sett. Når det mentale behovet ikke tilfredstilles, opplever man egentlig en slags avvisning som er lett å fornekte. Over tid påvirker nok dette vårt forhold til andre. Da er det bedre å tilfredstille begge behov samtidig.

AnonymBruker

Seksuell nytelse i seg selv er i galt, men tror at hvis den ikke kombineres med kjærlighet, virker dette annerledes enn hvis kjærlighet var med. Vi trenger den mentale nærheten og omtanken også. Vi blir mentalt utsultet på dette om vi ikke får det. Naturlig sex åpner for å den største nærheten vi kan ha til et annet menneske, det beste grunnlaget vi kan ha slik sett. Når det mentale behovet ikke tilfredstilles, opplever man egentlig en slags avvisning som er lett å fornekte. Over tid påvirker nok dette vårt forhold til andre. Da er det bedre å tilfredstille begge behov samtidig. Anonymous poster hash: 4b05d...0fb

Dette høres ut som en teori basert på kristendommens forkvaplede forhold til synd og skam.

Anonymous poster hash: 0c39d...1e7

Seksuell nytelse i seg selv er i galt, men tror at hvis den ikke kombineres med kjærlighet, virker dette annerledes enn hvis kjærlighet var med. Vi trenger den mentale nærheten og omtanken også. Vi blir mentalt utsultet på dette om vi ikke får det. Naturlig sex åpner for å den største nærheten vi kan ha til et annet menneske, det beste grunnlaget vi kan ha slik sett. Når det mentale behovet ikke tilfredstilles, opplever man egentlig en slags avvisning som er lett å fornekte. Over tid påvirker nok dette vårt forhold til andre. Da er det bedre å tilfredstille begge behov samtidig.

Det mangler et "ikke" i den første delsetningen din, sant?

Ja, jeg har spist kake uten nærhet og omtanke i årevis. Nå er jeg et menneskelig vrak som følge av utskeielsene og tomt søtmoms-hor.  :rolleyes:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...