Gå til innhold

Noe som har raskere effekt enn sobril, som en kan kjøre med?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg er og blir veldig sårbar. Bare noe jeg må akseptere. Men det er ikke alltid så enkelt på jobb når tårene renner og jeg snufser. Får ikke alltid frem ordene. Jeg skal forholde meg til kollega og ta telefoner. Da er det lenge og vente en time før effekten av sobrilen kommer. Når jeg får noe jeg reagerer på så kommer ofte alle negative opplevelser veltene over meg, og jeg sliter med å skjule det.

Det irriterer meg st jeg reagerer slik, men jeg er bare slik.

Har liggende xanor som skal gi rask effekt, men med den kan jeg vel ikke kjøre bil. Vival og valium har jeg forstått at de vil gjøre det ulovlig å kjøre med dem? Så finnes det egentlig noe av det jeg spør om?

Så lrnge jeg ikke har en depresjon så er det ikke så ofte det skjer at jeg mister kontrollen.

Endret av Blomster
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

15

• frosken

5

• stjernestøv

3

• slabbedask

1

AnonymBruker
Skrevet

jeg er og blir veldig sårbar. Bare noe jeg må akseptere. Men det er ikke alltid så enkelt på jobb når tårene renner og jeg snufser. Får ikke alltid frem ordene. Jeg skal forholde meg til kollega og ta telefoner. Da er det lenge og vente en time før effekten av sobrilen kommer. Når jeg får noe jeg reagerer på så kommer ofte alle negative opplevelser veltene over meg, og jeg sliter med å skjule det.

Har liggende xanor som skal gi rask effekt, men med den kan jeg vel ikke kjøre bil. Vival og valium har jeg forstått at de vil gjøre det ulovlig å kjøre med dem? Så finnes det egentlig noe av det jeg spør om?

Så lrnge jeg ikke har en depresjon så er det ikke så ofte det skjer at jeg mister kontrollen.

Hjelper beroligende medikament på sårbarhet, med mindre du ruser deg likegyldig?

Anonymous poster hash: e4fbd...6b6

Skrevet (endret)

Hjelper beroligende medikament på sårbarhet, med mindre du ruser deg likegyldig? Anonymous poster hash: e4fbd...6b6

Det hjelper meg litt til å få kontroll over meg selv så jeg ikke gråter på jobb.

Endret av Blomster
Skrevet

Jeg vil foreslå at du tar en time-out når du reagerer slik. Si at du trenger en tur rundt kvartalet for å lufte hodet litt.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg kan ikke gi deg noen medisinråd i denne forbindelse.

"Når jeg får noe jeg reagerer på så kommer ofte alle negative opplevelser veltene over meg, og jeg sliter med å skjule det.

Det irriterer meg st jeg reagerer slik, men jeg er bare slik."

Det du skriver, som sitert ovenfor, finnes det derimot muligheter for å gjøre noe med/endre på. Det er tillært tankesett og reaksjonsmønster, som du gir aksept. Det krever imidlertid mye jobbing og er heller ikke noe du spørr om hjelp til :)

Skrevet

Jeg vil foreslå at du tar en time-out når du reagerer slik. Si at du trenger en tur rundt kvartalet for å lufte hodet litt.

Det er ikke alltid jeg har anledning til det. Og når jeg reagerer slik har jeg problemer med å få sagt noe.

Skrevet

Ok, jeg kan ikke gi deg noen medisinråd i denne forbindelse.

"Når jeg får noe jeg reagerer på så kommer ofte alle negative opplevelser veltene over meg, og jeg sliter med å skjule det.

Det irriterer meg st jeg reagerer slik, men jeg er bare slik."

Det du skriver, som sitert ovenfor, finnes det derimot muligheter for å gjøre noe med/endre på. Det er tillært tankesett og reaksjonsmønster, som du gir aksept. Det krever imidlertid mye jobbing og er heller ikke noe du spørr om hjelp til :)

Det tema har vært oppe mange ganger på dol. Men jeg vet ikke hvordan og jeg får det ikke til. Jeg er kommet frem til at jeg likegodt aksepterer at slik er det bare, og prøver å gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Det er ikke alltid jeg har anledning til det. Og når jeg reagerer slik har jeg problemer med å få sagt noe.

Du kan gjøre en avtale med leder om dette, slik at du ikke nødvendigvis trenger å si fra før du går. Det kan selvfølgelig finnes situasjoner hvor du ikke kan forlate kontoret (som hvis du sitter i møte med noen utenforstående), men ofte vil det være mulig. Det vil også kunne bli et første skritt for deg i forhold til mer konstruktive løsningsstrategier.

Skrevet

Du kan gjøre en avtale med leder om dette, slik at du ikke nødvendigvis trenger å si fra før du går. Det kan selvfølgelig finnes situasjoner hvor du ikke kan forlate kontoret (som hvis du sitter i møte med noen utenforstående), men ofte vil det være mulig. Det vil også kunne bli et første skritt for deg i forhold til mer konstruktive løsningsstrategier.

Stort sett så sliter jeg med dette resten av dagen. Jeg får kanskje kontroll en liten stund, så begynner det igjen. Selv ser jeg ingen annen utveg enn å ta noe for det som virker raskere enn sobril.

stjernestøv
Skrevet

Stort sett så sliter jeg med dette resten av dagen. Jeg får kanskje kontroll en liten stund, så begynner det igjen. Selv ser jeg ingen annen utveg enn å ta noe for det som virker raskere enn sobril.

Vival virker ganske fort, og om du kan kjøre kommer vel an på hvordan du føler deg. Jeg blir ikke trøtt av de,. 

Skrevet

Vival virker ganske fort, og om du kan kjøre kommer vel an på hvordan du føler deg. Jeg blir ikke trøtt av de,.

Jeg har forstått at det kanskje skal bli forbudt å kjøre med vival også. Men jeg vet ikke om det blir slik

stjernestøv
Skrevet

Jeg har forstått at det kanskje skal bli forbudt å kjøre med vival også. Men jeg vet ikke om det blir slik

Ok, ikke godt å finne noe beroligende da når du skal kjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke ett benzo som man kan ta og få rask effekt og kjøre med.

Kanskje du kunne prøve Lyrica? Jeg har ikke prøvd det, da fastlegen ikke skriver det ut. Det er det eneste jeg kan komme på..

Før hadde man flunipam, som gikk raskt ut av kroppen, men det tok flere timer det også, men det er avregistrert. Jeg tror nok sobril er ditt eneste reelle alternativ..

Anonymous poster hash: 78a2c...4aa
AnonymBruker
Skrevet

DVs etter vival blir ulovlig også til høsten...

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: cc25e...539
Skrevet

Det finnes ikke ett benzo som man kan ta og få rask effekt og kjøre med.

Kanskje du kunne prøve Lyrica? Jeg har ikke prøvd det, da fastlegen ikke skriver det ut. Det er det eneste jeg kan komme på..

Før hadde man flunipam, som gikk raskt ut av kroppen, men det tok flere timer det også, men det er avregistrert. Jeg tror nok sobril er ditt eneste reelle alternativ..

Jeg har ingen kjennskap til lyrica men googlet litt. Jeg forstår det ikke slik at det er noe som kan hjelpe på denne problemstillingen. Jeg forstod det heller ikke som at det var behovsmedisin. Det hadde vært greit om NHD uttalte seg om den medisinen.

Så da må jeg bare innse at det ikke er noe mer å gjøre.

Skrevet

Jeg har ingen kjennskap til lyrica men googlet litt. Jeg forstår det ikke slik at det er noe som kan hjelpe på denne problemstillingen. Jeg forstod det heller ikke som at det var behovsmedisin. Det hadde vært greit om NHD uttalte seg om den medisinen.

Så da må jeg bare innse at det ikke er noe mer å gjøre.

Du må kanskje innse at du ikke helt ønsker å prøve noe annet enn medikamentelle løsninger.

Skrevet

Du må kanskje innse at du ikke helt ønsker å prøve noe annet enn medikamentelle løsninger.

Akkurat for denne problemstillingen tror jeg ikke det finnes noe annen løsning heller. Jeg har tross alt gått til psykolog i veldig mange år uten at akkurat dette har blitt bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat for denne problemstillingen tror jeg ikke det finnes noe annen løsning heller. Jeg har tross alt gått til psykolog i veldig mange år uten at akkurat dette har blitt bedre.

Er du avhengig av bil?

Anonymous poster hash: 80f03...698

Skrevet

Så vidt jeg har forstått så har du gått i terapi med et uspesifikt fokus. Jeg mener du til stadig beskriver reaksjoner som oppstår i relasjoner, og den vanligste løsningen på det vil være psykoterapi, ikke mer medikamenter. Siden du plages såpass mye med disse reaksjonene, så synes jeg du skal be om å bli henvist til en ny runde med psykoterapi med et spesifikt fokus på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...